تهیه پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

1
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این پیتزا شما به جای خمیر یا نان پیتزا از نان لواش استفاده می‌کنید و سپس روی آن را با موادی نظیر گوشت، مرغ یا انواع سوسیس و کالباس پر و آن را داخل تابه مناسب آماده می‌کنید.
پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع پیتزای خانگی محسوب می‌شود که می‌توان آن را به راحتی با مواد اولیه ساده و قابل دسترس تهیه کرد. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰  گرم
  • قارچ ۵ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سوسیس ۲ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱/۵ قاشق غذاخوری
  • سس گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۱ بسته
  • پودر آویشن و پودر سیر به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • لواش به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

همیشه نیاز نیست که برای خوردن یک پیتزا خوشمزه به فست‌فودی بروید و یا اینکه در خانه فر داشته باشید؛ گاهی با کمترین امکانات و بدون نیاز به فر هم می‌توان یک پیتزا مخصوص با کیفیت عالی را آماده کرد.

مرحله اول

ابتدا پیاز را با آب بشویید و بعد آن را به شکل نگینی و یکدست خرد کنید. داخل تابه کمی روغن بریزید و سپس پیاز را به آن اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. پس از طلایی شدن پیاز، گوشت چرخ کرده را هم اضافه کنید و مقداری آن را تفت دهید تا گوشت هم تغییر رنگ دهد. برای مزه‌دار کردن نیز به آن کمی نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه اضافه کنید. آن‌ها را هم ۱ دقیقه با مواد تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شوند.

پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

مرحله دوم

بعد از تفت دادن گوشت، سوسیس‌ها را نیز به شکل نگینی و یکدست برش دهید. سپس آن‌ها را به مواد گوشتی خود اضافه کنید و در حد تغییر رنگ با مواد تفت دهید و سرخ کنید. رب را در این مرحله به مواد خود اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا هم خامی رب گرفته شود و هم رنگ آن داخل روغن باز شود. تمامی مواد را با یکدیگر خوب هم بزنید و حرارت آن را کم کنید تا در این مدت مواد گوشتی شما روغن بیندازند و آماده شوند.

مطلب پیشنهادی:  5 قلعه عجیب و غریب دنیا که همه را حیرت‌زده کرده‌ است

مرحله سوم

فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را نیز با آب بشویید. قارچ‌ها را به شکل حلقه‌ای و با ضخامت متوسط و فلفل دلمه‌ای را هم به شکل نگینی و یکدست به اندازه‌های متوسط خرد کنید و کنار بگذارید.

پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

مرحله چهارم

کف تابه را با کمی روغن مایع چرب و سپس چند لایه نان لواش قرار دهید. روی نان‌ها را با مقداری سس گوجه رومال کنید و بعد کمی پنیر پیتزا روی آن‌ها بریزید. سپس روی نان‌ها را با مواد سوسیس و گوشت و قارچ و فلفل دلمه‌ای تفت داده پر کنید و کمی پودر آویشن بپاشید. در آخر نیز روی مواد را پنیر پیتزا بریزید.

مرحله آخر

برای پخت نهایی کافی است در تابه را روی آن قرار دهید و بعد روی شعله پخش کن با حرارت ملایم بگذارید تا نان شما طلایی و پنیر روی پیتزای شما نیز به خوبی آب شود. پیتزای تابه‌ای و خوشمزه شما آماده سرو است.

یک نظر

  1. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 7:04 ب.ظ

    خیلی خوب است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان به‌تازگی در دبی افتتاح شده است، استخری که یک تجربه ماجراجویانه …