بلایی که باد کولر خودرو بر سر چشم‌ها می‌آورد

۱
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر در خودرو و ماشین سلامت چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به مرور زمان باعث خشکی چشم‌ها می‌شود.
خشکی چشم

سندروم خشکی چشم در اثر کاهش تولید اشک و تسریع تبخیر آن بروز می‌کند و از آنجا که تامین رطوبت کافی برای تضمین سلامت و کیفیت بینایی ضرورت دارد، لذا پیشگیری و درمان این عارضه بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی دلایل و علائم خشکی چشم می‌پردازیم.

تاثیر آلودگی هوا برچشم‌ها

میزان شیوع خشکی چشم در شهرهایی که دچار بحران آلودگی هوا هستند بسیار چشمگیر است، لذا تدابیر مراقبتی و درمانی در عموم شهروندانی که به نوعی در معرض مواجهه با این معضل شایع هستند، ضرورت دارد.

علائم خشکی چشم

سندروم خشکی‌چشم مشکل نیمی از جمعیت رده‌های سنی گوناگون است. خارش، قرمزی، التهاب مزمن سطح چشم و جراحی لیزیک از بارزترین علائم این سندروم به شمار می‌رود که گاهی به تاری دید منجر می‌شود.

افزایش سن و کار مداوم با رایانه و تبلت به ترتیب در سالمندان و کودکان باعث مشکلات چشمی می‌شود که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده به شدت آن می‌افزاید.

خشکی چشم و آلودگی هوا

خشکی چشم و باد کولر خودرو

طبق گفته متخصصین، قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر در خودرو و ماشین سلامت چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به مرور زمان باعث خشکی چشم‌ها می‌شود.

لنزهای تزئینی در هوای آلوده نباید مورد استفاده قرار بگیرند و آن دسته از افرادی که در فصل تابستان از این لنزها استفاده می‌کنند باید قطره‌های مکمل چشمی را برای تنظیم میزان رطوبت چشم‌هایشان، مد نظر قرار دهند.

نوشیدن مایعات به میزان کافی و مصرف غذاهای دریایی غنی از امگا۳ نقش مهمی در پیشگیری از خشکی چشم به ویژه در فصل تابستان دارند.

خشکی چشم و باد کولر خودرو

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب تمیز کردن مایکروویو، تنها با ۲ قلم جنس را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…