ترفندهای سفر آسان با بچه‌ها

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب، ۷ راهنمایی برای سفر با بچه‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم که می‌تواند مسافرت را برای شما و فرزندتان دل‌نشین‌تر کند.
راهنمای مسافرت با بچه ها

مسافرت با بچه‌ها انتخاب سختی است و هر چقدر بچه کوچک‌تر باشد این انتخاب سخت‌تر می‌شود. اما سفر به همراه کودک می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی باشد اگر که با آمادگی و برنامه‌ریزی اتفاق بیفتد. معمولا مسافرت‌ یک روزه همراه کودکتان راحت‌تر است اما اگر برنامه سفر چند روزه دارید، پیشنهاد‌ می‌کنیم راهنمای مسافرت با بچه ها را مطالعه کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

راهنمای مسافرت با بچه ها

قبل از شروع سفرهای چند روزه، سعی کنید آخر هفته‌ها مسافرت‌های کوتاه به اطراف شهر داشته باشید. به این ترتیب، متوجه‌ می‌شوید کودک تا چند ساعت‌ می‌تواند بدون بهانه‌گیری روی صندلی خود بنشیند یا بخوابد. چه نوع خوراکی‌هایی برای او باید آماده کنید و چه اسباب‌بازی‌هایی موجب خوشحالی او‌ می‌شوند.

سفر با کودک

والدین ‌انعطاف‌پذیر باشند

اگر کودک مجبور باشد ساعت‌های طولانی در یک جا بی‌حرکت بنشیند و بازی یا فعالیتی انجام ندهد، حتما حوصله‌اش سر خواهد رفت. بنابراین، برای فعالیت‌های طی مسیر آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در طول روز حتما چند ساعتی را به بازی و سرگرمی بچه اختصاص دهید. کارت بازی، یک دفترچه نقاشی و مدادرنگی می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند. مهم لذت بردن از زمانتان است.

انتخاب مقصد سفر

باید در انتخاب مقصد سفر، خواسته‌ها و نیازهای کودک خود را نیز در نظر بگیرید. مثلا، شمال و لب دریا برای کودکان هم زیباست. از سفر کردن به مکان‌هایی که بسیار شلوغ هستند و گردشگران زیادی به آنجا سفر‌ می‌کنند، پرهیز کنید. اگر برای اقامت قرار است هتل رزرو کنید، هتل‌هایی را انتخاب کنید که هزینه اقامت کودک رایگان است یا مثلا هزینه صبحانه روی هزینه اتاق است.

مسافرت کودکان

در طول مسیر بارها توقف داشته باشید

وقتی با ماشین سفر‌ می‌کنید و بچه همراه شما است، باید مسیر سفر را طوری برنامه‌ریزی کنید که در طول مسیر بتوانید بارها توقف کنید تا کودک دستشویی برود، کمی فعالیت داشته باشد و انرژی دوباره کسب کند. کودکان در طول سفرهای طولانی بسیار سریع خسته‌ می‌شوند و اعتراض خود را با گریه، بهانه‌گیری و جیغ زدن نشان‌ می‌دهند.

همراه خودتان تنقلات داشته باشید

سعی کنید انواع میوه، سبزیجات، آب میوه، بیسکویت و دیگر خوراکی‌های سالم را در طول سفر همراه داشته باشید. گرسنه شدن بچه‌ها و غذاهای ناسالم در راه می‌تواند مسافرت شما را به یک فاجعه تبدیل کند.

اگر مسافرت‌تان هوایی است، یک ساک را با انواع غذاهای سبک و سالم و تنقلات پُر کنید. برای سفرهای جاده‌ای، چند بطری آب اضافه و یک یخچال کوچک در ماشین بگذارید و آن را با ساندویچ و تنقلات مختلف که به راحتی در ماشین قابل خوردن باشند پُر کنید. دستمال مرطوب هم همراه داشته باشید.

راهنمایی مسافرت با بچه ها

امنیت کودک در سفر

حتما جعبه کمک‌های اولیه کودکان را نیز بردارید. هنگام سفر با خودروی شخصی، از سالم و امن بودن صندلی کودک مطمئن شوید. روی پنجره‌ای که صندلی کودک در کنار آن قرار دارد، پرده محافظ نور آفتاب نصب کنید تا نور خورشید کودک را اذیت نکند. تا حد امکان در طول سفر لباس‌های روشن برای کودک برندارید زیرا خیلی سریع کثیف‌ می‌شوند و هر نوع لکه ای را به راحتی نشان‌ می‌دهند.

جمع کردن وسایل کودک

برای کودک خود باید انواع وسایل بازی، لباس، کفش و کتاب را جمع‌آوری کنید. کرم ضدآفتاب، کلاه، پلاستیک، دارو و جعبه کمک‌های اولیه همه وسایلی هستند که باید برای کودک در حین سفر به همراه داشته باشید. بهتر است اسباب بازی‌های زیادی برای او جمع کنید و هر کدام را در زمان‌های مختلف به او بدهید تا هیجان‌زده و شاد شود. برای دیدن نکات مهم در سفر، وسایل ضروری برای سفرهای دخترانه را بخوانید.

راهنمای مسافرت با بچه ها

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری چگونه ارزان سفر کنید؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ب٫ظ

    بسیار زیبا و بینظیر

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      خوشحالم که دوست داشتید.🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…