این ماده طبیعی برای دور چشم شما معجزه می‌کند

۱۱
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست حساس دور چشم اولین جایی است که علائم پیری را در خود نشان می‌دهد. پوست این ناحیه بسیار نازک بوده و با افزایش سن، نازک‌تر هم می‌شود.
استفاده از گلسیرین برای پوست دور چشم

گلیسیرین یک ترکیب طبیعی با خواص ضد پیری است که برای درمان چین و چروک‌ها، خشکی، تیرگی و پف ناحیه حساس دور چشم و بازگردانی قدرت کشسانی پوست استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع استفاده از گلسیرین برای پوست دور چشم می‌پردازیم.

گلیسیرین برای دور چشم چه خواصی دارد؟

گلیسیرین پوست اطراف چشم را ضخیم‌تر می‌کند و رطوبت و خاصیت کشسانی را به آن بازمی‌گرداند. همچنین مانع از تحریک و آزرده شدن پوست می‌شود.

به علاوه در نتیجه پیر شدن پوست، لایه سطحی آن یعنی اپیدرم دچار کمبود AQP3 (آکواپورین) می‌شود. AQP3 ناقل کمپلکس آب/ گلیسرول (گلیسیرین) در پوست بوده و در اثر کمبود آن، پوست دچار خشکی شده و خاصیت کشسانی‌اش را از دست می‌دهد.

اما با مصرف موضعی گلیسیرین برای دور چشم (کرم ها یا سرم های حاوی گلیسیرین)، این کمبود AQP3 در پوست جبران شده و از خشکی نیز جلوگیری می‌شود.

گلیسیرین با فراهم‌سازی رطوبت مورد نیاز پوست و تشکیل یک لایه مرطوب و محافظ روی سطح آن، مانع از بروز علائم پیری می‌شود. این ترکیب پوست شما را آبرسانی می‌کند، رطوبت را به سمت لایه سطحی آن کشانده و در آنجا حفظ می‌نماید. بازگردانی رطوبت به پوست و حفظ آن باعث تقویت قدرت کشسانی و کاهش خطوط ظریف و چروک‌ها می‌شود.

استفاده از گلسیرین برای پوست دور چشم

 گلیسیرین برای رطوبت‌رسانی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست بسیار موثر عمل می‌کند. اما توصیه می‌شود که گلیسیرین را همراه با گلاب استفاده نمایید زیرا ترکیب گلیسیرین و گلاب برای دور چشم معجزه می‌کند!

تعدادی از مهم‌ترین فواید گلاب برای دور چشم عبارتند از:

تسکین التهابات پوستی

گلبرگ‌های رز سرشار  فلاوونوئیدها هستند که جزو قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌روند. این ترکیبات با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از پوست حساس دور چشم محافظت می‌کنند. همچنین خواص ضدالتهابی دارند و پوست دور چشم‌ها را تسکین می‌دهند.

جلوگیری از آسیب سلولی و پیری زودرس

رادیکال‌های آزادی که در محیط حضور دارند با گرفتن اکسیژن از حیاتی‌ترین مولکول‌های بدن، آسیب بسیار جدی به سلول‌ها از جمله سلول‌های پوستی وارد می‌کنند و در نهایت باعث پیدایش چین و چروک‌ها می‌شوند. از آنجا که گلاب سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است، از پوست دور چشم در برابر این آسیب‌های سلولی و پیری زودرس محافظت می‌کند.

کاهش تیرگی و پف زیر چشم

گلاب می‌تواند به افزایش روشنی و شفافیت پوست کمک کند. پس قطعا ترکیب گلاب و گلیسیرین برای سیاهی دور چشم نیز موثر است. گلاب همچنین با ترکیبات ضدالتهاب و تسکین دهنده خود، سبب کاهش پف زیر چشم‌ها می‌شود.

استفاده از گلسیرین برای پوست

طرز تهیه ماسک گلاب و گلیسیرین برای دور چشم

 شما می‌توانید گلاب و گلیسیرین را به چندین روش مختلف با هم ترکیب کنید و ماسک‌های خانگی متعددی بسازید. در ادامه تعدادی از ساده‌ترین ماسک‌های گلیسیرین و گلاب برای دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم:

گلاب، روغن بادام و گلیسیرین

مواد مورد نیاز:

  • نصف قاشق چای خوری روغن بادام
  • یک قاشق چای خوری گلاب
  • نصف قاشق چای خوری گلیسیرین

روش استفاده:

تمامی مواد را با هم ترکیب نموده و سپس دو عدد پد پنبه‌ای را به آن آغشته کنید. پدها را به مدت ۳۰ دقیقه زیر چشمانتان بگذارید و سپس بردارید. قبل از شستشو کمی ناحیه اطراف چشم را ماساژ دهید.

ترکیب گلاب و روغن بادام با گلیسیرین برای دور چشم بسیار عالی بوده و یک ماسک طبیعی فوق‌العاده برای رطوبت رسانی به پوست دور چشم می‌باشد.

ژل آلوئه ورا، گلیسیرین و گلاب

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق چای ژل آلوئه‌ورا
  • یک قاشق چای خوری گلاب
  • نصف قاشق چای خوری گلیسیرین

روش استفاده:

تمامی مواد را با هم ترکیب نمایید. سپس دو عدد پد پنبه‌ای را به این ماسک خانگی آغشته کرده و به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشمان خود بگذارید. این ماسک به علت دارا بودن ژل آلوئه‌ورا برای رفع خشکی پوست زیر چشم بسیار عالی بوده و طرز تهیه بسیار آسانی نیز دارد.

پوست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب حالت دادن مژه با ترفندهای ساده خانگی را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۵۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۳۱ ق٫ظ

  8. نجمه

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ق٫ظ

    خیلی مفید بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…