موهای دکلره و آسیب‌دیده خود را در خانه آبرسانی کنید

۲
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از رنگ‌های شیمیایی و دکلره کردن می‌تواند آسیب‌های جدی به موهای شما برساند اما می‌توانید با انجام برخی کارها به راحتی از موهای خود مراقبت کنید تا آسیب ناشی از این موارد را به حداقل برسانید.
نحوه آبرسانی موهای دکلره شده

برای ترمیم و آبرسانی مو بعد از دکلره کردن گزینه‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها به راحتی در خانه قابل انجام هستند. در این مطلب از مجله دلتا اطلاعات دقیقی را در مورد نحوه آبرسانی موهای دکلره شده در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید از موهای سالم خود لذت ببرید.

نحوه آبرسانی موهای دکلره شده

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب‌کننده برای موهای دکلره شده کمک زیادی به درخشش آن‌ها خواهد کرد. برای این کار کافی است چند قطره از روغن زیتون را با نوک انگشتان خود در ساقه و نوک موهای خود ماساژ دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن طبیعی معجزه‌آسا برای زیبایی پوست و مو است که علاوه بر افزایش استحکام موها از ریزش آن هم جلوگیری می‌کند. جهت استفاده از روغن نارگیل برای مرطوب کردن و رطوبت رسانی موهای دکلره شده مقداری از آن را کف دستان خود بمالید تا گرم شود سپس در نقطه‌های خشک و وز شده موها استفاده کنید.

روغن آرگان

این روغن یکی از روغن‌های طبیعی است که از آن در تهیه محصولات مراقبتی مو استفاده می‌شود. روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است که از موهای شما در برابر ایجاد آسیب‌های بیشتر محافظت می‌کند. کافی است چند قطره از روغن آرگان را بعد از حمام کردن روی ساقه‌های مو ماساژ دهید تا بلافاصله متوجه ایجاد تغییرات در آن‌ها شوید.

 روغن بادام

این روغن سرشار از پروتئین و چربی‌های اشباع مانند ویتامین E  است که روی تارهای مو قرار گرفته و استحکام آن‌ها را بیشتر می‌کند. این روغن باعث می‌شود موها در برابر شکنندگی ناشی از دکلره‌کردن مقاومت بیشتری داشته باشند. استفاده این روغن برای موهای دکلره شده به‌طور روزانه مانعی ندارد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک تقویت‌کننده برای موهای دکلره شده استفاده کنید.

نحوه آبرسانی مو

 استفاده از ماسک‌های مو خانگی

شما می‌توانید به وسیله مواد موجود در خانه ماسک خانگی برای مرطوب کردن و آبرسانی موهای دکلره شده تهیه کنید. تهیه ماسک به کمک موادی مانند آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ می‌تواند به نرمی و درخشندگی موهای شما کمک کند. استفاده از این ماسک هیچ عوارضی نداشته و به راحتی ۲ تا ۳ بار در هفته قابل استفاده هستند.

 استفاده از آب برنج

آب برنج یکی از معجزه‌های طبیعت برای سلامت و درخشندگی موها است. شستن موها با آبی که از برنج آبکش به دست می‌آید به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. برای این کار کافی است بعد از اینکه  برنج را جوشاندید آب آن را جدا کرده و اجازه دهید به‌طور کامل خنک شود. بعد از خنک شدن می‌توانید به راحتی در حمام برای شست‌وشوی موهای خود از آن استفاده کنید.

نرم کننده‌‌های قوی

به راحتی انواع نرم‌کننده‌های قوی در اغلب فروشگاه‌های معتبر قابل تهیه هستند. به یاد داشته باشید که نرم کننده‌های مناسب برای انواع موهای دکلره شده قدرت بیشتری نسبت به نرم کننده‌های معمولی دارند و در نتیجه با آبرسانی بهتر از موهای شما در برابر آسیب‌های ایجاد شده توسط دکلره محافظت می‌کنند.

 آبرسانی موهای دکلره شده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب این شامپوها را در خانه بسازید و از تاثیر آن شوکه شوید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…