با این ترفندها بدون چاقو تیزکن، چاقوها را در خانه تیز کنید!

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه چاقوها بعد از یک دوره استفاده طولانی مدت کند می‌شوند، برای تیزکردن آن‌ها تنها کافی است از این روش‌های ساده خانگی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید تا چاقوها مانند روز اول تیز شوند.
تیز کردن چاقو در خانه

همه ما با این قضیه مواجه شده‌ایم که بعد از مدتی استفاده از چاقو آشپزخانه، آن‌ها کُند و غیرقابل استفاده شده‌اند. چاقو کُند شده می‌تواند خطرناک هم باشد؛ چرا که ممکن است هنگام استفاده از آن، فشار زیادی را برای خرد کردن مواد غذایی به چاقو وارد کنید و کنترل چاقو از دست شما خارج شود؛ در این شرایط احتمال اینکه به دست شما آسیب برسد بسیار است. برای حل این مشکل راه‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید به راحتی تیز کردن چاقو در خانه را انجام دهید. برای آشنایی با این ترفندها با دلتامگ همراه باشید.

نحوه تیز کردن چاقو در خانه

تیز کردن چاقو در خانه

تیزکردن چاقو با استفاده از یک چاقوی دیگر

موثرترین راه برای تیزکردن چاقو در خانه، استفاده از یک چاقو دیگر است. روش انجام این کار بسیار راحت است؛ در این روش نباید لبه‌های چاقو را به یکدیگر بمالید؛ اگر این کار را انجام دهید، هر دو چاقو را خراب می‌کنید. تنها کافی است از پشت لبه چاقو برای تیز کردن چاقو دیگر استفاده کنید به گونه‌ای که تیزی یا برآمدگی چاقوی دیگر را در جهت مخالف لبه بگیرید که برای تیز کردن استفاده می‌شود.

استفاده از بشقاب برای تیز کردن چاقو در خانه

در دسترس‌ترین وسیله در آشپزخانه برای تیز کردن چاقو، بشقاب است.  انتهای بشقاب به دلیل جنس سرامیکی آن گزینه مناسبی می‌باشد؛ در این روش بشقاب را برعکس کنید و قسمت زبر دایر‌ ای شکل را پیدا کرده و چاقو را به صورت مایل و به حالت رفت‌وبرگشت روی تیزی بشقاب بکشید.

تیز کردن چاقو در خانه

استفاده از کاغد سنباده

برای تیز شدن هرچه بهتر چاقو، هیچ چیز مانند کاغذ سنباده نمی‌تواند خوب عمل کند؛ البته توجه داشته باشید که نباید کاغذ سنباده را به چاقو بکشید بلکه باید چاقو را به کاغذ سنباده بزنید. کاغذ سنباده هرچقدر هم که کوچک باشد برای تیز کردن هر اندازه چاقو گزینه مناسبی است.

تیز کردن چاقو در خانه با روزنامه

برای تیز کردن چاقو با این روش تنها کافی است یک برگ روزنامه را برداشته و بعد از آنکه چاقو را شسته و خشک کرده، به صورت صاف روی برگه روزنامه بکشید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه چند با این کار را انجام دهید؛ اینگونه خواهید دید بدون هیچ زحمتی چاقو شما مانند روز اول تیز و درخشان شده است.

مطلب پیشنهادی:  7 گیاه خوش شانسی را بشناسید!

تیزکردن چاقو در خانه

سوهان ناخن برای تیز کردن چاقو

یکی دیگر از وسایلی که با استفاده از می‌توانید چاقوها را مانند روز اول نو کنید، استفقاده از سوهان ناخن است. سوهان ناخن استیل می تواند چاقو را هم تیز کند. علت آن هم زبری روی سوهان ناخن است؛ درنتیجه اگر سوهان شما زبر نیست، پس در این مورد کارآمد نخواهد بود.

کاربرد حالب لیوان برای تیز کردن چاقو

 

آیا می دانستید که لیوان یک جسم سفت و سخت است؟ به همین دلیل برای تیز کردن چاقو گزینه مناسبی می باشد. اگر لبه یک لیوان شکسته را مشاهده کرده باشید، قطعاً به زبری و سفتی داخل آن پی خواهید برد. کافی است که یک لیوان شکسته پیدا کنید و چاقو را روی آن بکشید. همچنین می توانید از پشت و قسمت زبر لیوان استفاده کنید.

تیزکردن چاقو در خانه

آجر

اگر انجام کار قبلی برایتان سخت است ، می توانید از آجر استفاده کنید. آجر می تواند مانند سنگ های چاقو تیزکن عمل کند و یک جسم ایده آل است. فقط کافی است که چاقو را به لبه های زبر آجر بکشید.

سنگ

مجبور نیستید که همیشه به دنبال آجر بگردید . سنگ های صاف هم می توانند به شما کمک کنند. کافی است که داخل یک باغچه بروید و سنگ هایی با سطوح صاف را پیدا کنید و از لبه تیز آن ها برای تیز کردن چاقو استفاده کنید. برای بهترین نتیجه بهتر است سنگ را از قبل کمی خیس کنید.

تیزکردن چاقو در خانه

کمربند چرمی

معمولاً چرمی که در کمربند ها استفاده می شود ، برای تیز کردن چاقو هم مناسب است. کافی است که چاقو را روی قسمت چرم بکشید. فقط مراقب باشید که ضربه های چاقو کمربند را پاره نکند. اگر فشار زیادی وارد کنید، کمربند پاره می شود. البته کمربند های چرمی زبر و سفت نیستند اما باز هم می توانند به تیز کردن چاقو  کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه: 7 ایده جدید برای تزیین دیوار پشت مبل با کمترین هزینه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…