این نشانه‌ها می‌گوید همسر شما کنترل گر است

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همسر کنترل‌گر چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
نشانه های همسر کنترل گر

یکی از راه‌های موفقیت در زندگی زناشویی درک متقابل از نیازها و احساسات یکدیگر است. متاسفانه همسر کنترل‌ گر نسبت به شریک زندگی دچار خشم و بی‌اعتمادی می‌شود و دیگر نمی‌تواند شرایط او را درک کند. درا ین مطلب از مجله دلتا به بیان نشانه های همسر کنترل گر می‌پردازیم.

نشانه های همسر کنترل گر

همسر کنترل گر نشانه‌هایی دارد و نوع خاصی از برخورد را می‌طلبد. اگر می‌خواهید بدانید آیا راهکاری برای مدیریت این گونه افراد وجود دارد یا خیر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انتقاد در همه مسائل و ایجاد احساس گناه

یکی از ابزارهای قدرتمند همسران کنترل گر استفاده از سرزنش و انتقاد کردن از شریک زندگی‌شان است. آن‌ها با این کار می‌خواهند سطح او را پایین بیاورند تا خود بتوانند احساس و جایگاه بهتری داشته باشند. به این ترتیب تلاش دارند این حس را به همسرشان منتقل کنند که به آن‌ها نیازمند است. همسر کنترل گر می‌تواند در کوچک‌ترین و جزئی‌ترین موارد هم از فرد مقابل انتقاد کند و با این کار حالت بهانه‌جویی دارد.

نشانه های همسر کنترل گر

دور کردن همسر از اجتماع و انجام رفتار های مطلوب برای کنترل

یکی از ویژگی‌هایی که این افراد دارند این است که می‌خواهند شریک زندگی‌شان را حتی از خانواده و اقوام خود دور کنند. اولین قدم آن‌ها برای کنترل کردن همسرشان، دور کردن او از دیگران است. آن‌ها با دلایل گوناگون این کار را انجام می‌دهند. گاهی ممکن است که همسرشان را اینگونه توجیه کنند که دیگران رفتار مناسبی با او ندارند یا توجیهات دیگری برای قطع ارتباط پیدا کند.

حسادت و کنترل هزینه‌ها از نشانه های همسر کنترل گر

حسودی کردن را می‌توان از تمام رفتارهای یک همسر کنترل گر متوجه شد. حسادت با حسادتی که در زندگی زناشویی نرمال است تفاوت دارد. به‌عنوان مثال اگر شما پستی را در صفحه اینستاگرام خود بگذارید حتی نسبت به اینکه چه افرادی آن را لایک کردند و چه کسانی کامنت گذاشتند برداشت خاص خودش را دارد و ممکن است نسبت به آن حساسیت بیش از حد نشان دهد. همچنین او حسادتش را نه به شکل غیرمستقیم بلکه کاملا واضح و عینی بیان می‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب ازدواج سفید، خوب است یا بد؟ سر بزنید.

نشانه های همسر کنترل گر

تسلیم کردن همسر با سوالات زیاد و استفاده از تهدید

همسر کنترل گر در مسائل روزمره زندگی فرد مقابل دخالت می‌کند و هیچ حریم خصوصی برای او نمی‌شناسد. او با سوالات مختلف شریک زندگی‌اش را آماج حمله قرار می‌دهد. در واقع شما با بررسی‌هایی که در یک مسئله انجام می‌دهید می‌توانید به یک نتیجه مطلوب برسید و در مورد آن اقداماتی انجام دهید. اما همسر کنترل گر به هر نحوی که شده می‌خواهند آن را زیر سوال ببرد. به نوعی پرسیدن سوالات زیاد و بازجویی کردن از ابزارهای قدرتمند یک همسر کنترل گر است تا با این کارش به او نشان دهد که نقش اصلی را در زندگی دارد.

عشق با شرط و جاسوس بودن از نشانه های همسر کنترل گر

در یک ازدواج معمولی زن و مرد همدیگر را دوست دارند و این شرط عشق به علت احساس پاکی است که هردو دارند اما در ازدواج با فرد کنترل گر بهتر است توجه کنید که او بی نهایت ممکن است عاشق باشد با این شرط که این به ظاهر عشق واقعی فقط زمانی ادامه پیدا می‌کند که فرد مقابل کاملا تحت اختیار و مطیع او باشد. به محض این که همسر کنترل گر بفهمد که شریک زندگی‌اش از کنترل او خارج شده است و دیگر تن به هر خواسته‌اش نمی‌دهد عشقش خاموش می‌شود.

عشق با شرط و جاسوس بودن

عدم شنیدن سخنان همسر و پایین کشیدن او

یک همسر کنترل گر تلاش نمی‌کند که صحبت بین شما و خودش باز شود. ممکن است برای هر توضیحی که فرد مقابل می‌دهد بهانه بگیرد و اجازه ندهد که او صحبتش را ادامه دهد. به این ترتیب سعی می‌کند که گوش خود را برای شنیدن حرف دلیل و استدلال منطقی ببندد و فقط حرف‌های خودش را بزند و توجهی به شرایط و نیازهای همسرش نداشته باشد.

عشق با شرط و جاسوس بودن

پیشنهاد مطالعه: مطلب تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی‌دانید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…