این ۵ خوراکی سالم باعث جوش می‌شوند

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغذیه یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد جوش و آکنه است. برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها باعث ایجاد جوش روی صورت و بدن انسان می‌شود.
خوراکی هایی که باعث جوش می‌ شوند

اغلب متخصصان می‌گویند دلیل جوش زدن دقیقا مشخص نیست اما برخی خوراکی‌ها معمولا موجب جوش زدن بیشتر می‌شوند. هنگامی که صحبت از جوش و آکنه می‌شود به این واقعیت علمی خواهیم رسید که رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن و همچنین سلامت پوست دارد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع خوراکی هایی که باعث جوش می‌ شوند می‌پردازیم.

خوراکی هایی که باعث جوش می‌ شوند

سویا

سویا ماده‌ غذایی مفیدی است که می‌تواند جایگزین مواد غذایی ناسالم در رژیم غذایی روزانه شود اما باید توجه داشت که مصرف زیاد آن، ‌ممکن است تأثیرات نامطلوبی روی پوست‌ داشته باشد.

همچنین براساس تحقیقات نشریه‌ تایم،‌ ۹۰ درصد محصولات سویا در جهان اصلاح‌شده یا دست‌کاری‌شده‌ ژنتیکی هستند و به‌همین‌خاطر بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید. در این پژوهش عنوان شده است که مصرف سویا می‌تواند موجب اختلال در تعادل هورمون‌های بدن شود و همین نداشتن توازن هورمونی زمینه را برای بروز آکنه، جوش یا حتی چروکیدگی پوست به‌خصوص در بانوان فراهم می‌کند.

آجیل

برای داشتن یک بدن سالم نباید در مصرف انواع غذاها حتی غذاهای سالم زیاده‌روی کرد. در اکثر رژیم‌های غذایی، مصرف آجیل در حجم زیاد توصیه می‌شود اما اگر میزان پروتئین دریافتی شما در این زمینه بیش از نیاز روزانه‌تان باشد، پوست‌تان باید بهای آن را بپردازد.

یک رژیم غذایی غنی و سرشار از امگا۳ و امگا۶ حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن است اما مصرف برخی از آجیل‌ها موجب می‌شود سطح امگا۶ به‌شدت افزایش یابد. بسیاری از اسیدهای چرب موجود در امگا۶ که در رژیم‌های توصیه‌شده‌ غربی به‌دلیل پروتئین بالا توصیه می‌شوند، می‌توانند موجب بروز جوش و قرمزی در پوست شوند. گردو، آجیل کاج و بادام حاوی مقادیر بالایی امگا۶ هستند.

جوش زدن پوست صورت

نان سبوس‌دار

نان سبوس‌دار خیلی بهتر از نان تهیه‌شده با آرد سفید است. اگرچه استفاده از نان سبوس‌دار برای سلامت بدن بسیار مفید است، به‌دلیل دست‌کاری‌های ژنتیکی ممکن است تعادل هورمونی بدن دچار اختلال شود و مشکلاتی برای پوست بدن به‌خصوص در افرادی که پوست حساسی دارند، ایجاد شود. استفاده از گندم سبوس‌دار یا جو پوست‌نشده همیشه هم برای سلامتی خوب نیست و ممکن است گاهی موجب بروز حساسیت‌ شود. استفاده از مواد غذایی سرشار از ویتامین B می‌تواند در بهبود این حساسیت‌های پوستی کمک کند.

شیر

لبنیات اهمیت زیادی در سلامت بدن دارند و مواد مغذی لازم برای استحکام استخوان‌ها را تأمین می‌کنند اما باید توجه داشت که براساس تحقیقات مؤسسه WebMD لبنیات سرشار از تستوسترون هستند. مقدار بالای این هورمون در خون با تحریک غدد بدن، میزان تجمع چربی را افزایش می‌دهد. تجمع چربی نیز زمینه را برای بروز جوش و آکنه‌های پوستی به‌خصوص در افرادی که پوست چربی دارند، فراهم می‌کند.

پیشنهاد می‌شود مصرف لبنیات و خامه‌های پرچرب را کم کنید و برای دریافت میزان کلسیم موردنیاز بدن از کلم و کلم‌بروکلی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

آب‌میوه

مصرف آب‌میوه کمک زیادی به کاهش استرس‌های روزانه می‌کند و در نتیجه پوست شاداب‌تری نیز خواهید داشت.

فقط آب‌میوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی را برای مصرف انتخاب کنید. براساس تحقیقات مؤسسه‌ سلامت، بسیاری از تولیدکنندگان آب‌میوه از شکر در تولیدات خود استفاده می‌کنند. هرچند ممکن است وجود شکر ضرر نداشته باشد اما در برخی افراد ممکن است باعث بروز آکنه، جوش و دیگر حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین، فقط از آب‌میوه‌های کاملا طبیعی استفاده کنید، به ویژه آب‌میوه‌هایی که با استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد گرفته می‌شوند، چون میزان بیشتری از آنزیم‌ها و مواد مغذی در آن‌ها باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که حذف شکر از رژیم‌ غذایی یعنی خداحافظی با جوش‌های مزاحم.

جوش صورت

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب پوستی جوان و روشن تنها با دو ماده خانگی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…