قلب خود را با این خوراکی‌ها جوان نگه دارید

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد می‌توان از ۵۰ درصد کل مرگ و میرهای ناشی از حمله قلبی با چند تغییر کوچک در رژیم غذایی پیشگیری کرد.
خوراکی های مناسب سلامت قلب

سلامت قلب خود را در دستانتان قرار دهید و با اضافه کردن ۸ گزینه غذایی موثر به رژیم روزانه خود، سن قلبتان را پایین بیاورید و به جوان ماندن آن کمک کنید. مجله دلتا در این مطلب به معرفی خوراکی های مناسب سلامت قلب می‌پردازد.

پیاز قرمز

منبع مهمی از فیبر خوراکی، ویتامین‌هایB6 و C، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، مس و فسفر است. پیاز قرمز برای قلب مفید است و به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند. استفاده مداوم از پیاز در رژیم غذایی باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا می‌شود. مصرف پیاز خطر حمله قلبی را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به علاوه خوردن منظم پیاز، خطر لخته شدن خون را در بیماران قلبی کاهش می‌دهد.

سیر

‏بیمارانی که سابقه ابتلا به بیماری ترومبوز (تشکیل لخته خونی در عروق یا قلب) را دارند، باید بدانند که سیر می‌تواند تاثیر اندک، اما مهم روی تجمع پلاکت‌ها داشته باشد. مصرف سیر در کاهش سطح کلسترول خون و فشار خون نقش اساسی ‏دارد.

بادام زمینی

بادام زمینی علاوه بر محتوای چربی مونواشباع نشده، حاوی سایر مواد مغذی نظیر ویتامینE، فولات، پروتئین و منگنز است که همگی موجب بهبود سلامت قلب می‌شوند.

سیب زمینی شیرین

این نوع سیب زمینی با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما کمک می‌کنند چربی بسوزانید. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به نام کاروتنوئیدها؛ آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می‌آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌گیرید و در نتیجه سلامت قلب‌تان را بیشتر تضمین می‌کنید.

سیب زمینی شیرین

بذر کتان

فقط یک قاشق غذا خوری از این دانه‌های فوق العاده قدرتمند تقریبا ۳ گرم فیبر و ۵۵ کالری دارند. دانه‌های کتان ثروتمندترین منابع حاوی امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و منجر به جلوگیری از تغییرات خلقی می‌شوند. مصرف دانه‌های کتان عاملی موثر برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت است. ضمن این‌که منجر به افزایش کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می‌شود.

گردو

سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها مصرف یک اونس گردو برای بیشتر از ۵ بار در هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

گوجه فرنگی

محققان می‌گویند آمریکایی‌ها گوجه فرنگی و محصولات آن را بیشتر از سایر سبزیجات غیر نشاسته‌ای مصرف می‌کنند و این خبر خوبی است زیرا گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است. ده‌ها مطالعه نشان داده‌اند که بین مصرف منظم گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، آسیب‌های پوستی و برخی سرطان‌ها رابطه مستقیم وجود دارد.

شکلات تیره

افراد مبتلا به کلسترول تام بالا با خطر افزایش LDL یا لیپوپروتئین با چگالی کم مواجه هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌ویژه آترواسکلروز و حمله قلبی کرونر در آنها بیشتر است. فلاوانول موجود در شکلات تیره منجر به کاهش جذب کلسترول در مسیر دستگاه گوارش و همچنین سنتز کلسترول LDL می‌شود. مصرف این شکلات با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL نیز در ارتباط است؛ یعنی کلسترولی که منجر به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی می‌شود.

خوراکی های مناسب سلامت قلب چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاهش درد مفاصل با پوست لیمو ترش! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    بسیار عالی وارزشمند،سپاسگزارم

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

      با سلام، ممنون از توجه شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…