این کارها گیاهان آپارتمانی را می‌کشد

5
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری از گل و گیاه در خانه صرف‌نظر از جنبه‌ زیبایی به پاکسازی هوا و بهبود سلامت جسم و روان کمک می‌کند.
این کارها گیاهان آپارتمانی را می‌کشد

گاهی اوقات چند نکته‌ اساسی را در مراقبت از گیاهان نادیده می‌گیریم و باعث از بین رفتن‌ آن‌ها می‌شویم. در این مطلب از  دلتا به بیان اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

وقتی یک گیاه‌ جدید را به خانه می‌آورید، کنجکاو هستید که در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید یا نسبت به نحوه‌ی مراقبت از آن نگران هستید. فقط کافی است به اطلاعاتی که برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در اختیارتان قرار می‌دهیم، توجه کنید.

آبیاری بیش از حد از اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

بدون شک، گیاهان برای رشد و بقا به آب نیاز دارند، اما شاید جالب باشد که بدانید آبیاری بیش از حد اصلی‌ترین دلیل از بین رفتن‌ ریشه‌‌ها است. بعضی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که همه‌ی گیاهان به یک اندازه آب نیاز دارند و باید به یک روش آبیاری شوند. این تصور اشتباه است. برنامه‌ آبیاری همه‌ی گیاهان نباید مثل هم باشد. نیاز به آب در بین گونه‌های مختلف گیاه به‌طور چشمگیری متفاوت است.

اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه را معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید

بعضی از افراد فکر می‌کنند که همه‌ی گیاهان به نور زیادی نیاز دارند. نور برای رشد گیاه ضروری است، اما همه‌ گیاهان به یک اندازه به آن نیاز ندارند. به جز کاکتوس‌ها و بعضی از ساکولنت‌ها که در برابر نور خورشید مقاوم هستند، بیشتر گیاهان نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرند.

فکر می‌کنید همه‌ گیاهان به نگهداری زیادی نیاز دارند

برخلاف تصور بسیاری از مردم، همه‌ گیاهان به مراقبت زیاد نیاز ندارند. بعضی از گونه‌های گیاهی بسیار مقاوم و سرسخت بوده و به توجه بسیار کمی نیاز دارند. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها نمونه‌های خوبی از این نوع گیاهان محسوب می‌شوند. برای گیاهان حساس‌تر می‌توانید از ابزارهای هوشمند کمک بگیرید تا بدون صرف زمان زیاد از آن‌ها نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  پوشش داکرومات چیست؟

بیش از حد گیاه را حرکت دادن از اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

ثبات برای سازگاری گیاه با محیط جدید ضروری است. بعضی از تغییرات مثل عوض کردن گلدان، تغییر دادن اتاق محل نگهداری گیاه و غیره می‌توانند برای تعادل گیاه مضر باشند. جابه‌جایی و حرکت دادن بیش از حد گیاه هم اصلا توصیه نمی‌شود.

اگر گیاه‌ شما در محیط جدید مشکل خاصی ندارد، بهترین کار این است که آن را جابه‌جا نکنید. به این نکته توجه کنید که تغییرات شدید دما یا رطوبت می‌تواند برای گیاه مضر باشد.

اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

فراموش می‌کنید ریشه‌های گیاه را بررسی کنید

ریشه‌ها به تغذیه‌ی گیاه کمک می‌کنند و در تامین مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز آن نقش دارند. به همین دلیل، حفظ سلامت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اما اغلب مردم به‌قدری مجذوب شکل ظاهری برگ‌ها، ساقه‌ها و گل‌های گیاه می‌شوند که ریشه‌ها را نادیده گرفته و رسیدگی به آن‌ها را فراموش می‌کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است ریشه‌ها از گلدان بیرون بیایند و بی‌توجهی شما به این موضوع باعث از بین رفتن آن‌ها شود.

فراموش می‌کنید ریشه‌های گیاه را بررسی کنید

نمی‌دانید چه آب و هوایی برای گیاه‌ شما مناسب است

اطلاع از منطقه‌ آب و هوایی مناسب برای رشد گیاه می‌تواند به شما در درک نیازهای آن کمک کند. هنگام نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید بدانید که گیاه‌تان به مناطق بیابانی و خشک تعلق دارد یا مناطق مرطوب و گرمسیری و با توجه به این نکته برای آبیاری آن برنامه‌ریزی کنید.

نمی‌دانید چه آب و هوایی برای گیاه‌ شما مناسب است

 

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    21 مرداد 1401 در 6:29 ب.ظ

  2. ناشناس

    21 مرداد 1401 در 10:23 ب.ظ

    ممنون از مطالب خوب شما 🌷

    پاسخ

    • الهام الهامی

      22 مرداد 1401 در 9:07 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    22 مرداد 1401 در 4:09 ب.ظ

    • ناشناس

      19 تیر 1402 در 1:40 ق.ظ

      ممنون و سپاس و تشکری زیاد ۵ ن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

امسال چه رنگ فرشی مده؟

در خانه ما ایرانی‌ها فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و به عبارت دیگر می‌توان گفت جزو جدانشدنی در خ…