این شامپوها را در خانه بسازید و از تاثیر آن شوکه شوید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سلامت و پرپشتی موها، یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی محسوب می‌شود. همه ما دوست داریم موهایی خوش حالت، زیبا، پرپشت و نرم داشته باشیم. قدم اول برای رسیدن به چنین موهایی، شست‌وشوی مرتب آن‌ها با شامپوها و نرم کننده‌های باکیفیت است.

شستن باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه از روی موها به‌طور کامل پاکسازی شده و راه تنفسی در بافت کف سر و تار مو باز شود. یکی‌دیگر از فواید شست‌وشوی مرتب موها، افزایش گردش خون در کف سر است. این فرآیند سبب می‌شود تا تغذیه رسانی به بافت سلولی به خوبی انجام شده و موها تقویت شوند. اما تمام این مزایا در گروی آن است که شامپوی درستی برای شست‌‌وشوی موهای خود انتخاب و استفاده کنید. از این بهتر آن است که خودتان به ساخت شامپو خانگی پرداخته و از ترکیبات شامپوی خود مطمئن باشید. در این مطلب از دلتامگ به موضوع ساختن شامپو خانگی می‌پردازیم.

شامپو خانگی

شامپو خانگی می‌تواند از آسیب‌های احتمالی وارده استفاده از شامپوهای صنعتی جلوگیری کند. به طور معمول در ساخت شامپوهای صنعتی ترکیبات شیمیایی به کار می‌رود که می‌توانند چربی‌های طبیعی سر را که برای سلامت موها مورد نیاز است نیز از بین ببرند و در نهایت منجر به خشکی، وزی، اگزما و غیره در پوست کف سر و موها شوند. ترکیبات نگه دارنده یا اسانس‌های خوشبوکننده به طور معمول منجر به ایجاد حساسیت در فرد می‌شوند. ترکیباتی مانند:

  • هیدروکسی انیسول بوتیله به عنوان نگه دارنده شامپو باعث بروز آلرژی و آسیب به اندام های داخلی می‌شود.
  • لورث سولفات به عنوان جایگزین مصنوعی برای صابون که منجر به خارش می‌شود.
  • دی اکسان، یک ترکیب شیمیایی سرطان زا در شامپوهای صنعتی است.

شامپوی خانگی

ساخت شامپو خانگی برای ریزش مو

ریزش مو، یکی از معضلات همه افراد اعم از خانم و آقا است که با آن مواجه هستند. البته باید بدانید که ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز کاملا طبیعی است اما در صورت ریختن بیشتر از این مقدار می‌توانید یک شامپو خانگی ضد ریزش مو استفاده کنید.

شامپو تخم‌مرغ برای جلوگیری از ریزش مو

مواد لازم:

  • تخم‌مرغ
  • صابون رنده شده
مطلب پیشنهادی:  نگهداری از موهای چرب با چند ترفند ساده

سفیده و زرده تخم‌مرغ را به‌صورت جداگانه هم بزنید. هم زدن سفیده را تا جایی ادامه دهید که کف کند. صابون را به زرده اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس به آرامی تمام مواد را هم بزنید تا یک دست شود. مخلوط به دست آمده را به تمامی قسمت‌های مو و کف سر خود بمالید و سپس با آب ولرم به خوبی شست‌وشو دهید.

شامپو شیر و نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

مواد لازم:

  • دو سوم پیمانه صابون کاستیا
  • دو قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام
  • ۱۰ تا ۱۵ قطره برخی روغن های لازم
  • نصف فنجان شیر نارگیل

برای ساخت این شامپو خانگی ابتدا صابون کاستیا و روغن‌های ضروری را با یک‌دیگر ترکیب می‌کنیم و سپس شیر نارگیل را به مخلوط اضافه می‌نماییم. ترکیب به دست آمده را در یک بطری درب دار ریخته و خوب مخلوط کنید تا یک دست شود. این شامپو خانگی یکی از بهترین گزینه‌های شامپو خانگی برای جلوگیری از ریزش مو است.

 ساختن شامپو

ساخت شامپو ضد ریزش با رزماری

مواد لازم:

  • روغن رزماری
  • کپسول روغن لیمو
  • ویتامین E
  • شامپو ارگانیک بدون سولفات

کپسول ویتامین E را به کمک یک سوزن سوراخ کرده و مایع درون آن را خارج نمایید. ویتامین E را با روغن رزماری و روغن لیمو ترکیب کنید. محلول به دست آمده را با یک شامپو ارگانیک بدون سولفات ترکیب کرده و به قدری مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود. سپس برای جلوگیری از ریزش و افزایش رشد موها، به‌طور منظم و در هر استحمام، موهای خود را با این شامپو بشویید.

یک نظر

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 5:21 ق.ظ

    جالب ،بادرک فهم بالا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …