این رنگ موها شما را ۱۰ سال جوان می‌کند

1
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ مو نامناسب می‌تواند سن شما را پیرتر یا جوان‌تر نشان دهد.

رنگ مو یکی از مواردی است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت شما دارد. شما می‌توانید با انتخاب رنگ مو مناسب، سن‌تان را ۱۰ سال جوا‌ن‌تر نشان دهید. در این مطلب از دلتامگ به موضوع رنگ موهایی که شما را جوان می‌ کند می‌پردازیم.

چه رنگی برایتان مناسب‌تر است؟

گروه پوست رنگ روشن

  • اگر پوستی روشن با تناژ گرم داشته باشید رنگ‌های پلاتینیومی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، بژ و شامپاینی از بهترین انتخاب‌ها برای شما به حساب می‌آیند.
  • چنانچه در گروه دارندگان پوست روشن با توناژ سرد باشید، بهترین انتخاب برایتان رنگ‌های طلایی، کاراملی، کهربایی و عسلی است.
  • ولی اگر دارای رنگ پوستی روشن با تناژ خنثی هستید، رنگ‌هایی مانند بلوند توت فرنگی، مسی، قرمز، بلوطی تیره و زرشکی انتخاب بهتری برای چهره‌ی شماست.

گروه پوست رنگ متوسط

  •  رنگ پوست متوسط با تناژ گرم اگر داشته باشید، رنگ‌های شکلاتی تیره، شاه بلوطی، بلوطی تیره و موکا رنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  •  برای افرادی که رنگ پوست متوسط با آندرتون سرد دارند، کاراملی، عسلی، قهوه‌ای طلایی، کهربایی و دارچینی رنگ‌های مناسب‌تری برای مو هستند.
  • اگر رنگ پوستتان متوسط با تناژ خنثی است، رنگ قهوه اسپرسو، مشکی ملایم و قهوه‌ای تیره می‌تواند انتخاب خوبی برای رنگ موهایتان باشد.

گروه رنگ پوست تیره

  • طیف رنگ‌های کاراملی و قهوه‌ای طلایی مناسب  افرادی با پوستی تیره  و دارای تناژ گرم  است.
  • افرادی که پوستی تیره با تناژ سرد دارند، بهتر است برای رنگ موهایشان از رنگ موکا تیره و مشکی قهوه‌ای استفاده کنند.
  • گروه رنگ‌های قرمز بلوطی، قهوه‌ای مایل به قرمز و شاه بلوطی  به دارندگان پوست تیره و تناژ خنثی پیشنهاد می‌شود.

 رنگ موهای جذاب

رنگ مو‌هایی که با آنها جوان‌تر به نظر می‌رسید

حال به سراغ معرفیِ رنگ‌هایی می‌رویم که می‌توانند چهره‌ شما را جوان‌تر نشان دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر رنگ مو باید در هنگام میکاپ نیز متناسب با فرم چهره‌تان آرایش کنید و دچار اشتباهاتی نشوید که ناخواسته سن شما را بالاتر از آنچه که هستید نشان دهد.

هایلایت طلایی

این تکنیک و رنگ بیشتر به کسانی که تناژ گرم دارند پیشنهاد می‌شود. گرمی‌ای که این رنگ به چهره‌ شما می‌بخشد باعث می‌شود تا جوان‌تر به نظر برسید. از طرفی یکی از رنگ‌های ترند هر ساله برای تابستان همین هایلایت طلایی است.

مطلب پیشنهادی:  درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

بالیاژ به رنگ بلوند عسلی

معمولا رنگ‌های روشن چهره را جوان‌تر می‌کنند اما انتخاب تناژ این رنگ روشن بسیار مهم است. پیشنهاد می‌کنیم از تناژ خیلی سرد و خاکستری فاصله بگیرید و با تناژ طلایی به چهره‌ی خود گرمی بخشید.

رنگ مو

بالیاژ طیف رنگی گرم

گفته می‌شود رنگ تیره، چهره را مسن‌تر نشان می‌دهد. بنابراین به کسانی که سن بالایی دارند و موی تیره را می‌پسندند پیشنهاد می‌کنیم برای زیباتر کردنِ رنگ موی خود به سراغ بالیاژ با رنگ عسلی بروند و به تناسب فرم صورت هیرکات مناسبی در نظر بگیرند.

قهوه‌ای شکلاتی

درست است که گفتیم رنگ روشن چهره را جوان‌تر می‌کند اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که رنگ موی روشن برای هر کسی مناسب نیست و به هر چهره‌ای نمی‌نشیند. اگر به طور طبیعی رنگ موهای شما تیره است به سراغ رنگ‌های قهوه‌ای با تناژ گرم بروید زیرا رنگ‌های قهوه‌ای با تناژ سرد چهره‌ شما را مسن‌تر از آنچه هستید، نشان ‌خواهد داد.

ترکیب عسلی و بلوطی

اگر نمی‌دانید کدام تناژ گرم از رنگ مو برای شما مناسب است، نظرتان چیست که بیش از یک رنگ را ترکیب کنید؟ این بار، این ترکیب عسلی و مسی بلوند را امتحان کنید. ترکیبی که در عین گرما بخشیدن به چهره رگه‌هایی از بلوطی و قرمزی در خود دارد و رنگ شیکی است.

تناژ عسلی و طلایی

برای افرادی که مسن هستند به هیچ عنوان رنگ موی یکدست را پیشنهاد نمی‌کنیم. پس سعی کنید در انتخاب رنگ مو بیش از یک رنگ را در نظر بگیرید و به سراغ رنگ‌هایی بروید که مکمل هم هستند. به عنوان مثال این ترکیب از عسلی و طلایی بر روی موی تیره بی‌نظیر و زیبا به نظر می‌رسد.

یک نظر

  1. ناشناس

    22 آبان 1402 در 10:21 ب.ظ

    مطالب خوبیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نقاطی از زمین که جاذبه در آن‌ها وجود ندارد!

قانون جاذبه بر کره زمین حاکم است که قرن‌ها پیش به دست آیزاک نیوتون کشف شد. اما مکان‌های اس…