طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ

۳
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این خورشت به دلیل استفاده از کرفس در آن دارای خواص بی‌شماری است و از این جهت بهتر است تا هفته ای یک بار از آن در برنامه غذایی هفتگی خود استفاده کنید
خورشت کرفس با مرغ

خورشت کرفس با مرغ یکی از انواع خورشت‌های بسیار مقوی و پر خاصیت ایرانی است که برخی آن را با گوشت و برخی دیگر نیز آن را با مرغ تهیه می‌کنند. از خواص بی‌شمار خورشت کرفس می‌توان به رفع بیماری‌های گوارشی، افزایش سیستم دفاعی بدن، کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های عفونتی و قارچی و بسیاری خواص دیگری نام برد. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای خورشت کرفس با مرغ

  • کرفس ۲۵۰ گرم
  • نعنا تازه ۵۰ گرم
  • جعفری تازه ۱۵۰ گرم
  • ران مرغ ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • برگ بو ۱ عدد
  • کره ۲ قاشق غذا خوری
  • آبغوره میزان دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ

طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ

مرحله اول

ابتدا پیاز و ران مرغ‌ها با آب سرد بشویید. سپس پوست پیاز را بگیرد و آن را به شکل نگینی ریز و یکدست خرد کنید. روغن را داخل قابلمه بریزید و سپس به آن پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود. بعد به آن کمی زرچوبه بزنید تا عطر آن بلند شود. در این مرحله ران مرغ‌ها را نیز به پیاز اضافه کرده و دو طرف آن‌ها را با حرارت کم تفت دهید تا مقداری تغییر رنگ دهند. سپس کمی نمک و فلفل سیاه را به همراه برگ بو اضافه کنید. در آخر ۲ لیوان آب جوشیده‌شده را به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و ۱ ساعتی به آن زمان دهید تا مرغ‌های شما به آرامی و با حرارت ملایم و کم بپزد.

مرحله دوم

سبزی‌ها را بعد از شست‌وشو به شکل ساطوری شده و ریز خرد کنید. کرفس را هم به شکل یک اندازه و یکدست خرد کنید و آن‌ها را کنار بگذارید. ماهیتابه‌ای بردارید و داخل آن کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده و زمان دهید تا کره آب شود. سپس کرفس‌های خردکرده را اضافه کنید و ۵ دقیقه آن را با حرارت کم تفت دهید و کنار بگذارید. سبزی‌ها را هم به همراه مقداری روغن تفت دهید و آن‌ها را داخل ماهیتابه بریزید و کمی با حرارت کم در حد تغییر رنگ تفت دهید.

خورش کرفس

مرحله آخر از خورشت کرفس با مرغ

بعد از گذشت ۱ ساعت از پخت مرغ، سبزی و کرفس را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ترکیب آن‌ها را به همراه مقداری آبغوره به مرغ‌های نیم‌پزشده اضافه و خوب تمامی مواد را با یکدیگر هم بزنید. کمی نمک و فلفل خورشت را اندازه کنید. همچنین می‌توانید آب خورشت را هم در این مرحله اندازه کرده و در صورت نیاز مجدد کمی به آن آب جوشیده اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن مواد در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت شما کاملا جا بیفتد و روغن بیندازد. برای دیدن دستور غذاهای ایرانی، تهیه ته چین رشته پلو با طعمی متفاوت را بخوانید.

خورشت کرفس با مرغ

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای آشپزی طرز تهیه سیب‌زمینی خامه‌ای خوشمزه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…