غواصی در نزدیک‌ترین نقطه به تهران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شک نکنید که اگر می‌خواهید چند ساعتی را در آرامش و دور از هیاهو و سروصدای شهر باشید دریاچه آهنک یکی از بهترین گزینه‌ها است.
دریاچه آهنک در فیروزکوه

تهرانی‌ها مخصوصا افراد شاغل که بیشتر روزشان را در شلوغی و بیرون از خانه می‌گذرانند به دنبال این هستند که آخر هفته‌ها را در آرامش و سکوت سپری کنند. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که کلا در خانه بمانند و بعضی‌ها هم به دنبال مکانی خوش‌‌ آب‌وهوا و البته نزدیک به شهر برای تفریح و وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان می‌گردند؛ دریاچه آهنک در فیروزکوه دقیقا چنین جایی است. با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه آهنک چطور جایی است؟

دریاچه آهنک در فیروزکوه بر بلندای ارتفاعات جنوبی روستای سیمین‌دشت قرار دارد. فاصله این دریاچه تا فیروزکوه حدود ۵/۵ کیلومتر و فاصله روستا تا فیروزکوه ۳۵ کیلومتر است. آب دریاچه خیلی شفاف و واضح است. طوری که تا عمق زیادی از آن را می‌توانید ببینید.

باید بگوییم که درست است آب دریاچه آهنک خیلی شفاف است و تمیز به‌نظر می‌آید،‌ ولی به‌هیچ وجه از آن ننوشید. چون آب آن به‌دلیل وجود مقدار زیاد گوگرد تلخ و غیر قابل نوشیدن است.

دریاچه آهنک

بهترین فصل رفتن به دریاچه آهنک

دریاچه آهنک در هر فصلی زیبایی خودش را دارد و در واقع هر موقع از سال که بخواهید می‌توانید به این منطقه بروید. ولی در بهار و تابستان هوای این منطقه از بقیه روزهای سال بهتر است. در تابستان نسیم خنک از لابه‌لای درختان خودش را به شما می‌رساند و گرمای هوا را دور می‌کند.

غواصی و شنا

با رفتن به دریاچه آهنک فرصت این را دارید که در اعماق آن در کنار دسته‌های ماهی غواصی کنید و از ماجراجویی در دنیای زیر آب لذت ببرید. اگر غواصی بلد هستید شک نکنید که باید آن را در اینجا تجربه کنید. آب خنک دریاچه روح و جسمتان را تازه می‌کند.

در تابستان، دریاچه محل تفریح و شنای افراد روستاهای نزدیک است. البته این نکته را باید بدانید که آهنک عمق زیادی دارد و به اصطلاح آبش هم سنگین است. برای همین باید شناگر خوبی باشید.

غواصی

روستای سیمین‌دشت

سیمین‌دشت سر راه کسانی قرار دارد که می‌خواهند به دریاچه آهنک بروند؛ روستایی با طبیعت بکر و قدمت طولانی و البته پاتوقی برای زمین‌شناسان. این روستا آب‌وهوای کوهستانی دارد و مقصد خوبی برای فرار از گرمای هوا است. کوه بلند بزکوه یا بزتور در غرب روستا قرار دارد. این روستا به‌دلیل منابع آب کافی و خطوط جاده‌ای و ریلی دارای موقعیت بسیار خوبی است.

رودخانه‌های دلیچای و حبله‌رود

سیمین‌دشت دو رودخانه خروشان دارد. دو رودخانه حبله‌رود و دلیجای از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند، در روستا به هم می‌رسند و بعد به سمت گرمسار جاری می‌شوند. در محل رسیدن دو رود یک سد ساخته شده که آب شیرین را به سمت گرمسار هدایت می‌کند و اضافه آن هم برای کشاورزی استفاده می‌شود. اگر به دانستنی‌های سفر علاقه دارید، چگونه ارزان سفر کنید؟ را بخوانید.

دریاچه آهنک در استان تهران

کوه انار کندو و محله کویر

در این روستا منطقه‌ای به‌نام کویر وجود دارد. محله‌ای که با وجود رودخانه دلیجای و دو نهر آسیاب و کویر باز هم اسمش کویر است. خیلی‌ها می‌گویند در گذشته به‌خاطر وسعت زیاد این منطقه آن را «کبیر» می‌نامیدند و در طول زمان به کویر تبدیل شده است.

کوه زیبای انارکندو در این منطقه قرار دارد. در زمان‌های قدیم مردمی بالای این کوه زندگی می‌کرده‌اند که در اثر فرسایش خاک مسیر رسیدن به بالا از بین رفته است. ولی اگر کوهنورد حرفه‌ای هستید و وسایل لازم هم دارید می‌توانید به آن بالا برسید. شاید باورتان نشود ولی بومی‌ها می‌گویند که این کوه با تغییر آب‌وهوا رنگ عوض می‌کند.

دریاچه آهنک در فیروزکوه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری راهنمایی برای مسافرت با بچه‌ها را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۹ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…