جلب اعتماد همسر بعد از خیانت امکان‌پذیر است؟

۹
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیای امروزه خیانت در زمینه‌های متفاوتی روی می‌دهد و انواع مختلفی دارد.
راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

زمانی که در رابطه‌ای عاطفی یا زناشویی خیانتی رخ می‌دهد، باعث می‌شود اعتماد میان افراد از بین برود و کل رابطه زیر سوال رود. برخی از زوج‌ها تمایل دارند تا زندگی مشترک خود را بعد از این اتفاق نیز حفظ کنند اما نمی‌دانند چگونه باید اعتماد از بین رفته را جبران نمایند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت می‌پردازیم.

جلب اعتماد همسر پس از خیانت

در ادامه راهکارهایی گفته شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اعتماد از بین رفته را برگردانید.

صادق بودن از راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

باید در رفتار خود صادق باشید و همسرتان را در جریان تمام کارهایی که انجام می‌دهید بگذارید و نباید رفتارهای خود را گلچین کنید و هرکدام را که دوست داشتید به همسرتان بگویید. زیرا در این صورت ممکن است به چالش کشیده شوید و در جلب اعتماد همسرتان موفق نشوید. زمانی که افکار وسوسه‌انگیز به سراغتان می‌آید، با یک روانشناس مشورت کنید تا به تدریج این افکار را از خود دور کنید و به زندگی طبیعی‌ خود بازگردید. اگر جلوی این افکارتان را نگیرید ممکن است دوباره وسوسه شوید و به همسر خودتان خیانت کنید.

راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

نگفتن حقیقت نوعی دروغ گویی است

صداقت داشتن صرفا به این معنا نیست که تنها حقیقت را بگویید و دروغ نگویید، بلکه صادق بودن یعنی اینکه علاوه بر گفتن حقیقت، چیزی از همسرتان پنهان نکنید و او را در جریان تمام اتفاقات قرار دهید، زیرا گلچین کردن مطالب و نگفتن برخی از اتفاقات نیز خودش دروغ گویی محسوب می‌شود. حتی اگر تنها بخشی از اطلاعات را بگویید و جزئی از آن را پنهان کنید نیز کار نادرستی است زیرا اگر همسرتان در آینده حقیقت را بفهمد، باعث می‌شود تمام تلاش‌هایتان در جهت جلب اعتماد او از بین برود.

همسر خود را نادیده نگیرید

تنها صداقت داشتن برای جلب اعتماد کافی نیست و باید به همسرتان توجه کافی داشته باشید و او را نادیده نگیرید. چراکه همسرتان در دوره‌ای که متوجه خیانت شما شده بسیار ناراحت شده است. نباید این ناراحتی او را نادیده بگیرید یا آن را کم اهمیت بدانید. زیرا یکی از راه‌های جلب اعتماد همسر توجه به او و نیازهایش است. لازم است علاقه‌ خود را به همسرتان نشان دهید. تبادل احساسات داشته باشید. در طول روز ارتباط تلفنی و کلامی با همسرتان داشته باشید تا بتوانید رابطه‌ عاطفی‌ خود را بهبود ببخشید. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان هرگز با شما ازدواج نمی‌کنند سر بزنید.

راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

نباید خودتان را نادیده بگیرید

علاوه بر اینکه باید به همسرتان توجه داشته باشید، لازم است به خودتان نیز توجه کنید و نیازهای خود را برطرف کنید. اگر نیازهایتان را با همسرتان در میان بگذارید، روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشیده‌اید. همچنین حس بهتری در همسرتان ایجاد کرده‌اید، نیازهای خودتان را نیز برطرف نموده‌اید.

صبور بودن از راهکارهای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

برای برطرف شدن آثار خیانت به زمان نیاز دارید. برخی از افراد گمان می‌کنند زمانی که از خیانت خود پشیمان شده‌اند، همسرشان که در این رابطه آسیب دیده باید فورا او را ببخشد و هردو به زندگی نرمال خود بازگردند. در صورتی که حتی اگر فرد خیانت کار تصمیم به بهبود رابطه عاطفی بگیرد و صداقت خود را به همسرش نشان بدهد. ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا بتواند اعتماد همسرش را بدست بیاورد. در این زمان فردی که خیانت کرده باید تمام تلاش خودش را بکند و رابطه‌ صادقانه‌ای با همسر خود داشته باشد تا بتواند اعتماد او را بدست بیاورد.

صبور بودن

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر این نشانه‌ها را دارید، شکاک هستید! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. طاها

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۱۵ ب٫ظ

    خیانت هیچ وقت قابل بخشش نیست بهترین مسکن بعد از خیانت دوری از خائن است بعد از خیانت باید تاریخ های مشترک را تغییر داد و اهداف زندگی دو نفر تغییر کند

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  2. محمود

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۲ ق٫ظ

    اعتماد المثنی ندارد پس خیانت نکنید.شاید کسی ببهشد اما هرگز اعتماد نمی کند

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

    خیانت مردبه زن دلایل زیادی داردبه۲موردمهمترین اشاره میکنم یک نداشتن اراده واعتمادبنفس کافی ۲رعایت نکردن اختلاف سنی که بایدوبایدمردبزرگتراززن باشدهمانگونه که تجربه هزاران سال گذشته وعلم پزشکی ثابت کرده.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…