بو کنید و لاغر شوید!

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بینی شما کمکتان می‌کند. تحقیقات نشان داده است که بوهای خاص، چه از شمع‌های روشن، روغن‌های اساسی یا چیزهای دیگر ممکن است اشتهای شما را کم کند.
کاهش وزن و لاغری فقط با بوییدن

رایحه‌هایی (میوه‌هایی) که بوییدنشان کاهش وزن و لاغری را سریع‌تر می‌کند! یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش وزن و لاغری استفاده از رایحه‌های طبیعی و بوییدن است. بو کردن برخی میوه‌های و سبزیجات مانند: سیب، خیار و … می‌تواند به شما در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به کاهش وزن کمک کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی کاهش وزن و لاغری فقط با بوییدن می‌پردازیم.

لیمو

یک مطالعه دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد که بوی روغن لیمو باعث بهبود چشمگیر ذهنیت شرکت کنندگان می‌شود. این رایحه می‌تواند گوارش را بهبود بخشد، که ممکن است به جلوگیری از غذا خوردن بدون فکر کمک کند.

لیمو

خیار

استرس می‌تواند از راه‌های مختلفی مثل دور شدن از برنامه‌ریزی خود تا افزایش تولید کورتیزول، تلاش شما برای کاهش وزن را بی‌نتیجه کند. دکتر هریش توضیح می‌دهد: “اما خیار ممکن است تاثیر شگفت انگیزی در آرامش بخشیدن به شما داشته باشد. بوی خیار میزان اضطراب را کاهش می‌دهد”. با کاهش اضطراب، این رایحه خیار به طور بالقوه ای می تواند به کاهش میل به خوردن غذا کمک کند.

روغن سرو

درختان سرو دارای چندین مزیت بالقوه هستند، مشخص شده است که روغن برگ سرو آرامش را بهبود می‌بخشد و درخت سرو کشمیری دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی است. در حالی که ممکن است تجربه شما متفاوت باشند، آروماتراپیست‌ها معتقدند که روغن سرو می‌تواند قبل از امتحان کردن یک مهارت جدید یا مقابله با یک چالش ترسناک به شما کمک کند تمام تمرکز خود را روی آن بگذارید. این رایحه به پاکسازی ذهن کمک می کند، بنابراین ما را متمرکز و هوشیار نگه می دارد.

اسطوخودوس

دلیلی وجود دارد که از رایحه اسطوخودوس برای خواب استفاده می‌کنند، زیرا عطر و بوی ملایمی دارند که تسکین دهنده استرس است و بدن و ذهن شما را آرام می‌کند. مواقعی که بدن ما بخاطر فشار احساسی دچار تنش می‌شود، اسطوخودوس برای تسکین دادن آن عالی است. رایحه آن با اضطراب مبارزه می‌کند.

روغن زیتون خالص

یک بررسی مشخص کرد که فقط بوییدن روغن زیتون خالص می‌تواند باعث احساس سیری بیش از حد شود. زمانی که عصاره خوشبو به ماست اضافه شد و شرکت کنندگان در مقایسه با کسانی که ماست ساده بدون هیچ عصاره اضافی دریافت کرده بودند، کالری های کمتری مصرف کرده بودند در نتیجه واکنش قند خون بهتری داشتند. همچنین آنها افزایش سروتونین بالاتری هم داشتند، هورمونی که به سیری وابسته است.

روغن زیتون خالص

سیب سبز و موز

مطالعات مشخص کرد که افراد چاقی که در زمان رژیم سیب سبز یا موز بو می‌کنند وزن بیشتری را نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند کم می‌کنند. اگر در دسترس‌تان سیب یا موز نبود سعی کنید کمی وانیل یا نعناع فلفلی را بو بکشید.

رازیانه

گیاه ترد و نیرو بخش رازیانه با مزه کمی شیرین خود سال‌های زیادی توسط ایتالیایی‌ها به عنوان تمیز کننده دهان استفاده‌شده است، اما براساس تحقیق موسسه رایحه درمانی غرب این گیاه به عنوان کاهنده اشتها هم استفاده می شود. زمانی که اشتهای زیادی دارید یک یا دو تا از ساقه‌ها را مانند گیاه کرفس جدا کنید و بخورید و بعد یک لیوان پر آب سرد هم داشته باشید.

گریپ فروت

مرکبات نیرومند مانند گریپ فروت  سرشار از ویتامین C و لیکوپن هستند. حتی بوییدن چند ثانیه این میوه قبل از خوردنش می‌تواند تلاش شما برای کاهش وزن را افزایش دهد. محققان در دانشگاه Osako ژاپن فهمیدند که موش‌هایی که ۱۵ دقیقه در معرض بوی روغن گریپ فروت بودند، این بو به کاهش وزن و اشتهای آنها کمک کرد.

کاهش وزن و لاغری فقط با بوییدن!

پیشنهاد مطالعه: مطلب این خوراکی خوشمزه عقل شما را نابود می‌کند! را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    واووو،پس با بو کردن هم میشه وزن کم کرد!؟ خیییلی جالبههه!

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    جالب واقعا

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  12. مریم

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…