بدون منت کشی با همسر خود آشتی کنید!

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اقدام برای آشتی بعد از قهر شاید برای شما نیز کار دشواری باشد. برای اقدامی درست تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
روش های آشتی کردن با همسر پس از قهر

دعوا و قهر کردن بین زن و شوهر معمولا رایج است. آنچه اهمیت دارد هنر شما در آشتی کردن بعد از قهر است. در این مطلب از مجله دلتا به روش های آشتی کردن با همسر پس از قهر می‌پردازیم.

روش های آشتی کردن با همسر پس از قهر

با شناخت ترفندهای آشتی کردن بعد از قهر و دعوا و انتخاب این راهبردها می‌توانید روابط خود را به بهترین نحو پیش ببرید.

با همسر خود صحبت کنید

ممکن است بعد از دعوا با همسر، نیاز به زمان داشته باشید تا بتوانید دوباره آرامش خودتان را به‌دست بیاورید. پس این موضوع را با همسر خود مطرح کرده و از پس زدن او بپرهیزید، چون به افزایش فاصله بین شما دامن می‌زند. به او بگویید به فرصت نیاز دارید تا حالتان بهتر شود.

فضایی دل‌انگیز در محیط خانه ایجاد کنید

محیط پیرامون، رفتار و احساس شما را دستخوش تغییرات می‌کند. پس با خلاقیت خود، محیط خانه را تزئین و آراسته کنید. فضایی که آرامش‌بخش است، تاثیر مثبتی در روح و روان شما خواهد داشت و افــکار منفی را از ذهن شما دور خواهد کرد. آمادگی روحی هر دو نفر، پیش نیازی برای آشتی است.

روش های آشتی با همسر پس از قهر

توانایی بخشیدن داشته باشید از روش های آشتی کردن با همسر پس از قهر

برای این که فرآیند آشتی بعد از قهر تسریع شود، لازم است که اشتباهات طرف مقابل را ببخشید. مسائل گذشته را زنده نکنید و مهارت بخشیدن دیگران را فرا بگیرید. با بخشیدن همسر و متعاقبا با فراموش کردن گذشته، زودتر به هدف خود یعنی آشتی کردن می‌رسید. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی را داشته باشید به مطلب چگونه پدر و مادر را برای ازدواج راضی کنیم؟ سر بزنید.

از همسرتان دلجویی کنید

در زندگی زناشویی توجه کنید که برداشتن هر قدم، در جهت مستحکم کردن روابط و پایداری در زندگی زناشویی باشد. فکر نکنید که اگر برای دلجویی پیش قدم شوید شما بازنده هستید. بلکه این حرکت نشان‌دهنده رشد شخصیتی و از خود گذشتگی بالای شماست و به همسرتان برای جبران نیز انگیزه می‌دهد.

عشق خود را ابراز کنید

در زمان دعوا، احتمالا باعث دلخوری و آزردگی همسرتان شده‌اید. برای آشتی کردن به او بگویید که هنوز دوستش دارید و در آن لحظه به خاطر عصبانیت، کنترل خودتان را از دست داده‌اید. اطمینان دادن به همسرتان در مورد دوست داشتن او، در فرآیند آشتی کردن تاثیر به‌سزایی دارد.

روش های آشتی با همسر پس از قهر

ریشه‌یابی مشکلات و پذیرش اشتباهات

احساسات خودتان را ابراز کنید و در مورد نگرانی‌ها و انتظاراتی که از یکدیگر دارید، صحبت کنید. اگر ناراحتی را درون خودتان بریزید، دلخوری‌هایتان روی هم جمع شده و به مرور بزرگ‌تر می‌شود و در نهایت با حالتی انفجاری بروز پیدا می‌کند.

در دعواهای بین زوجین، هر یک دیگری را مقصر جلوه می‌دهند. تا زمانی که به همین روند ادامه دهید قادر نخواهید بود به‌طور ریشه‌ای دعواها را تمام کنید. هر یک از زوجین به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم در بروز مشکل نقش دارند. پس با قبول اشتباهات خود، در جهت رفع مشکلات و بهبود روابط عاطفی خود حرکت کنید.

هنر گوش دادن و ارتباط سازنده از روش های آشتی با همسر پس از قهر

برقراری ارتباط موثر و موفق و تعاملات مثبت در ایجاد آرامش مجدد و آشتی نقش حیاتی دارد. زمانی که ناراحت هستید و طرف مقابل بی اعتنایی می‌کند یا به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد، عصبانی می‌شوید. زمانی که همسرتان در مورد ناراحتی‌هایش صحبت می‌کند به او نگاه کنید، با دقت به حرف‌هایش گوش دهید و سپس با حفظ آرامش پاسخ دهید.

هنر گوش دادن و ارتباط سازنده

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر این ویژگی‌ها را دارید، درون‌گرا هستید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۱۰ ب٫ظ

    🙏🙏🙏🙏👍👍👍❤️❤️❤️❤️

    پاسخ

    • رحیمی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۴۲ ب٫ظ

      به به عالی بود … اگر زن وشوهر آینده نگر و واقف بین بودند و این مطالب آموزنده را ملاک زندءگی قرار می دادند اینقدر داد گاه خانواده و بازار مهریه و طلاق گرم نبود. که مرد و زن کار خطرناک متارکه را در پیش بع گیرند .

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…