لباس‌های مجلسی مناسب خانم‌های چاق

0
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب مدل لباس مجلسی برای افراد چاق و قد کوتاه ممکن است برای اغلب افراد چالش‌برانگیز باشد.
لباس مجلسی مناسب

پیدا کردن لباس برای افرادی که قد کوتاه و وزن بالایی دارند سخت است؛ زیرا صنعت مد و فشن هزینه‌های محدودی را برای آن‌ها در نظر گرفته است و طراحی‌هایی که می‌توان گزینه مورد نیاز خود را از بین آن‌ها انتخاب کرد بسیار کم تنوع است. در این مطلب از  دلتامگ به موضوع لباس مجلسی مناسب افراد چاق می‌پردازیم.

لباس مجلسی مناسب افراد چاق

خطوط و الگوهای عمودی

مهم نیست که قد بلند یا کوتاهی دارید و وزن شما بیشتر از حد نرمال است یا نه، در هر صورت استفاده از خطوط عمودی با عرض کم، به بلندتر و باریک‌تر دیده شدن اندام شما کمک می‌کند. با پوشیدن لباس‌هایی که خطوط عمودی باریک دارند چشم مخاطبان خود را فریب می‌دهید. البته در هنگام انتخاب لباس‌های مجلسی و سایر لباس‌های روزمره خود، به موضوع دقت داشته باشید که هر چقدر راه‌های عمودی به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کنند، در مقابل راه‌های افقی شما را قد کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند.

کفش‌های پاشنه بلند رنگ پا

بلندتر دیده شدن پاها به ظاهر قد بلند و باریک در افراد کمک می‌کند. اگر دنبال لباس مجلسی برای افراد قد کوتاه هستید، باید آن را با اکسسوری‌های مناسب ترکیب کنید. در این بخش، کفش‌های پاشنه بلند رنگ پا را فراموش نکنید. همه ما می‌دانیم که پوشیدن کفش پاشنه بلند نه‌تنها به زیباتر دیده شدن ظاهر خانم‌ها کمک می‌کند، بلکه قد آن‌ها را بلندتر نشان می‌دهد و این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که افراد قد کوتاه از کفش پاشنه بلند رنگ پا کمک بگیرند.

هماهنگی رنگ شلوار و دامن با رنگ کفش

یکی از مشکلاتی که خانم‌های قد کوتاه دارند، ارتفاع کمتر پایین تنه نسبت به بالاتنه است. تکنیک‌های زیادی برای ایجاد این هماهنگی وجود دارد که یکی از آن‌ها ست کردن رنگ شلوار و دامن با رنگ کفش است. این موضوع سبب بلندتر دیده شدن پاها می‌شود و به عبارتی چشم مخاطب را فریب می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  با ذهن آگاهی به آرامش برسید

لباس مجلسی مناسب

خطوط مورب و خطای دید

در کنار این که خطوط عمودی می‌توانند شما را قدبلندتر و لاغرتر نشان دهند، هنگام انتخاب لباس مجلسی مناسب افراد قد کوتاه خطوط مورب را هم در اولویت قرار دهید. در واقع خطوط مورب با منحرف کردن چشم‌ها از پهنا و حجم واقعی بدن به باریک‌تر دیده شدن اندام کمک می‌کنند و شما را لاغرتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. اگر قصد دارید قسمت خاصی از بدن خود را لاغرتر نشان دهید، باید خطوط مورب در نزدیک آن قسمت باشند.

به‌طور مثال اگر شانه‌های پهنی دارید و دوست دارید پهنای آن‌ها را کمتر نشان دهید، یقه‌های مورب بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این مدل یقه تمرکز را به بخش میانی یقه منحرف می‌کند و توجه کمتری به عرض شانه‌ها می‌شود.

الگوهای ساعت شنی

اگر دنبال لباس مجلسی برای افراد قد کوتاه هستید، لباس‌های مدل A را انتخاب کنید. این مدل در قسمت کمر تنگ و در قسمت‌ باسن گشادتر است که باعث ایجاد ظاهری شبیه به ساعت شنی می‌شود. بدون شک لباس نمی‌تواند فرم بدن ما را تغییر دهد اما با ایجاد خطای دید به داشتن ظاهر ایده‌آل کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

بهترین راه برای مقابله با لجبازی کودک این است که به او نشان دهید، رفتار لجبازانه او، به چی…