این افراد هرگز موفق نمی‌شوند

۱۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی افراد ناموفق به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را در خود شناسایی کنید و در عوض ویژگی‌های مثبت را جایگزیی برای آن‌ها قرار دهید.
ویژگی های افراد ناموفق

ممکن است شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که دست به انجام هر کاری می‌زنید موفق نمی‌شوید و همواره از خود ناامید هستید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان ویژگی های افراد ناموفق می‌پردازیم.

ویژگی های افراد ناموفق

در ادامه توضیح داده‌ایم که برخی از ویژگی‌های شخصیتی باعث شکست در شما می‌شوند.

شخصیت خیال‌پرداز

این نوع شخصیت فقط در رویا و خیال زندگی می‌کنند. آن‌ها همه زندگیشان را بر پایه تخیلات و توهمات خود می‌چینند. چنین افرادی پر از ایده هستند اما هیچ کاری برای رسیدن به این ایده‌ها انجام نمی‌دهند. این افراد کسانی هستند که خوب بلدند صحبت کنند و راه‌حل‌های متنوعی ارائه بدهند ولی در موقعی که باید عمل کنند هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید.

این افراد کم کم ارتباطشان با دنیای واقعی کم می‌شود و به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها در ذهنشان برای خودشان آدم‌های موفقی هستند پس نیازی نمی‌بینند که در دنیای واقعی هیچ تلاشی بکنند.

ویژگی های افراد ناموفق

شخصیت مضطرب از ویژگی های افراد ناموفق

آن‌ها همیشه نگران هستند که در طول انجام کارهایشان اتفاق‌های ناگوار بیفتد. همیشه می‌خواهند همه چیز به خوبی و بدون نقص پیش برود. اصلا گذشته را عبرت قرار نمی‌دهند و به فکر آینده نیستند و مدام در حال حل کردن مسائل امروز هستند.

این اشخاص در بیشتر مواقع فقط وانمود می‌کنند که موفقیت را کسب کرده‌اند و با این کار ترسشان از آینده را به شدت پنهان می‌کنند. ترس زمینه شخصیت‌های مضطرب را به خوبی فراهم می‌کند. خانواده‌هایی که به دلایل مختلف از چیزهای مختلفی فرزاندانشان را می‌ترسانند در آخر شخصیتی مضطرب را می‌سازند.

شخصیت قربانی

این‌ها افرادی هستند که مدام در گذشته زندگی می‌کنند. آن ها خودشان را همیشه تنها می‌بینند و فکر می‌کنند که کسی نیست تا در صورت بروز یک اتفاق از آن‌ها حمایت کند پس به این دلیل همیشه خودشان را با همه چیز وقف می‌دهند و اعتماد به نفس کاملا پایینی دارند که عدم موفقیت آن ها را به دنبال دارد.

همیشه دیگران را مقصر شکست‌های خود می‌دانند و از شرایط خانوادگی خود شکایت می‌کنند. البته نقش خانواده را نمی‌توان در شکل‌گیری چنین شخصیتی نادیده گرفت. خانواده‌های این افراد معمولا هیچ‌وقت به آن‌ها بها نداده‌اند و یا آن‌ها را سرزنش کرده‌اند. شخصیت‌های قربانی هیچ وقت تصمیم گیری‌های مناسبی ندارند چون همیشه به خودشان می‌گویند که نمی‌توانند کاری را انجام دهند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها می‌گوید همسر شما کنترل گر است سر بزنید.

ویژگی های افراد ناموفق

ترسو بودن

آدم‌های ترسو هیچ وقت به هدفشان نمی‌رسند چون آن‌ها هیچ ریسکی برای رسیدن به خواسته‌هایشان ندارند و همیشه دست روی دست می‌گذارند. آن‌ها در صورت بروز مشکل دیگران را مقصر می‌دانند.

مقصر دانستن دیگران بزرگ‌ترین عاملی است که از رسیدن به موفقیت جلوگیری می‌کند چون به نقص‌های خودش پی نمی‌برد و آن‌ها را حل نمی‌کند. مقصر دانستن دیگران به معنای سلب مسئولیت از خود و دادن کنترل زندگی به آن‌هاست.

غرور بیش‌ از حد از ویژگی های افراد ناموفق

انسان‌های مغرور به خودشان اعتماد و باور کاذب دارند و تنها هدفشان این است که به دیگران نشان دهند موفق هستند. علاوه‌بر این افرادی که غرور کاذب دارند هیچ‌گاه حاضر نمی‌شوند از دیگران کمک و یا آموزش دریافت کنند به همین دلیل نمی‌توانند کارها را به تنهایی انجام دهند و به موفقیت هم نمی‌رسند.

غرور بیش‌ از حد

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این شوخی‌ها را با همسر خود نکنید!  را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۳۴ ب٫ظ

    بسیار آموزنده بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۲ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از همراهی‌تون دوست عزیز 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  6. ایرج امیری

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    باسلام، خانم ها و آقایان محترم چه مجرد باشند و چه متاهل باشند قبل از هر چیز باید به عواقب کارشان بیاندیشند اگر خانمی بخاطر هزارویک مسائل با مردان متاهل رابطه برقرار میکند باید قبل از هرکاری بفکر سست کردن پایه های زندگی طرف مقابل فکر بکند و اگر با آقایان مجرد میخواهد رابطه برقرار بکند باید بداند ضربات و ضررهای مهلکی از نظر عاطفی و زندگی به طرف مقابل میزند و آتشی را میافروزد که تاوانش را خودش و بچه هایش باید بپردازند بنابرین توصیه میشود هرکسی حد و حدود خودرا نگهدارد

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      احسنت ، احسنت فرامابش تون بسیار محکمه پسندوبر حق بود ای کاش با ابن حقایق وپندو اندرز ها کل منحرفین که قطعا” بی ایمانن اصلاح شوند

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      بسیار دلذیر وارزشمندو عالی و متعالی بود یاداشت هم کردم انسان جایزالخطا ،همیشه محتاج نصیحت و پندو اندرز است و در آخر قانون است که باید گوشمالی دهد….. باعشق و وفا زندگی کنیم نه با قانون

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  8. زهرا صحرایی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    کاش راه حل رو هم بذارید نه فقط نشانه ها رو… هزینه های مشاوره الان سرسام آور باید چکار کنیم.. من خودم نه میتونم کارهام رو به اتمام برسونم یا همش مضطربم که باید چکار کنم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      دوست عزیز در مطالب آتی به بیان راه حل‌ها هم پرداخته می‌شود. البته راه حل ها به صورتی کلی هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر با این راه حل‌ها حالتان بهتر نشد و این مساله شما را بسیار آزرده کرده بهتر است چند جلسه به مشاور مراجعه کنید. چرا که این مشاوره‌ها برای هر فرد متفاوت خواهد بود و قطعا نتیجه خوبی برای شما خواهد داشت.

      پاسخ

    • یاری

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۰ ب٫ظ

      عزیزان این همه بزرگان دین ، تین همه روحانی بالا منبر ، رادیو تلوزیون این همه کتوب و مجله ولتا می گند هنوز به راه حل نرسیدیc.d.e کتاب : اخلاق برای همه یا راه و رسم زندءگی(تالیف:استاد رضااصفهانی . در ۳ مجلد انتشارات روز نامه اطلاعات۱۳۶۶خرداد

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…