این گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب هستند

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما می‌توانید با به استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا یا گیاهان اکسیژن ساز در شب، کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.
گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

اگر شب‌ها نمی‌توانید آسوده و عمیق بخوابید و روزها به خاطر این مشکل بی‌حوصله و کسل هستید، پیشنهاد ما به شما نگهداری گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب است. با ما همراه باشید.

اگر دوست دارید در مورد کاربرد گیاهان در ساختمان بیشتر بدانید، مطلب مزایا و معایب ساختمان‌های سبز را بخوانید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

یکی از دلایل بی‌خوابی و عدم تمرکز ما در روز، کمبود اکسیژن و آلودگی هوای اتاق است. درادامه با ما همراه شوید تا با گیاهان خواب آور مناسب اتاق خواب آشنا شوید.

گاردنیا

گاردنیا مناسب برای اتاق خواب و دارای برگ‌های براق و همیشه سبز و گل‌های زیبا و خوشبو است. طبق مطالعات انجام شده، نگهداری یک گلدان گاردنیا سبب بهبود کیفیت خواب می‌شود. حتی می‌توان گفت که تاثیر آن با قرص والیوم در کاهش استرس و خواب‌آوری برابری می‌کند. نگهداری از این گیاه نیازمند توجه زیاد است تا برگ‌ها و گل‌ها زیبایش دوام خوبی داشته باشند. بهتر است گل گاردنیا را در فضای روشن با نور غیرمستقیم خورشید نگهداری کنید.

گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

گندمی

یکی از گیاهان قوی در تصفیه هوا، گندمی است. طبق تحقیقات انجام شده، گندمی می‌تواند حدود ۹۰ درصد از میکروب‌های سرطان‌زای فرمالدهید را از بین ببرد. علاوه براین، گندمی ذرات عطر و بخار را جذب می‌کند تا مقدار اکسیژن پایدار شود و از این طریق اکسیژن لازم برای خواب افراد تامین شود. نور غیر مستقیم و آبیاری ۲ الی ۳ بار در هفته برای این گیاه توصیه می‌شود.

گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

پاپیتال یا عشقه از گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

پاپیتال از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا و اکسیژن ساز است که می‌تواند تمام آلودگی‌های اتاق را طی ۱۲ ساعت از بین ببرد. علاوه بر این گیاه پاپیتال، علائم آسم و آلرژی را بهبود داده و باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. این گیاه زیبا دارای برگ‌های همیشه سبز یا ابلق است. نور متعادل و نسبتا زیاد و تهویه هوای مناسب و رطوبت بالا از جمله نیاز های این گیاه است. برای نکهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب گیاهان آپارتمانی که خشک شده‌اند را نجات دهید سر بزنید.

پاپیتال یا عشقه

یاس سفید

یاس رازقی یکی از خوشبوترین گل‌هاست که همین امر سبب معروفیت زیاد این گل شده است. این گل زیبا با خاصیت روندگی خود می‌تواند تنها با یک نخ مسیر خود را پیدا کرده و خانه‌ شما را زیباتر کند. تاثیرات فراوان یاس برروی آرامش جسمانی و روانی ما بسیار زیاد است.

یاس سفید

اسطوخودوس

اسطوخدوس با گل‌های بنفش زیبا، خوابی آرام را برایمان به ارمغان می‌آورد. بوی خوش آن می‌تواند عصبابیت، افسردگی، استرس، بیخوابی، بی قراری و سردرد را تسکین دهد و به همین دلیل بسیار مناسب برای اتاق کودکی است که بی‌قراری می‌کند.

یاس سفید

سانسوریا شمشیری از گیاهان آپارتمانی مخصوص اتاق خواب

این گیاه انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین نوع آن، سانسوریا شمشیری است. سانسوریا در لیست گیاهان تصفیه‌کننده هوا جای دارد و بر خلاف گیاهان دیگر در شب اکسیژن تولید می‌کند. سموم موجود در هوای خانه را نیز ‌می‌توانید از طریق سانسوریا از بین ببرید و یک هوای پاک و فیلتر شده تنفس کنید.

سانسوریا شمشیری

پیشنهاد مطالعه: مطلب با هر آنچه در خانه دارید میز کنسول بسازید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی بدست اوردم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…