پوستی جوان و روشن تنها با دو ماده خانگی

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیب‌زمینی علاوه بر خواص تغذیه‌ای خود، برای پوست نیز بسیار مفید است و می‌توان با آن جوش‌های صورت را از بین برد. یکی‌دیگر از خواص این ماده طبیعی برای پوست، جوان‌سازی و رفع چین و چروک پوست و از بین بردن پف زیر چشم است.
معجزه ماسک سیب زمینی و زردچوبه 

بسیاری از خانم‌ها هزینه‌های زیادی را برای خرید اسکراب‌های صورت، کرم ضد جوش و ضدپیری می‌نمایند اما ما در این نوشتار از مجله دلتا راهی طبیعی برای پوست معرفی می‌کنیم که با آن از شر هزینه‌های اضافی خلاص شوید. همراه ما باشید تا در این مطلب به موضوع معجزه ماسک سیب زمینی و زردچوبه بپردازیم.

خواص سیب‌زمینی برای پوست

سیب‌زمینی باعث رفع لک و کدری و تیرگی پوست شده و همین‌طور به درمان برخی التهابات پوستی و بیماری‌هایی نظیر آکنه و اگزما نیز کمک می‌کند. آب سیب‌زمینی، مقدار زیادی ویتامین C دارد و حفاظت آنتی‌اکسیدانی در پوست ایجاد می‌نماید. با استفاده از آب سیب‌زمینی یا شکل رنده شده آن، می‌توانید انتظار پوستی درخشان و جوان داشته باشید. سیب‌زمینی حاوی پتاسیم، آنتی اکسیدان، منیزیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B، قند‌های طبیعی، نیاسین، تامین و غیره است.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه دارای کورکومین بوده و این بارزترین خاصیت آن است. همین‌طور روغن‌های آتلانتون، زینگیبرن و تورمرون در زردچوبه جای دارند که نقش پررنگی در سلامت عمومی فرد و زیبایی پوست ایفا می‌کنند. زردچوبه عوارض ناشی از تابش نور خورشید و اشعه UVA را کاهش داده و رنگدانه‌های تشکیل شده روی پوست صورت را کمرنگ و برطرف می‌سازد. همین‌طور زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی بوده و در درمان سوختگی‌ها، نیز فوق‌العاده عمل می‌کند.

ماسک سیب زمینی و زردچوبه

معجزه ماسک سیب زمینی و زردچوبه

ماسک سیب‌زمینی و زردچوبه با خیار و لیموترش (روشن‌کننده پوست)

برای تهیه این ماسک، باید یک سیب‌زمینی متوسط را به همراه یک خیار ریز یا نصف یک خیار درشت، آبگیری نمایید. پس از آن آب سیب‌زمینی و خیار را به همراه یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه، مخلوط سازید. درصورتی‌که مخلوط شما، به اندازه کافی قوام نداشت، کمی دیگر زردچوبه به آن بیفزایید. این ماسک را به خوبی ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید. اجازه دهید ماسک برای چیزی نزدیک به نیم ساعت، روی پوست صورت شما (با فاصله از چشم‌ها)، باقی بماند. سپس ماسک را به کمک یک پنبه یا انگشتان خود به آرامی پاک کرده و با آب ولرم، شست‌وشو دهید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته پیشنهاد می‌شود.

ماسک سیب‌زمینی و زردچوبه با ماست (ضدپیری)

همه ما از پیری و چین و چروک، فراری هستیم. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوستی، می‌توانید از روش‌های خانگی همچون تهیه ماسک سیب‌زمینی، زردچوبه و ماست استفاده نمایید. یک سیب‌زمینی را آبگیری کرده و آن را با یک قاشق غذاخوری ماست، مخلوط سازید. سپس به اندازه نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه به این مخلوط، اضافه نمایید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و برای ربع ساعت به آن زمان دهید. سپس ماسک را پاک کرده و صورت خود را به کمک آب ولرم و یک شوینده ملایم شست‌وشو دهید. این ماسک را می‌توانید دو تا سه بار در هفته، استفاده کنید.

نکته: ماست می‌تواند ایجاد خارش کرده و پوست شما را تحریک نماید. به همین دلیل حتما پس از استفاده از ماسک، از یک شوینده ملایم استفاده نمایید و به آب خالی اکتفا نکنید.

 ماسک صورت

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۳۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…