چگونه ارزان سفر کنید؟

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
می‌خواهیم برترین نکات صرفه‌جویی در هزینه‌ سفر را مورد بررسی قرار دهیم. مطمئن باشید برای سفر لازم نیست یک میلیاردر باشید.
نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های سفر

برنامه سفر به هر کجای دنیا را داشته باشید، باید به فکر هزینه سفر نیز باشید. حتی اگر نزدیک‌ترین مقصد سفر را انتخاب کرده باشید! فرقی نمی‌کند که تنها به سفر می‌روید و با با دوستان خود، نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های سفر وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. با مجله دلتا همراه باشید.

از قبل برای سفر آماده شوید

اگرچه سفرهای پی‌در‌پی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است، اما امکان پس‌انداز را به حداقل می‌رساند. در واقع، فقط اگر از قبل برنامه‌ریزی نمایید امکان کاهش هزینه‌ها برایتان فراهم خواهد شد.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های سفر

تعطیلات در کنار دوستان

افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، اغلب ۱۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که دسته‌جمعی سفر می‌کنند، متحمل هزینه اقامت می‌شوند.

چمدان‌های سبک

سبک‌تر بودن چمدان‌ها باعث می‌شود مجبور نشوید هزینه بابت بار اضافی در سفرهای هوایی پرداخت کنید. اگر در مسافرت با کمبود لباس مواجه شدید، می‌توانید لباس‌هایتان را برای شست‌وشو بدهید یا خرید کنید.

چمدان سبک

اقامت در شهرهای مختلف

پیشنهاد می‌شود که برای کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، آپارتمان اجاره کنید یا به‌جای آن در یک هتل اقامت نمایید. بخش اصلی بسیاری از مکان‌های توریستی در جوار مناطقی است که بومی‌ها زندگی و کار می‌کنند.

در هاستل ها اتاق رزرو کنید

این مورد یکی دیگر از انتخاب‌های فوق‌العاده برای افرادی است که در صدد صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند و از تجربیات جدید نمی‌هراسند. اتاق در هتل نامشخص، اتاق‌های اجاره‌نشده در هتل‌ها هستند که با وجه کمتر اجاره داده می‌شوند.

صرفه جویی در هزینه های سفر

فرودگاه نزدیک مقصد

پرواز به فرودگاه‌های بزرگ معمولا بسیار ارزان‌تر است. به عنوان مثال، اگر قصد سفر به فرانسه و بازدید از شهر نیس(Nice) را دارید. برای کاهش و صرفه‌جویی در هزینه سفر بهتر است بلیتی ارزان‌ قیمت‌تر به میلان بخرید و سپس با قطار به نیس بروید.

بلیت هواپیمای تخفیف‌دار

خطوط هوایی هر از گاهی پروازهای تخفیف‌دار ارائه می‌دهند. برای آنکه از تاریخ تخفیف‌های ارائه شده از سوی آن‌ها مطلع شوید، به خبرنامه‌ اینترنتی آن‌ها مراجعه نمایید.

بلیت تخفیف دار

پروازهای ارزان قیمت

پروازهای صبح زود یا نیمه‌شب از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند، بنابراین ارزان‌ترند. حال آنکه، برنامه‌ریزی پرواز در چنین ساعاتی از شبانه‌روز کمک می‌کند تا روزهای فوق‌العاده بیشتری را در ساحل سپری کنید.

پروازهای ارزان

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی

به‌جای استفاده از اتوبوس‌های گردشگری، از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره ببرید. مشاهده‌ بسیاری مناظر اصلی کشورهای اروپایی فقط از طریق پنجره‌ اتوبوس‌های معمولی شهر امکان‌پذیر است.

کارت تخفیف سفر

کارت موزه بخرید

کارت موزه، کارتی شخصی است و اجازه‌ ورود به تمام موزه‌های شهر را به مدت یک، دو و یا سه روز صادر می‌کند. این نوع کارت‌ها در اکثر شهرهای مهم دنیا ارائه می‌شوند.

نحوه‌ پرداخت

چنانچه اغلب با یورو خرید می‌کنید، بهتر است به جای کارت اعتباری Visa از MasterCard استفاده کنید. البته مقداری پول نقد هم همراه داشته باشید.

پرداخت در سفر

تجهیز با ناهار کامل

معمولا اغلب کافه‌ها و رستوران‌ها در وعده‌ شام بیشترین مشتری را دارند. به همین دلیل تخفیف‌های ویژه‌ای برای صبحانه و ناهار ارائه می‌دهند.

غذا و چای

خوراک‌های محلی

آیا به غذاهای محلی کشوری که سفر می‌کنید، علاقه دارید؟ اگر چنین است، به سایت hotwire سری بزنید و غذاهای محلی خوشمزه‌ای که توسط بومیان طبخ شده را امتحان کنید.

خوراکی های محلی

نرم‌افزارهای سفر

نرم‌افزارها و نقشه‌هایی که نیازی به اینترنت ندارند را بر روی گوشی خود نصب نمایید. برخی از آن‌ها حتی می‌توانند جایگزین راهنمای سفر باشند. برای دیدن مکان‌های عجیب گردشگری، مطلب روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند! را بخوانید.

نرم افزار سفر

درخواست تخفیف‌

از اینکه درخواست تخفیف‌ و خدمات اضافی ‌کنید، نترسید. چانه زدن را فراموش نکنید. به ویژه اگر اهل سفر به کشورهای شرق آسیا هستید، می‌توانید قیمت‌های اصلی را به نصف برسانید. امیدواریم نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های سفر که گفته شد بتواند برنامه‌ریزی سفرتان را بهبود ببخشد.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های سفر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری صمیمی‌ترین شهرهای جهان را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…