بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه جام جم – معاون استاندار کرمانشاه: مسکن مهر بیمه است، صاحبان آن در نقاط زلزله‌زده ضرر مادی نمی‌بینند

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسکن های مهر بیمه هستند و خسارت آنها پرداخت می شود، گفت: مردم ساکن مسکن‌های مهر مناطق زلزله ‌زده دراقدام برای دریافت غرامت یک ماه فرصت دارند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت بیمه جهت جبران خسارت مسکن‌های مهر خبر داد و افزود: این غرامت یا به تعاونی ها یا هیئت مدیره یا هیئت امنای ساختمان‌ها داده می‌شود تا در نهایت برای تعمیر اقدام شود.

نیک کردار با تاکید بر اینکه نحوه پرداخت غرامت به زودی اطلاع رسانی خواهد شد گفت: لازم است این اطلاع رسانی پس از صورت جلسه نهایی با نماینده بیمه مرکزی انجام شود.

روزنامه آرمان -لزوم اسکان حادثه‌دیدگان در مکان‌های مسقف

در تمام کشورها از جمله‌ایران ستاد بحرانی وجود دارد. در این راستا در زمان وقوع بحران پروتکل‌هایی وجود دارد که بر اساس آن می‌گویند، زمانی که هر سانحه طبیعی مثل زلزله اتفاق می‌افتد، چه پیش‌بینی‌هایی باید صورت گیرد. از این رو اصلی‌ترین پیش‌بینی‌ها در درجه اول چادر و پس از آن خوراک، مواد غذایی و لوازم گرم‌کننده است.

از آنجایی که در ماه‌های آینده فصل سرما در پیش است، برای تامین امنیت زلزله‌زدگان از هر حیث ۲ راه پیش روست. از سویی باید افراد زلزله‌زده و آسیب‌دیده را موقتا به مکان‌های سرپوشیده مثل ساختمان‌های اداری، مدارس سالم و حتی به روستاها یا شهرستان‌هایی که صدمه ندیده‌اند منتقل کرد.

نکته دوم اینکه باید چادرها را همراه وسایل گرم‌کننده کافی در اختیار افراد قرار دهند. از این رو در هر ۲ مورد بویژه مورد نخست باید بسیج عمومی شکل بگیرد و فراخوانی داده شود که همه در این عرصه به کمک زلزله‌زدگان بشتابند.

از طرف دیگر مسکن‌ها، ادارت دولتی، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و هرمکانی که بتواند سر پناهی امن برای حادثه‌دیدگان باشد، برای مدتی که یک کمپ یا اسکان موقت برای حادثه‌دیدگان فراهم شود باید در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

باید در این راستا عزمی ملی صورت گیرد که حداقل افرادی مثل زنان، کودکان و سالمندان که درجه آسیب‌پذیری بالاتری دارند، به نقاط امن سرپوشیده منتقل شوند.

روزنامه عصر اقتصاد- بازار آپارتمان‌های ۷۰ متری پایتخت

در مهرماه سال جاری ۴۸۹۳ مورد آپارتمان کمتر از ۷۰ متر در شهر تهران به فروش رسیده که ۳۹ درصد از کل معاملات را نشان می‌دهد.

در مهرماه سال جاری بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن ۱۴ هزار و ۱۹۵ مورد معامله در شهر تهران انجام شده که ۳۹ درصد از کل معاملات به واحدهای کمتر از ۷۰ متر و ۷۳ درصد به واحدهای کمتراز ۱۰۰ متر مربع اختصاص داشته است.

این نشان می‌دهد واحدهای کوچک و متوسط با وجود قدرت خرید اندک دهک‌های پایین سهم قابل توجهی از بازار مسکن را در اختیار دارند. با این حال هنوز ۷۰ درصد تمرکز سمت عرضه به سمت احداث آپارتمان‌های ۱۰۰ متر به بالا است.

در مهرماه واحدهای دارای مساحت ۶۰ تا ۷۰ متر با سهم ۱۵ و ۶ دهم درصد، واحدهای دارای ارزش ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان با سهم ۷ و ۳ دهم درصد و واحدهای دارای ارزش ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان درهر مترمربع بیشترین فروش را در شهر تهران داشتند. کمترین سهم هم مربوط به واحدهای کمتر از ۳۰ متر با یک دهم درصد از کل معاملات مربوط می‌شود که علت آن می‌تواند تعداد پایین این نوع واحدها در شهر تهران باشد.

روزنامه اطلاعات – بیشترین خرید و فروش و اجاره مسکن در نیمه شمالی شهر تهران انجام می شود.

بر اساس آمار قراردادهای خرید و فروش و مراجعه به دفاتر مشاور املاک شهر تهران، به ترتیب محله های تهرانپارس، پونک، شهرک راه آهن، فرمانیه، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد، زعفرانیه و بلوار فردوس، محبوب ترین محله هایی هستند که شهروندان تهرانی برای سکونت انتخاب می کنند.

درخصوص بازار اجاره مسکن هم به ترتیب محله های پونک، سعادت آباد، تهرانپارس، گلستان، زعفرانیه، مرزداران، اکباتان، فرمانیه و گیشا بالاترین تقاضا و قراردادها را دارند.

منطقه ۵ در هر ماه معمولا بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص می دهد. در مهر سال جاری ۱۶ و ۹ دهم درصد از کل معاملات مربوط به منطقه ۵بود. پس از آن منطقه ۴با ۱۰ و ۹ دهم درصد، منطقه ۲با ۹ و ۸ دهم درصد، منطقه ۸با ۶ و ۵ دهم درصد، منطقه ۱۴با ۶ و یک دهم درصدو منطقه یک با ۵ و ۲ دهم درصد از کل معاملات در رتبه های بعدی قرار داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…