ایجاد اشتغال و کاهش قیمت با ساخت مسکن

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا در سال 98 استخدام و اشتغال در بخش تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن، که زمینه فراوانی برای اشتغال‌زایی دارند، انجام‎شدنی خواهد بود؟
استخدام و اشتغال

ایجاد اشتغال و کاهش قیمت با ساخت و ساز مسکن میسر است؟ آیا تغییر رویکرد دولت به سمت ساخت و عرضه مسکن به شرط استفاده از روش‎های صحیح می‎تواند منجر به افزایش اشتغال و تنظیم بازار مسکن شود؟ آیا دولت از عرضه مسکن حمایت خواهد کرد؟ آیا در سال ۹۸ استخدام و اشتغال در بخش تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن که زمینه فراوانی برای اشتغال‌زایی دارند، انجام‎شدنی خواهد بود؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از مهر، رئیس جمهور افزایش ساخت و عرضه مسکن را در تنظیم بازار مسکن و اجاره مؤثر دانست و سه شنبه هفتم اسفند ماه؛ در پنجاه و هشتمین مجمع سالانه بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور، با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال بیشتر در کشور گفت: «دولت با تحول در ساخت مسکن، هم قیمت را مهار و هم ایجاد اشتغال کرده و مشکل مردم را در پرداخت اجاره مسکن حل خواهد کرد. در این خصوص بانک مرکزی و بانک‌ها می‌توانند کمک و در سال آینده تلاش بیشتری کنند.»

000 ایجاد اشتغال و کاهش قیمت با ساخت مسکن

 حمایت دولت  از  عرضه مسکن با افزایش وام ساخت

همچنین سه شنبه ۱۴ اسفند، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از افزایش وام ساخت مسکن در تهران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان مجرد و ۱۶۰ میلیون تومان برای زوج ها خبر داد که به منظور گسترش عرضه مسکن، با افزایش تسهیلات ساخت مسکن از سوی شورای پول و اعتبار موافقت شده است.

در همین باره مهدی غلامی، مدیر گروه مسکن مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت، با مثبت ارزیابی کردن تغییر رویکرد دولت به سمت ساخت مسکن، گفت: «با توجه به ظرفیت بالای اشتغال‎زایی تولید مسکن و ارتباط گسترده آن با صنایع دیگر، رونق این بخش می‌تواند موجب حرکت کل اقتصاد کشور شود. البته این موضوع در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفت و سیاست‌های اعمال شده نتوانست بخش مسکن را از رکود خارج کند.»

استخدام و اشتغال

همچنین با توجه به موجودی کنونی مسکن، حدود ۳۰ درصد از واحدهای شهری و ۶۰ درصد از خانه‌های روستایی کشور در بافت‌های فرسوده قرار گرفته‌اند که نیاز به به‎سازی و نوسازی دارند. علاوه بر این، با توجه به جمعیت جوان کشور، بازار مسکن در این سال‌ها همواره با حدود ۷۰۰ هزار تقاضای ناشی از ازدواج رو‎به‎رو بوده است. این در حالی است که مطابق با داده‌های مرکز آمار، از تعداد پروانه‌های صادر شده توسط شهرداری‌های کشور، میانگین ساخت مسکن در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به ۳۵۰ هزار واحد در سال هم نرسیده است.

برای پیگیری آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…