وسایل ضروری برای سفرهای دخترانه

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجا که جزئیات وسایل مورد نیاز دختران و خانم‌ها در سفر کمی بیشتر است، به‌نظر می‌رسد اهمیت موضوع هم بیشتر باشد.
لوازم مناسب سفر دخترانه

این‌که چه وسیله‌ای را برای چه نوع سفری انتخاب کنید، می‌تواند بر کیفیت سفر شما به‌عنوان یک بانوی گردشگر جوان تاثیر بگذارد. ذات سفر به‌کلی جذاب است و چیزی بهتر از سفر برای استراحت و تجدیدقوا وجود ندارد. گاهی اوقات سفر نکاتی دارد که اگر از آن غافل شوید، حتما با مشکل روبه‌رو خواهید شد. یکی از این نکات انتخاب لوازم سفر است. این مشکلی نیست که نشود آن را حل کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا لوازم مناسب سفر دخترانه را بشناسید.

قبل از هر کاری یک چک‌ لیست تهیه کنید

«چه چیزهایی با خودم بردارم؟» این شاید آشناترین جمله‌ای باشد که یک بانوی جوان وقتی قصد دارد سفری را آغاز کند، از خودش و دیگران بپرسد.

تهیه چک‌ لیست همیشه راهکار مناسبی برای برداشتن لوازم مناسب سفر دخترانه باشد. می‌توانید یک چک‌ لیست تهیه و وسایل را برحسب اولویتِ خود، دسته‌بندی کنید. به این ترتیب انتخاب لوازم موردنیاز راحت‌تر می‌شود.

لوازم سفر

چمدان متناسب با قدوقامت خود انتخاب کنید

اولین چیزی که شما به عنوان یک خانم جوان برای سفرتان باید مورد توجه قرار دهید، انتخاب چمدان و کیف متناسب با آناتومی بدن شماست. از آن‌جا که خانم‌ها نسبت به آقایان، وسایل بیشتری برای سفرشان برمی‌دارند، باید چمدانی را انتخاب کنید تا جادار و در عین‌حال سبک باشد. چمدان شما باید باید به‌راحتی قابل‌حمل باشد، چرخ‌دار (ترجیحا چهارچرخ) باشد و دسته قابل تنظیمی هم داشته باشد.

نظم‌دهنده چمدان

نظم‌دهنده‌های چمدان و ساک، شامل کیف‌های سبک و کوچک پارچه‌ای یا پلاستیکی می‌شوند (زیپ‌دار یا بدون زیپ) که می‌توانید با استفاده از آن‌ها وسایل سفرتان را تفکیک کنید. مثلا کفش‌ها را جدا بگذارید، لباس‌ها را جدا و تنقلات و لوازم بهداشتی و آرایشی را هم جدا از یکدیگر.

لوازم سفر

کفش مناسب

طبیعی‌ست که سفر رفتن با مهمانی رفتن فرق دارد. از این‌رو باید به‌خوبی به نوعِ کفشی که می‌خواهید بردارید، توجه کنید. چراکه اگر کفشی مناسب برای سفر خود انتخاب نکنید، ممکن است در طول سفر از ناحیه پا و کمر دچار درد یا حتی آسیب‌ِ جدی شوید.

لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب برای سفر از مهم‌ترین نکاتی است که دختران جوان باید به آن توجه کنند. لباس شما باید متناسب با ساختار فرهنگی مقصد باشد. در انتخاب لباس مناسب سفر، فصل و زمان سفر را هم در نظر بگیرید.

لوازم آرایشی‌وبهداشتی

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی هر بانوی جوانِ گردشگر، برداشتن لوازم آرایشی‌وبهداشتی ا‌ست. حتی اگر خانمی توجه چندانی به ظاهر خود نداشته باشد، باز هم یک کیف کوچک حاوی لوازم بهداشتی‌وآرایشی همراهِ خود خواهد داشت.

سفرهای زنانه

اتوی مو و سشوار

بسیار از خانم‌ها بدون مو و لباس مرتب پای خود را از خانه یا هتل بیرون نمی‌گذارند. برای دختران جوانی که به موهای مرتب خیلی اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود یک اتوی موی مسافرتی با خود بردارند. بسیاری از هتل‌های سه‌ستاره به بالا در سرویس بهداشتی خود سشوار دارند و خوشبختانه نیاز به برداشتن آن نیست. اما اگر سفر طبیعت‌گردی داشتید، به این وسیله نیاز خواهید داشت.

زیپ کیپ یا کیسه‌‌های‌ پلاستیکی

بد نیست بدانید که همراه داشتن کیسه‌‌های پلاستیکی همیشه کاربردی است. می‌توانید از آن برای تفکیک لباس‌های کثیف از لباس‌های تمیز، جداکردن کفش‌ها، جداکردن و بسته‌بندی تنقلات و موادخوراکی، جداکردن مواد و لوازم شوینده از سایر لوازم و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

کیف مناسب

کیف مناسب برای سفر باید به‌گونه‌ای باشد که هم بتوانید مدارکتان را در آن قرار دهید و هم فضای کافی برای گوشی تلفن همراه و بعضی اقلام بهداشتی‌وآرایشی در اختیارتان قرار دهد. برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری یک روز بدون مردان برای زنان پایتخت را بخوانید.

لوازم مناسب سفر دخترانه

لوازم دیگر که به کارتان می‌آیند

  • هدفون / هندزفری
  • پتوی مسافرتی
  • بالش مسافرتی
  • چشم‌بند / ماسک خواب
  • بطری آب
  • داروهای ضروری
  • ظرف غذا
  • دوربین عکاسی
  • لپ‌تاپ
  • دفترچه یادداشت
  • کارت‌های بانکی
  • پول نقد
  • کارت‌های شناسایی (کارت ملی / پاسپورت / دفترچه بیمه)
  • کتاب راهنمای سفر
  • شارژر موبایل، گوشی و لپ‌تاپ

 

دانستنی سفرهای زنانه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری زیباترین برج های جهان کدامند؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۲ ب٫ظ

    با تشکر

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…