موزه یخی استانبول، تجربه زمستان در تابستان

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با ورود به موزه یخی استانبول حتی در گرمای تابستان هم می‌توانید اسکیمو شوید، به قطب شمال پا بگذارید و میان وایکینگ‌های یخ‌زده در لیوان های یخی نوشیدنی بنوشید.
موزه یخی استانبول

موزه یخی یکی از جالب‌ترین موزه‌‌های استانبول است که با عنوان موزه سحر و جادو (Magic) نیز شناخته می‌شود. موزه یخی استانبول در تاریخ بیست‌وسوم آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی مصادف با روز جهانی کودک، به عنوان اولین موزه یخی در کل قاره اروپا و در کشوری با شرایط آب‌وهوایی تقریبا معتدل ساخته شد. با مجله دلتا همراه باشید.

ساعت بازدید موزه یخی استانبول

به گفته گردشگران کشور ترکیه موزه یخ یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است که در ۳۶۵ روز سال و بدون تعطیلی، میزبان توریست‌های اقصی‌‎نقاط دنیاست. موزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۰:۰۰ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه یخی در استانبول

معرفی موزه یخی استانبول

موزه یخی سردترین موزه استانبول است. دمای داخل موزه همیشه پنج درجه زیر صفر است. پس برای ورود به موزه باید لباس مخصوص بپوشید. در ابتدای ورود، لباس اسکیمو به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا برای عبور از بخش‌های مختلف موزه مثل عبور از تونل‌های یخی دچار مشکل نشوید. برای ساخت این تونل‌ها، ۱۰۰ تن یخ که از کشور سوئد و مگاپول استانبول جمع شده، مورد استفاده قرار گرفته‌ است. شاید برایتان جالب باشد که تنها برای ساخت مجسمه‌های وایکینگ‌ها در قسمت اول موزه، حدود ۷۰ تن یخ نیز به‌کار رفته‌است.

موزه یخی استانبول

بخش وایکینگ‌ها

مساحت موزه یخی چیزی در حدود ۱۴۰۰ مترمربع است که در بخش اول و قسمت ورودی موزه با توجه به حس میهن‌دوستی و حساسیت شرکت سرمایه‌گذار نروژی و سابقه تاریخی وایکینگ‌ها، به سربازان وایکینگ تعلق دارد. وایکینگ‌ها دریانوردان و جنگاوران قهاری بوده‌اند و حدود ۸۸۰ سال از طریق دریای سیاه به شهر استانبول رفت‌وآمد می‌کردند. به همین علت است که استانبول را (میکلاگارد) یا همان شهر محافظت‌‌شده نام‌گذاری کرده بودند. دیدنی‌ترین قسمت موزه همین قسمت است که می‌توانید ۳۴ مجسمه‌ یخی با ریزترین جزئیات از سربازان وایکینگ به همراه یک کشتی به طول ۷ متر و با ظرافتِ تمام را در آن تماشا کنید.

وایکینگ

بخش قطب شمال موزه

بخش دوم موزه یخی شبیه‌سازی قطب شمال و منطقه اسکاندیناوی است که حیرت هر بازدیدکننده‌ای را برمی‌انگیزاند. برای دیدن روش‌های سفر، چگونه ارزان سفر کنید؟ را بخوانید.

استانبول

پذیرایی موزه یخی استانبول

بخش سوم، مکانی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان موزه است. این قسمت نورپردازی‌های زیبا و شگفت‌انگیزی دارد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پذیرایی موزه با سرو آبمیوه و نوشیدنی در لیوان‌های یخی انجام می‌شود که جذابیت خاص خودش را دارد.

پذیرایی در موزه یخی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری صمیمی‌ترین شهرهای جهان را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

    عالی کاش تو ایران هم در مناطق سردسیر ما هم از این مکانهای دیدنی داشتیم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      بله درست می‌فرمایید. ممنون از حضورتون🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…