از شکم‌گردی تا کوهنوردی در بهترین نقطه تهران

۷
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دربند تهران یکی از زیباترین منطقه‌های گردشگری شهر تهران است که دارای طبیعت زیبا، آب‌وهوای مطبوع و رستوران‌های متنوع است. طبیعت‌گردی، کوه‌نوردی، صخره‌نوردی و شکم‌گردی همه از تفریحاتی هستند که می‌توانید در دربند تهران تجربه کنید.
دربند خوش آب و هوای تهران

دربند یکی از محله‌های قدیمی تهران است و جزو تفرجگاه‌های آخر هفته تهرانی‌ها به شمار می‌رود. این محله، آب‌وهوای دلپذیری دارد و یکی از پاتوق‌های محبوب برای پایتخت‌نشین‌هاست. اگر دلتان هوای کوه‌پیمایی در آب‌وهوای مناسب را کرده یا دوست دارید لحظاتی را در طبیعت سپری کنید، حتما سری به دربند خوش آب و هوای تهران بزنید. با دلتا همراه باشید.

دربند خوش آب و هوای تهران کجاست؟

دربند تهران با قدمتی ۲۰۰ ساله، یکی از زیباترین گزینه‌های تفریحات در تهران به شمار می‌رود. برای رسیدن به دربند، از هر کجای تهران که باشید، کافی است خط یک مترو یعنی کهریزک – تجریش را سوار شده و در آخرین ایستگاه آن یعنی تجریش پیاده شوید. از آنجا می‌توانید با ون‌های مخصوص یا بیست دقیقه پیاده‌روی به دربند برسید.

دربند خوش آب و هوای تهران

دیدنی‌های دربند تهران

محله دربند تهران کوچه باغ‌هایی تماشایی دارد که قدم زدن در آن‌ها حس‌وحالی عجیب را برایتان به ارمغان می‌آورد. دربند که از قدیم ییلاقی برای پادشاهان و شاهزادگان بوده‌ است، امروزه به یکی از بهترین و محبوب‌ترین محله‌های تهران تبدیل شده‌ است.

دربند خوش آب و هوای تهران

آبشار دوقلو دربند

آبشار دوقلو دربند، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دربند برای کوهنوردان است. این آبشار یکی از آبشارهای فصلی کشورمان است که بعد از آب شدن برف‌های پاییز و زمستان به وجود می‌آید. فصل بهار و تابستان، بهترین فصل برای بازدید از آبشار دوقلو دربند است.

آبشار دوقلو

دره اوسون

دره اوسون از جاذبه‌های دیدنی دربند است که نام آن برای طبیعت‌گردان و کوهنوردهای تهرانی آشناست. برای رسیدن به دره اوسون، باید حداقل یک ساعتی را پیاده‌روی کنید. البته می‌توانید از تله‌ سیژ دربند نیز برای رسیدن به این دره استفاده کنید.

دربند

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم، زیارتگاهی کوچک و زیبا در دل روستای پس‌قلعه است که بر بلندای کوه واقع شده‌ است و حال‌وهوایی باصفا دارد. بهتر است بدانید که بنای این امامزاده یادگاری از دوران قاجار است.

امامزاده ابراهیم

آبشار سوتک

آبشار سوتک از دیگر جاذبه‌های زیبا و تماشایی دربند است که در نزدیکی روستای پس‌‌قلعه قرار گرفته‌ است.

پارک گلاب دره

بوستان گلاب دره تهران در دامنه کوه‌های دربند قرار دارد و از دیگر جاهای دیدنی دربند است. این پارک مساحتی در حدود ۲۲ هکتار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین سورتمه‌های تهران یعنی سورتمه دربند را در خود جای داده‌ است.

آدرس پارک گلاب دره: تهران، خیابان دربند، خیابان شکیبایی، پارک گلاب دره

گلاب دره

شکم گردی دربند تهران

شکم‌ گردی بخش جذاب جاذبه‌های دربند است! وجود رستوران‌های بسیار و خوراکی‌های متنوع و البته آلوچه و لواشک‌هایی که باعث می‌شوند آب دهانتان را قورت بدهید همه از مزه‌های دوست‌داشتنی دربند هستند. دربند دنیایی از مزه و شکم‌ گردی است.

شکم گردی دربند

غذاهای خیابانی دربند

غذاهای خیابانی، سبکی دیگر از شکم‌ گردی در دربند تهران هستند. همان‌طور که در حال قدم‌زدن میان رستوران‌های دربند هستید و صدای رودخانه به گوشتان می‌رسد، بوی غذاهای خیابانی که به مشام می‌رسد هم شما را گرسنه‌تر خواهد کرد. آش و جگر و جوجه خوردن کنار خیابان چه لذتی دارد.

غذاهای خیابانی

شب‌های دربند

شب‌های دربند بی‌شک یکی از دیدنی‌ترین شب‌های تهران است! شب‌گردی در خیابان‌های دربند همراه با صدای آرام‌بخش آب و چراغ‌های رنگارنگ رستوران‌ها صفایی دیگر دارد.

شبگردی دربند

تفریحات دربند تهران

  • کوهنوردی
  • پیاده‌روی
  • تله‌ سیژ دربند
  • سورتمه دربند تهران
  • ماشین برقی
  • سافاری وحشت
  • سینمای چهار بعدی

 

سورتمه

سخن آخر این است که دیدنی‌های تهران را دست کم نگیرید! چرا که این شهر جاذبه‌ها و تفریحات زیادی را در خود جای‌ داده‌ است که یکی از دیگری زیباتر و جذاب‌ترند. دربند تهران هم یکی از مشهورترین تفرجگاه‌های این شهر است که همه چیز از کارناوال خوردنی گرفته تا تفریح و هیجان را برای گردشگران مهیا ساخته است.

دربند خوش آب و هوای تهران

 

۷ دیدگاه

  1. فرامرز

    ۳ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    دم شما گرم،بسیار عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  5. طبیعت دوست

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    صبح ها که میخواهید از مسیر دربند حرکت کنید تا بعد از پس قلعه خودتان را برای روبرو شدن با کلی زباله و کثیفی رستورانها که شب قبل بیرون گذاشتن آماده کنید …. واقعا جای تأسف داره هیچ نظارت و اقدامی صورت نمیگیره .

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      چقدر حیف 😔 ممنونیم که نظرتون رو برای ما نوشتید.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…