دکوراسیون خانه ۳۰ متری با طراحی خلاقانه

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدن خانه های کوچک همواره کار مشکلی است، اما کسب اطلاعات و دیدن نمونه های خوبی از این دست می تواند به شما کمک کند.
دکوراسیون خانه 30 متری

برای دکوراسیون خانه های کوچک همیشه باید ایده های خاصی را به‎کار برد. به همین منظور در این گزارش شما را با یکی از این ایده های خلاقانه برای دکوراسیون خانه ۳۰ متری آشنا خواهیم کرد. این بنای زیبای ۳۰ متری که در پاریس واقع شده توسط ریچارد گیلبالت طراحی و در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است.

این خانه ۳۰ متری که به صورت مینیمال طراحی شده در ابتدا به ۴ اتاق کوچک و تیره تقسیم شده بود و پس از طراحی داخلی خاص، این آپارتمان کوچک به یک زوج جوان واگذار شد.

این خانواده‎ی دو نفره برای طراحی و دکوراسیون خانه ۳۰ متری خود خواسته‎هایی مبنی بر داشتن فضایی روشن و خصوصی داشتند تا علاوه بر سادگی و زیبایی بصری، در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و این خواسته توسط طراح بنا به خوبی اجرا شده است.

دکوراسیون خانه 30 متری

با طراحی ویژه‎ در این ساختمان ۳۰ متری که دو سوم آن به اتاق نشیمن تخصیص یافته، وجود پنجره هایی در دیوارها، نور مورد نیاز یک خانه مسکونی را برای این خانواده به ارمغان آورده است.

حمام و سرویس بهداشتی این بنا نیز که فقط ۲٫۳ متر مربع را اشغال کرده است در گوشه ای از خانه تعبیه شده و با کاشیکاری سبزآبی زیبایی که دارد فضای دلنشینی را بوجود آورده است.

دکوراسیون

 همان‎طور که می‎دانید طراحی اتاق خواب به عنوان یکی از فضاهای مناسب خانه امری ضروری است، به همین منظور ریچارد گیلبالت برای استفاده مناسب و زیبا از فضا، سطح تخت خواب را از یک فضای معمولی به یک فضای غیر معمول و راحت یعنی به شکل یک کابین در آورده است.

در طراحی این اتاق یک در کشویی وجود دارد که به جای دیوار نقش تفکیک فضای بین اتاق نشیمن و فضای خواب را برعهده دارد و با این ویژگی به خاص بودن دکوراسیون خانه ۳۰ متری کمک کرده است.

با توجه به فضای کوچک و مختصر، طراح از یک ضلع آپارتمان به‎عنوان فضایی با چند کاربرد استفاده کرده و از آنجایی که ورودی با یک دیوار طولانی همراه شده، با قرار دادن تخت در کنار این دیوار در تقسیم بندی فضا صرفه جویی شده است.

دکوراسیون داخلی

ضلع دیگری از این خانه‎ی ۳۰ متری شامل مبل، تخت تاشو، میز و تمام وسایل مورد نیاز پذیرایی است. وسایل ضروری مانند آباژور، کمد لباس، لوازم خانگی، آشپزخانه، یخچال، تلویزیون، قفسه پانسمان و … در جای مناسب قرار گرفته‎اند.

همان‎طور که در مطالب پیشین نیز گفته شد استفاده از رنگ سفید در فضاهای کوچک بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ بنابراین طراح این خانه نیز در طراحی فضاهای خالص و مینیمال خود از این رنگ به وفور استفاده کرده است.

منبع: archline.ir

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…