اگر تونر به پوست خود نزنید، پشیمان می‌شوید

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تونر صورت محصولی آرایشی بهداشتی و به‌شکل مایعی رقیق است. این محصول مزایای زیادی برای پوست دارد.
استفاده از تونر برای پوست

تونرها معمولا بر پایه آب یا الکل هستند و بسته به نوعشان، می‌توانند حاوی اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌ها باشند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع استفاده از تونر برای پوست می‌پردازیم.

تونر صورت چگونه عمل می‌کند؟

در واقع استفاده از تونر گام میانی بین شستن صورت و استفاده از محصولاتی مانند سرم یا مرطوب کننده پوست صورت است. تونر با انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست روزانه سازگار است. تونر خیلی سریع در پوست نفوذ می‌کند و می‌تواند تا حدودی سلول‌های مرده پوست را از سطح آن بزداید.

البته تونر را نباید جایگزینی برای شستن صورت بدانید. این محصول در اصل مانند یک مکمل پاک‌کننده می‌تواند مواد آرایشی، آلودگی‌ها و حتی باکتری‌هایی را از بین ببرد که پس از شستن و تمیزکردن صورت به‌‌جا مانده است.

چه کسانی و با چه نوع پوستی می‌توانند از تونر استفاده کنند؟

حقیقت این است که همه می‌توانند از تونر استفاده کنند. تونرها برای انواع پوست طراحی شده‌اند. برخی از آن‌ها برای انواع پوست خشک مناسب‌اند و برخی دیگر برای پوست‌های چرب اما تونرهایی هم هستند که برای پوست‌های آکنه‌دار و پرجوش کاربرد دارند. برخی از تونرها حتی می‌توانند با پیری پوست مبارزه کنند. بنابراین با هر نوع پوستی می‌توانید از مزایای تونر بهره‌مند شوید.

تونر چه مزایایی برای پوست دارد؟

تونر پوست را از آلودگی پاک‌سازی می‌کند

گفتیم که تونرها یا بر پایه آب یا بر پایه الکل هستند. ازآنجاکه الکل با وجود مزایای زیادی که دارد، پوست را خشک و ملتهب می‌کند، امروزه بیشتر تونرها را بر پایه آب تولید می‌کنند اما چطور تونر بدون الکل می‌تواند باکتری‌های ایجادکننده آکنه را پاک‌سازی کند؟

تونرهای بر پایه آب با روش‌های دیگری آکنه و جوش را پاک‌سازی می‌کنند. برای نمونه، تونرهایی که در آن‌ها از عصاره بره موم (یا پروپولیس که محصولی از زنبورعسل است و خاصیت ضدباکتری دارد) یا بابونه استفاده شده است، می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون اینکه pH پوست را تغییر دهند، با باکتری‌ها مبارزه کنند. البته اگر آکنه فرد آن‌قدر شدید است که تونر توانایی کافی برای ازبین‌بردن باکتری‌های آن را ندارد، می‌توان تونر مخصوص پوست آکنه‌دار را برای پاک‌سازی استفاده کرد. همچنین می‌توان از محصولات دیگری هم برای ازبین‌بردن باکتری‌ها کمک گرفت.

تونر می‌تواند تمام ناخالصی‌ها و آلودگی‌هایی را پاک کند و از بین ببرد که حتی بعد از تمیزکردن پوست روی آن باقی مانده است.

استفاده از تونر

تونر صورت با پیری پوست مبارزه می‌کند

تونرها در اصل خودشان برای پیری پوست تأثیری ندارند اما باعث فعال‌شدن ترکیبات اصلی سایر محصولات مراقبت از پوست، از جمله کرم‌های ضدپیری می‌شوند و به جذب بهتر آن‌ها کمک می‌کنند.

تونر برپایه آب، پوست را آب‌رسانی می‌کند

تونرهای بر پایه آب سرشار از ترکیبات آب‌رسان پوست هستند. در این تونرها، ترکیباتی مانند عصاره جلبک‌دریایی، آب‌معدنی، اسیدآمینه، هیالورونیک اسید، روغن دانه انگور و روغن ریشه هویج به کار می‌رود.

پوست مانند اسفنج است. وقتی بیش ‌از حد خشک شود، رطوبت‌رسانی به آن کمی دشوار می‌شود. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و ماسک صورت تاثیر چندانی نخواهد داشت. دلیلش این است که این محصولات درست روی لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست می‌نشینند. الکل هم به این مشکل بیشتر دامن می‌زند اما زمانی‌ که پوست شما بعد از استفاده از تونرِ بر پایه آب، آب‌رسانی شده است و pH متعادلی دارد، سایر محصولات می‌توانند به‌ درون پوست نفوذ کنند و بهتر جذب شوند.

تونر pH پوست را متعادل می‌کند

pH طبیعی پوست حدود ۵٫۵ است. بااین‌حال آلودگی‌ها، چربی، مواد آرایشی و الکل می‌توانند حالت پوست و pH آن را تغییر دهند؛ به ‌همین ‌دلیل تونرها را طوری طراحی می‌کنند که pH طبیعی پوست را حفظ کنند. pH تونرها معمولا بین ۵ تا ۵٫۵ است.

اگر پوست pH متعادل نداشته باشد، بیش ‌از حد خشک می‌شود. برای جبران خشکی، پوست باید چربی بیشتری تولید کند یا شما باید از محصولات مرطوب‌کننده بیشتری استفاده کنید؛ اما آن‌ها هم دوباره pH را تغییر می‌دهند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

حتی pH آب خالص هم ۷ است. بنابراین صرفا تمیزکردن و پاشیدن آب شیر به صورتتان می‌تواند pH آن را از حالت تعادل خارج کند. بنابراین استفاده از تونر برای متعادل‌کردن pH پوست ضروری به نظر می‌رسد.

 محصولات پوستی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…