اگر این ویژگی‌ها را دارید، درون‌گرا هستید

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از مردم فکر می‌کنند که درون‌گرایی و خجالتی‌بودن به یک معنی است ولی این تصور به‌هیچ‌وجه درست نیست.
ویژگی های افراد درون گرا

باید بدانید که خجالتی‌بودن یعنی ترس از ارتباط با دیگران به‌دلیل وجود احساس ناامنی یا اضطراب اجتماعی است. درواقع افراد درون‌گرا از دیگران ترسی ندارند، ولی اگر برای مدتی طولانی کنار افراد زیادی باشند، احساس می‌کنند خسته شده‌اند و انرژی‌شان تخلیه شده است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ویژگی های افراد درون گرا می‌پردازیم.

ویژگی های افراد درون گرا

این افراد همیشه به زمان‌های تنهایی نیاز دارند تا بتوانند انرژی‌شان را بازیابی کنند. افراد درون‌گرا عقیده ندارند که رابطه داشتن با دیگران به‌خودی‌خود ارزشمند است و همیشه برای هر رابطه‌ای دلیلی دارند.

لذت نبردن از حرف های بیهوده از ویژگی های افراد درون گرا

افراد درون‌گرا گفت‌وگوهایی را ترجیح می‌دهند که معنا و مفهومی دارند و به حرف‌های پوچ و بی‌ارزش علاقه‌ای ندارند. این افراد، بسیار متفکر هستند و می‌خواهند با گفت‌وگوهای پربارتری درمورد زندگی، عقاید، نظریه‌ها و اهداف بزرگ، رشد کنند. ولی وقتی شرکت در گفت‌وگویی پوچ و بی‌اهمیت اجتناب‌ناپذیر باشد، سعی می‌کنند طوری رفتار کنند که حس ناخوشایندی را در طرف‌ مقابل ایجاد نکنند.

ویژگی های افراد درون گرا

رابطه‌ شما با تلفن، ترکیبی از عشق و تنفر است

افراد درون‌گرا در مکالمات تلفنی بهترین نیستند. البته این مسئله اصلا شخصی نیست. آن‌ها حتی با خانواده و صمیمی‌ترین دوستان‌شان هم زیاد تلفنی صحبت نمی‌کنند. گاهی حتی از تلفن متنفر هستند، چون حس می‌کنند مزاحم است و ذهن آن‌ها را از چیزی که عمیقا روی آن تمرکز کرده‌اند منحرف می‌کند. ولی وقتی بخواهند با کسی تلفنی صحبت کنند، مکالمات تلفنی ماهیانه یا سالیانه‌ آن‌ها به گفت‌وگوهای صمیمی تبدیل می‌شود که معمولا ساعت‌ها طول می‌کشد. برای اینهک شناخت بهتری از خود داشته باشید به مطلب اگر این نشانه‌ها را دارید، شکاک هستید! سر بزنید.

صبر کردن برای جواب دادن به پیام‌ها از ویژگی های افراد درون گرا

وقتی متوجه می‌شوند که از اعضای خانواده یا دوستان‌شان پیامی دریافت کرده‌اند، تا زمانی‌ که بتوانند با توجه کامل آن را بخوانند و جواب درست و فکرشده‌ای به آن بدهند، صبر می‌کنند.

در میان جمع بودن برای شما استرس‌زاست

آن‌ها روابط دونفره‌ای را که صمیمانه‌تر است، ترجیح می‌دهند. اگر مجبور شوند زمانی را کنار افراد زیادی سپری کنند، بی‌صبرانه انتظار می‌کشند که آن مناسبت به پایان برسد و به خانه برگردند و انرژی ازدست‌رفته‌شان را دوباره بازیابی کنند.

ویژگی های افراد درون گرا

از اجتماع فراری نیستید، ولی فقط زمانی که خودتان بخواهید اجتماعی می‌شوید

برای افراد درون‌گرا به‌ندرت پیش می‌آید که از کسی خوش‌شان بیاید و با او احساس راحتی کنند. آن‌ها از افرادی که در اطراف‌شان هستند انرژی نمی‌گیرند و در بیشتر موارد کمی زمان می‌برد تا با کسی صمیمی شوند. آن‌ها انرژی خود را صرف کسانی نمی‌کنند که برای ارتباط با آن‌ها اشتیاقی ندارند. بنابراین ترجیح می‌دهند پیش از اینکه خیلی به کسی نزدیک شوند، ابتدا او را بهتر بشناسند.

از تفریح‌های گروهی در زمان‌های کوتاه و دفعات کم لذت می‌برید

آن‌ها هرازگاهی دوست دارند با گروهی از افراد بیرون بروند و اوقات خوشی داشته باشند، مثلا در مهمانی، رویداد شبکه‌سازی  یا کنسرتی بزرگ شرکت کنند. ولی وقتی به خانه برمی‌گردند، شاید روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا باتری‌هایشان را دوباره شارژ کنند و آمادگی انجام دوباره‌ این کار را به‌دست آورند.

قلب‌تان را فقط به روی خاص‌ترین افراد باز می‌کنید

افراد درون‌گرا به‌سختی اجازه می‌دهند کسی درون آن‌ها را ببیند و در این مورد به‌شدت مراقب هستند. بدون شک، آشکار کردن افکار و احساسات و آسیب‌پذیر بودن برای آن‌ها بسیار هراس‌آور است، ولی گاهی به این نتیجه می‌رسند که دریافت‌کننده‌ی توجه و مهربانی آن‌ها ارزش این ریسک را دارد. ولی وقتی احساس تهدید یا آسیب کنند، به‌سرعت از ورود دیگران به حریم خصوصی خود جلوگیری می‌کنند.

قلب‌تان را فقط به روی خاص‌ترین افراد باز می‌کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه پدر و مادر را برای ازدواج راضی کنیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…