مسجد نصیرالمک شیراز، بازی نور و رنگ

۲
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسجد نصیر الملک یکی از جاذبه های دیدنی شهر شیراز است. مسجدی با معماری شگفت انگیز و رنگین که به مسجد صورتیِ ایران معروف شده است.
مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک، با معماریِ خیره کننده و رنگین به مسجد صورتیِ ایران معروف شده است. وقتی قرار باشد راجع به مکان‎های دیدنی شهر شیراز، این شهر بهارنارنج حرف بزنیم، نمی‎شود در کنار حافظیه و شاه چراغ، حمام و بازار وکیل، عمارت کلاه فرنگی و باغ دلگشا، پاسارگاد و تخت جمشید نامی از مسجدِ نصیرالملک به میان نیاوریم.

مسجد نصیرالملک

مسجدی که شاهکار معماریِ اسلامی است و با شیشه های رنگین و کاشی‎کاری‎های جذاب و دل انگیز تابلویی از زیبایی را به نمایش گذاشته‎است.

مسجد نصیرالملک

زمانی که نورِ روز از شیشه‎ها رنگیِ طبیعی گذشته و داخل شبستان مسجد پراکنده می‎شود، از روی این کاشیکاری های دل انگیز گذشته، رقص کنان ستون‎های تراشیده شده‎ی وسط مسجد را در آغوش می‎کشد و روی فرش های پهن شده می‎آرامد،چنان خیره کننده و جذاب است که زبان از بیان این همه زیبایی در می‎ماند.

مسجد نصیرالملک

مسجدی که فقط یک مکان مذهبی نیست

با اینکه مسجد نصیرالملک به عنوان یکی از جاذبه‎های دیدنی و مکان‎های گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اما پس از گذشتن ۱۵۰سال هم‎چنان به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می‎گیرد. مسجدی بدون گنبد با کاشی‎کاری‎ها و مقرنس‎کاری‎های مثال زدنی؛ که به دلیل قالب بودنِ رنگ صورتی در این کاشی‎ها آن را مسجد صورتی ایران می‎نامند.

مسجد نصیرالملک

مکانی شگفت انگیز برای بازدید کنندگان

شما نمی‎توانید برای بازدید از این مکان شگفت انگیز بروید و زیبایی های خیره کننده این مسجد را به تصویر نکشید. معماری شگفت انگیز مسجد نصیر الملک از چشم گردشگران ایرانی و سایر کشور ها نیز دور نمانده و بدون هیچ اغراق ،گردشگران از جای جای ایران و کشور های دنیا برای بازدید و گرفتن عکس به این مکان جذاب و دیدنی می‎آیند تا معماری زیبا و چشم نواز مسجد نصیر الملک را به تصویر بکشند.

مسجد نصیر الملک

اما لازم است یادآور شویم که بهترین زمان برای عکاسی از رقصِ نورهای رنگی و بی‎نظیرِ شبستان مسجد ساعت هشت تا ده صبح است. با اینکه ممکن است با ازدحام جمعیت و شلوغ بودن محیط رو به رو شوید اما مطمئن باشید درنهایت می‎توانید از درخشش پرتو نور خورشید و بازتاب آن به درون مسجد تصاویری را به ارمغان ببرید.

مسجد نصیرالملک

پیشنهاد می‎کنیم در سفر به شیراز و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر از دیدن مسجد نصیرالملک هم غافل نشوید که خاطره‎ای به یاد ماندنی را بدرقه راهتان خواهید کرد.

برای خواندن  مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از  مجله دلتا دیدن کنید.

برای خواندن مطالب مرتبط با مجله دلتا همراه باشید.

۲ دیدگاه

  1. وارطانیان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    سلام بچه های خوب مجله خیلی خوب بود خسته نباشید

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

      با سلام
      صلح و سلامتی خدا همراه شما باشد. سپاسگزارم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…