نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که نظم و ترتیب آن از تمام بخش‌های خانه مهم‌تر است. نظم دهی به آشپزخانه و نظم دادن و مرتب کردن آشپزخانه از دغدغه‌های بانوان است.
نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

نظم دهی به آشپزخانه بسیار مهم است. وقتی این فضا درست چیده نشده باشد یا دچار آشفتگی و بی‌نظمی باشد، آشفتگی به ذهن ما نیز نفوذ می‌کند. در این مطلب به نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه می‌پردازیم.

نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه راحت‌ترین راه برای مخفی کردن شلوغی‌ها و بهم ریختگی‌ها است اما قرار نیست به این صورت باشند. کمی نظافت و نظم می‌تواند به شما کمک کند هر آنچه را که می‌خواهید، هر زمان که نیاز داشتید، بیابید.

نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

چیدمان مجدد کشوها از نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

کشوها را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. این بخش‌ها به عملکرد شما در هر قسمت از آشپزخانه مربوط می‌شوند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، احتمالا تنها دو بخش خواهید داشت. آشپزخانه‌های بزرگ‌تر تا ۳ یا ۴ بخش خواهند داشت. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌گردند:

  • بخش پخت و پز: این بخش مربوط به کشوهای اطراف اجاق گاز، فر و مایکروویو است. در این بخش باید قابلمه، ماهیتابه و ابزار پخت و پز قرار بگیرد.
  • بخش آماده سازی غذا: این بخش در قسمتی بزرگ‌تر و زیر فضای کانتر قرار دارد. این کشوها و کمدها می‌بایست شامل، انواع کاسه‌های غذاساز، ابزارهای پخت و پز، تخته‌های خرد کردن و چاقوها و غیره باشد.
  • بخش بشقاب‌ها: این بخش باید در نزدیکی سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی باشد. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا بلافاصله کارد و چنگال و بشقاب‌ها را پس از شستشو در آن‌ها قرار دهید. شما همچنین می‌توانید حوله‌های آشپزخانه را هم در آن قرار دهید.

به هر کشو یک قالب بدهید. پس از بخش‌بندی آشپزخانه، حالا باید تصمیم بگیریم چه اقلامی در کدام کشو قرار می‌گیرند. اقلام شبیه به هم را در یک کشو قرار دهید.

نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

چیدمان اقلام آشپزخانه

  • اقلام را با توجه به دسته‌بندی استفاده از آن‌ها چیدمان کنید. اگر این کار را انجام دهید، در حین پخت و پز تنها به یک یا دو کشو مراجعه خواهید کرد. اگر یک ابزار چند کاربرد دارد، پرکاربردترین آن را در نظر بگیرید. برخی از مثال‌ها عبارتند از:
  • تکه های کوچک‌تر ممکن است کابینت یا کشوی اختصاصی نداشته باشند که اشکالی نیز ایجاد نخواهد کرد. تا زمانی که اقلام مشابه در کنار هم هستند. اشکالی برای قرار دادن اقلام دیگر در کنار آن‌ها نیست.
  • یک جداکننده برای کابینت آشپزخانه تهیه کنید. این‌ها جعبه‌هائی هستند که برای قرارگیری در کشوها طراحی گردیده‌اند. آن‌ها بخش‌های مجزائی برای هر آیتم آشپزخانه دارند. ابتدا ابعاد هر کشو را اندازه بگیرید.
  • تقسیم‌کننده‌هایی با بخش متنوع خریداری کنید تا جائی برای تمامی اقلام داشته باشند.
  • اگر تقسیم‌کننده مناسب برای کشوی خود نیافتید از تقسیم‌کنندهایی با قابلیت تغییر سایز استفاده کنید. شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به سایز کشوی خود تنظیم کنید.

چیدمان اقلام آشپزخانه

جای دادن قابلمه‌ها و ظروف از نکات نظم دهی در کابینت آشپزخانه

  • یک کمد عمیق را برای اقلام بزرگ‌تر انتخاب کنید. قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها به جای بیشتری نیاز دارند. اگر کابینت شما عمیق‌تر از طول ماهیتابه شما است محل مناسبی برای نگاه‌داری آن است.
  • اگر آن‌ها در کشو جای نشدند از یکی از طبقات کابینت استفاده کنید یا آن‌ها را بر روی یک برد دیواری نصب کنید.
  • درب‌ها و قابلمه‌ها را به‌صورت جداگانه دسته‌بندی کنید. قرار دادن درب بر روی قابلمه‌ها، جایگذاری آن‌ها در کشوها را دچار مشکل می‌کند. در عوض تمامی درب‌ها را به‌صورت جداگانه نگاه دارید. چند روش برای انجام این کار عبارت است از :
  • اگر کابینت ها و کشوهای عریضی دارید، آن‌ها را به دو بخش تقسیم کرده. در یک طرف درب‌ها و در طرف دیگر ظروفشان را قرار دهید.
  • از آویزها برای قرار دادن درب‌ها استفاده کنید و کمی آن طرف‌تر هم، خود ظروف را قرار دهید.
  • اگر کشوهای کوچک زیادی دارید در یک طبقه قابلمه و در کشوی بالایی آن درب‌اش را قرار دهید. اگر آن را در کابینت هم قرار دادید، می‌توانید درب آن را در کشوی بالا بگذارید.

جای دادن قابلمه‌ها و ظروف

 

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…