تهیه حلوا با یک کیلو آرد

0
21
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای سرو این حلوا می‌توانید از تارت یا نان بستنی یا نان میکادو استفاده کنید خیلی ساده داخل دیس بکشید و یک حلوای خوشمزه و راحت داشته باشید.
حلوا با یک کیلو آرد

حلوا نذری با یک کیلو آرد یکی از روش‌‌های بسیار ساده و تست‌شده برای حلوا است که‌ می‌توانید به راحتی در خانه آن را درست نمایید. شما‌ می‌توانید با این مقادیر حدود ۴ دیس بزرگ حلوا نذری داشته باشید. در ایام محرم و صفر و ماه رمضان تهیه حلوا بسیار متداول‌ می‌شود و هر کسی دوست دارد با هر مقدار موادی که در خانه دارد یک نذری کوچک برای حاجت خود درست نماید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

  • آرد گندم یا سنگک ۱ کیلوگرم
  • روغن ۶۰۰ گرم
  • آب ۴ پیمانه
  • شکر ۴ پیمانه
  • گلاب ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۲/۳ پیمانه
  • هل ساییده شده ۲ قاشق چای‌خوری

حلوا نذری

طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

مرحله اول

ابتدا باید آرد داخل تابه الک کنید تا پوک و بافت حلوا شما نرم‌تر شود. سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آرد کمی تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود. دقت کنید باید حرارت متوسط باشد و حدود ۱ تا ۲ درجه آرد تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

حالا باید روغن جامد یا مخلوط روغن جامد و مایع را اضافه کنید و آرد را خوب سرخ کنید تا رنگ آن تیره شود. هر چقدر آرد بیشتر داخل روغن سرخ شود رنگ حلوا تیره‌تر‌ خواهد شد. این مرحله ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد، در همین حین باید شربت حلوا را نیز تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه توپک پنیری، ترد و خوشمزه

مرحله سوم

آرد و روغن را هم بزنید و داخل یک قابلمه آب و شکر و هل و زعفران و گلاب را بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا دانه‌‌های شکر ذوب شود ولی به قوام نرسد. زیرا غلیظ شدن بیش از اندازه شربت باعث خشک شدن حلوا‌ می‌شود. پس بعد از یک قل زدن شکر قابلمه شربت از روی حرارت بردارید و همچنان مشغول سرخ کردن آرد باشید تا به رنگ دلخواه برسد.

حلوا نذری با یک کیلو آرد

مرحله چهارم

وقتی آرد خوب سرخ شد باید قابلمه را از روی حرارت بردارید یا حرارت را خیلی کم کنید. در این مرحله مراقب باشید و به آرامی شروع به اضافه کردن شربت به مواد کنید و هم بزنید تا حلوا شکل بگیرد. سریع و تند باید هم بزنید تا حلوا وسط قابلمه جمع شود و در انتها دو دسته تابه را بگیرید و حلوا را گهواره کنید.

نکات کلیدی در تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

  • می‌توانید از شیره انگور به‌جای تهیه شربت استفاده کنید.
  • ۱۰۰ گرم از روغن کم کنید و به‌جای آن کره بریزید.
  • استفاده از روغن جامد و مایع باعث بافت بهتر حلوا‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

سوپ زرشک، محبوب‌ترین پیش غذای تبریزی‌ها

سوپ زرشک یکی از سوپ‌های سنتی و بسیار خوشمزه تبریزی است. این سوپ شباهت زیادی با سوپ ورمیشل …