بازار هنر اصفهان، قلب طلایی شهر

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار هنر اصفهان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر تاریخی است. به این بازار لقب شاهکار معماری داده‌اند و از زمان صفویه تا الان پابرجا باقی مانده است.
بازار هنر اصفهان

یکی از بازارهای مشهور اصفهان که یادگاری از دوران صفویه است بازار هنر است. این بازار شاهکار معماری روزگاران گذشته است که در سال ۱۱۱۶ ساخته شده است. این بازار به بازار طلایی هم معروف است. حالا چرا این اسم را بر روی آن گذاشته‌اند؟ اگر می‌خواهید جواب سوالتان را بگیرید با مجله دلتا همراه باشید تا بازار هنر اصفهان را بشناسید.

اگر دوست دارید در اصفهان خانه‌ای داشته باشید، مطلب مناطق ارزان اصفهان کدامند؟ را بخوانید.

آشنایی با بازار هنر اصفهان

این بازار دو طبقه دارد. طول آن تقریبا ۲۰۰ متر مربع است و ۷۸ مغازه را در خودش جای داده. این بازار امروزه به بورس فروش طلا،‌ نقره و انواع زیورآلات و حتی بدلیجات تبدیل شده است؛ دلیل این نام‌گذاری هم همین است.

نام قدیمی آن بازار کاروانسرای مادر شاه بوده و با گذشت زمان نامش به بازار هنر تغییر پیدا کرد. یکی دیگر از لقب‌های این بازار، بازار بلند اصفهان است. دوست دارید دلیل آن را بدانید؟ دلیل اینکه این لقب را به اینجا داده‌اند تنها به‌خاطر ارتفاع هشت متری این بازار است.

بازار هنر دو ورودی دارد؛ یکی از ورودی‌ها از سمت پارک هشت بهشت است و ورودی دیگر از سمت خیابان چهارباغ عباسی است.

بازار هنر اصفهان کجاست

معماری شگفت‌انگیز بازار هنر

برای ساخت این بازار بیشتر از خشت و آجر که در آن زمان جزو بهترین مصالح بومی بوده‌اند استفاده شده است. این مکان تاریخی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی توسط اداره اوقاف شهر اصفهان مرمت و بازسازی شد.

در بازار و مغازه‌‌های آن چه خبر است؟

در مغازه‌های بازار طلایی یا همان بازار هنر انواع و اقسام طلا، نقره،‌ زیورآلات، جواهرات و بدلیجات به فروش می‌رسد. اگر به بازار سر بزنید زوج‌های زیادی را می‌بینید که در حال خرید و انتخاب از بین صدها مدل سرویس طلا و حلقه عروسی هستند.

جالب است بدانید که خیلی از این زیورآلات و سازه‌های طلا توسط هنرمندان در کارگاه‌هایی که در طبقه دوم قرار دارند طراحی و ساخته می‌شوند. برای دیدن مطالب بیشتر درباره اصفهان، باغ بهادران، شمال اصفهانی‌ها را بخوانید.

بازار هنر اصفهان

در نزدیکی بازار هنر چه مکان‌های دیدنی دیگری وجود دارد؟

گفتیم که بازار هنر درست در کنار هتل شاه عباسی قرار دارد. زیبایی و معماری این هتل هم که معروف است. پس می‌توانید برای صرف غذا یا عصرانه به این هتل بروید و از دیدن آن همه تزئینات قشنگ لذت ببرید.

خود خیابان چهارباغ پر از کافه‌ و رستوران، خانه‌های قدیمی و مغازه‌ها است. پس قدم زدن در این خیابان هم در نوع خود یک تفریح محسوب می‌شود. اما بازار هنر به خیلی از مکان‌های تاریخی اصفهان نزدیک است.

اگر کمی پیاده‌روی کنید می‌توانید به زاینده‌رود و سی‌وسه پل برسید. کاخ چهل‌ ستون، خانه مشروطیت و کاخ هشت بهشت هم در همان نزدیکی قرار دارند. اگر هم به میدان نقش جهان بروید باز مجموعه‌هایی از بناهای تاریخی منتظر شماست.

 

بازار طلایی اصفهان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری راهنمایی برای مسافرت با بچه‌ها را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۵ ق٫ظ

  3. روژهات

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    زبان نصف مردم ارومیه کردی کورمانجی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…