با این چند روش موهای زیرپوستی را از بین ببرید

۴
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موهای زیر پوستی با باقی ماندن در ناحیه زیر پوست یعنی قسمت زیر جلد بدن ممکن است مشکلاتی مانند عفونت را به وجود بیاورند. به همین علت درصورتی‌که در قسمتی از پوست خود متوجه رشد موهای زیرپوستی شدید بهتر است هر چه سریعتر راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید.
از بین بردن موهای زیرپوستی

زمانی‌که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می‌کنند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می‌شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می‌افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی‌های روی پوست است. افرادی که  جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بین بردن موهای زیرپوستی می‌پردازیم.

از بین بردن موهای زیرپوستی

اصلاح مو را متوقف کنید

اپیلاسیون، اصلاح یا کندن موها را در ناحیه‌ای که به‌طور زیر پوستی رشد می‌کند، متوقف کنید. ادامه روند اصلاح در ناحیه‌ای که دچار رشد موهای زیر پوستی شده است باعث شدیدتر شدن ناراحتی شما خواهد شد. ادامه دادن اصلاح مو در آن ناحیه می‌تواند منجر به عفونت پوستی یا جای زخم شود.

از کمپرس گرم استفاده کنید

یکی‌دیگر از روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس گرم را روی محل قرار دهید همچنین این کار را می‌توانید به کمک یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم انجام دهید به این صورت که دستمال یا مسواک نرم را با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست خود ماساژ دهید.

موهای زیرپوستی

به آرامی موها را بیرون بکشید

پس از بیرون آمدن مو از روی پوست به کمک موچین استریل یا سوزن برای کشیدن آن را از داخل پوست خارج کنید. سعی کنید تا زمانی‌که ناحیه بهبود پیدا نکرده است، مو رشد کرده زیر پوست را به‌طور کامل از بین نبرید، زیرا با این کار باعث خواهید شد پوست شما دچار عفونت شدید شود.

پوست مرده را از بین ببرید

به آرامی اطراف موهای رشد کرده را بشویید و به کمک لایه‌۰بردار پوست مرده را جدا کنید. در بیشتر مواقع استفاده از لایه‌بردار در از بین رفتن موهای زیر پوستی صورت و سایر نواحی بدن کمک می‌کند اما اگر به هر دلیلی نتوانستید پوست مرده را از بین ببرید دراین‌صورت با مراجعه به پزشک می‌توانید از کرم‌ها و داروهای مناسب استفاده کنید.

از کرم‌های کاهش التهاب استفاده کنید

اگر رشد موها به‌طور زیر پوستی باعث قرمزی و التهاب زیادی شده است دراین‌صورت استفاده از پمادها و کرم‌های استروئیدی در درمان موضعی تورم و سوزش ناشی از رشد موهای زیر پوستی به شما کمک می‌کند.

 موی زیرپوستی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب موهای دکلره و آسیب‌دیده خود را در خانه آبرسانی کنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…