رپورتاژ آگهی

چه مشاغلی نیاز به لباس کار مخصوص دارند؟

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لباس کار بخشی از هویت حرفه‌های مختلف است. مثلا تصور کنید در شهر دچار تصادف رانندگی شده‌اید و با پلیس تماس می‌گیرید. انتظار دارید با چه کسی مواجه شوید؟ یک نفر با کت سفید بلند یا یک افسر پلیس با لباس فرم؟
چه مشاغلی نیاز به لباس کار مخصوص دارند؟

لباس کار نه تنها بخش مهمی از کار است، بلکه از شرایط سخت محیط کار نیز محافظت می کند. متاسفانه هر از چند گاهی اخبار ناخوشایندی در مورد حوادث ناشی از کار توسط کانال‌های خبری و سایت‌ها پخش می‌شود. بیشتر این حوادث به دلیل رعایت نکردن مقررات ایمنی محیط کار و عدم پوشیدن لباس کار مناسب است. اما آیا می دانید هنگام خرید لباس کار باید به چه نکاتی توجه کنید؟ اگر برای خود یا کارمندانتان لباس کار انتخاب می‌کنید و هنوز نمی‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب مجله دلتا را دنبال کنید.

در هنگام خرید لباس کار به این نکات توجه کنید

  1. به ظاهر لباس کار توجه کنید مشاغل بسیار متنوع هستند و برخی از آنها مستقیما با مشتریان در تماس هستند. بنابراین هنگام انتخاب لباس کار باید تصویری را که لباس کار کارکنان سازمانتان به مخاطب منتقل می‌کند در اولویت قرار دهید. برای این منظور باید به حوزه فعالیت و برند شرکت خود توجه کنید و سبک لباس کار را بر اساس آن انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که لباس کار کارکنان شما باید تصویری ثابت از برند شما را نشان دهد.
  2. ماندگاری لباس کار مهم استدوام لباس کار یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید لباس کار است. فکر می‌کنید لباس کار یا کارکنان شما چه مدت استفاده می‌شود؟ آیا شرکت شما از آن دسته شرکت‌هایی است که هر سال لباس کار کارکنان خود را عوض می‌کند؟ در این صورت باید برای کارکنان خود لباسی تهیه کنید که حداقل یک سال دوام داشته باشد. علاوه بر این، زمانی که شما شخصا لباس کار خریداری می‌کنید، دوام لباس کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا می توانید حداقل یک تا دو سال روی دوام لباس کار حساب کنید. به همین دلیل در چنین مواقعی نباید قیمت لباس کار را فدای کیفیت کنید. به عنوان مثال لباس کار کتان مقاوم در برابر عرق و چرخش است که از ۱۰۰% کتان (پنبه) ساخته شده است.
  3. به کیفیت و قیمت لباس کار توجه کنید قیمت لباس کار نقش مهمی در انتخاب دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت لباس کار باید سایر ویژگی‌های آن را قربانی کند. خرید لباس کار ضعیف و ارزان ممکن است در ابتدا باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، اما به دلیل دوام ضعیف هزینه‌های اضافی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما این بدان معنا نیست که لباس کار باید بسیار گران باشد. رعایت نکات راهنمای خرید لباس کار به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین لباس کار را با بهترین قیمت تهیه کنید.
  4. به پارچه انتخابی برای لباس کار توجه کنید پارچه لباس کار باید با شرایط کار و شرایط آب و هوایی سازگار باشد. به عنوان مثال، لباس کار برای مناطق گرمسیری باید از پارچه تنفسی ساخته شود. در عوض، پارچه‌های لایه‌های سنگین‌تر بهترین انتخاب برای لباس کار در فضای باز در آب و هوای سرد هستند.

لیست مشاغلی که نیاز به استفاده از لباس کار دارند

پرستاران، پزشکان و تکنسین‌های در معرض بیماری‌های خطرناک برای احیای بیماران. یا کسانی که در صنعت ساختمان کار می‌کنند و هر لحظه در معرض خطراتی مانند سقوط و صدمات فیزیکی هستند. همه این افراد با پوشیدن هر یک از انواع لباس کار می‌توانند از جان خود در برابر خطر محافظت کنند. علاوه بر این مشاغل و افراد، مشاغلی هستند که می‌توانند لباس کار مخصوص به خود را داشته باشند. در ادامه به تعدادی از این مشاغل اشاره خواهد شد.

  1. جلیقه خبرنگاری متناسب با هر شغلی یک لباس فرم میتواند وجود داشته باشد. جلیقه خبرنگاری یکی از انواع جلیقه و یکی از راه‌های نشان دادن شغل خبرنگاری است. جلیقه پوششی بدون آستین است و برای بالاتنه استفاده می‌شود. از جلیقه خبرنگاری به همراه آرم سازمان، می‌توان برای نمایش شرکت و محصولات آن استفاده کرد. علاوه بر این، این جلیقه برای مصارف شخصی همراه با پیراهن یا کت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. لباس کار رستورانی یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه رستوران داری، انتخاب لباس کار رستورانی مناسب برای کارمندان است. افرادی که در رستوران کار می‌کنند اعم از سرآشپز، آشپز، پیشخدمت، صندوقدار، کارکنان خدمات و غیره باید لباس متناسب با شغل خود بپوشند. انتخاب لباس مناسب و لباس استاندارد برای کارمندان مزایای متعددی دارد: تاثیر بر روی مشتری، ایجاد برند برای رستوران و ایجاد روحیه تیمی

البته در کنار این موارد می‌توان به مزیت‌های دیگر پوشیدن لباس کار استاندارد در رستوران اشاره کرد. به عنوان مثال، پوشیدن لباس استاندارد رستوران به سرآشپز احساس امنیت و محافظت در برابر سوختگی و موارد مشابه می‌دهد.

  1. لباس برقکاری برقکارها در طول روز با خطرات زیادی از جمله خطر برق گرفتگی، سوختگی و آسیب‌های پوستی مواجه هستند. در بسیاری از موارد این افراد مجبورند در ارتفاع کار کنند و از وسایلی برای کار در ارتفاع استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین وسایل ایمنی شخصی این افراد لباس کار عایق برق، دستکش ایمنی عایق برق، کفش ایمنی و … است اما مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز آنها لباس کار عایق برق است.
  2. لباس نجاری یکی از خطرناک‌ترین مشاغل دنیا کار با چوب است. نجاران به دلیل استفاده روزانه از ابزارهای بسیار تیز همیشه در خطر بریدن دست‌ها و سایر اعضای بدن خود هستند. در عین حال سنگینی چوب خطر افتادن روی پا و دست را افزایش می‌دهد. این خطر برای چوب بران بیشتر است، زیرا اره‌های بسیار تیز در دست آنها می‌تواند به بدن آنها آسیب برساند. بنابراین لباس کار ایمن و ضخیم یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی است که برای آنها مورد نیاز است. خرید لباس کار دو سینه پارچه کتان می‌تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد. سایر تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای این افراد استفاده از کفش‌های کار با پنجه فولادی، دستکش‌های مقاوم در برابر برش، عینک و کلاه ایمنی است.

۳ دیدگاه

  1. سیف شو

    ۶ آذر ۱۴۰۱ در ۰:۲۶ ق٫ظ

    ممنونم از مقاله ی بسیار خوبتون . با تشکر از شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۵۱ ب٫ظ

      ممنون بابت حضور ارزشمند شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…