زیباترین برج های جهان کدامند؟

3
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به‌نظر شما زیباترین برج های جهان کدام‌ها هستند؟ شما از کدام برج بلند دنیا بازدید کرده‌اید؟ در این مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
زیباترین برج های جهان

زیباترین برج های جهان را در کشورهای مختلفی در گوشه و کنار دنیا می‌توانید ببینید. جالب اینجاست که یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین برج‌های دنیا در پایتخت ایران قرار گرفته است. برج‌های زیادی در گوشه‌و‌کنار دنیا ساخته می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها به‌خاطر ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع زیاد یا طراحی و معماری جذابشان از سایر برج‌ها شهرت بیشتری دارند. با دلتا مگ همراه باشید تا با زیباترین برج های جهان آشنا شوید.

برج خلیفه در دبی یکی از زیباترین برج های جهان

مرتفع‌ترین ساخته دست بشر با ارتفاع ۸۲۸ متر یکی از برج‌های معروف دنیا است و شاید بتوان آن را زیباترین برج جهان نامید. این مجموعه شامل مراکز خرید مجلل، هتل‌های بی‌نظیر و امکانات متعددی مثل مراکز تفریحی و ورزشی است. مرتفع‌ترین مسجد دنیا هم در طبقه‌ ۱۵۸ این برج قرار دارد.

برج مروارید خاور در شانگهای چین

این برج با ارتفاع ۴۶۸ متر، زمانی بلندترین برج شانگهای بود. گردشگران می‌توانند از سکوی بازدید نفسگیر این برج، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از شهر را ببینند. دومین سکوی بازدید این برج کف‌شیشه‌ای است و احساس معلق‌بودن روی رود هوانگپو در ارتفاع ۲۵۹متری را می‌دهد.

برج زیبای میلاد در ایران

برج میلاد در تهران از زیباترین برج های جهان

پایه هشت‌ضلعی این برج نماد معماری سنتی ایرانی است و قسمت بالای آن ۱۲ طبقه دارد. این برج با محور بتنی ۳۱۵متری شبیه یک مهره شطرنج به‌ نظر می‌رسد. تقریبا ۱۰۰ واحد تجاری، چند رستوران و سالن‌های نمایشگاهی در این برج قرار دارند. برج میلاد تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که به راحتی می‌توان به آن دسترسی یافت و از آن بازدید کرد.

بیگ بن در لندن، پایتخت انگلستان

برج بیگ بن بلندترین برج های دنیا به نمادی فراموش‌نشدنی از این شهر تبدیل شده است و می‌توانید در تمام فیلم‌هایی که در لندن فیلمبرداری شده‌اند این نماد را ببینید. این برج قدیمی که بیشتر از ۱۵۰ سال عمر دارد، سازه‌‌ای گوتیک است و نامش را از نام سر بنجامین هال گرفته است، فردی که برای اولین بار ساعت بزرگ این برج را که زمانی زیباترین برج جهان بود سفارش داد.

مطلب پیشنهادی:  دیدنی‌های جالب کاخ نیاوران + ویدئو

برج تاریخی پیزا

برج کج پیزا در ایتالیا

برج پیزا قدیمی‌ترین برج این فهرست است و فقط ۵۶ متر ارتفاع دارد، یعنی تقریبا برابر یک آپارتمان معمولی ۵طبقه. ۱۷۷ سال طول کشید تا این برج تکمیل شود، زیرا پی آن ضعیف بود و پس از ساختن چند طبقه، برج کج شده بود. در نهایت معماران مجبور شدند یک طرف برج را بلندتر بسازند تا تعادل بنا حفظ شود.

برج ایفل در پاریس فرانسه از زیباترین برج های جهان

برج ایفل یکی دیگر از برج‌های نمادین‌ این فهرست است. هیچ‌ کسی نیست که نداند این برج کجاست و چه‌شکلی است. گوستاو ایفل این برج را در سال ۱۸۸۹ به‌عنوان ورودی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخت. چشم‌انداز سکوی بازدید برج که به‌اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین برج جهان است، منظره‌ زیبایی از رود سن و محله‌های قدیمی پاریس در اطراف آن است.

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی

برج‌های دوقلوی پتروناس با استفاده از الگوهای هندسی تکراری الهام‌گرفته‌شده از معماری اسلامی، ترکیبی از فرهنگ و پیشرفت مالزی است. پل آسمان شگفت‌انگیز که توسط سزار پلی طراحی شده است، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان را به هم متصل می‌کند که هر یک ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. این مجموعه یکی از زیباترین برج های جهان است که در آسیا قرار دارد.

برج های دوقلوی کوالالامپور

سخن آخر

برج لوته در کره جنوبی، برج آگورا گاردن در چین تایپه یا همان تایوان، برج ویلس در شیکاگو امریکا، برج زیبا و جذاب امپایر و ورلد وان در نیویورک امریکا و برج بیتکس کو در شهر هوشی مین ویتنام از زیباترین برج های جهان هستند که در لیست بلندترین برج‌های دنیا نیز جا دارند.

3 دیدگاه

  1. عزراییل

    17 تیر 1402 در 10:53 ق.ظ

    پس برج شهیاد. یا همون آزادی چی؟

    پاسخ

  2. ناشناس

    17 تیر 1402 در 1:42 ب.ظ

    سلام ممنون ولی خیل ناقص بود

    پاسخ

  3. حالا هرچی

    21 تیر 1402 در 5:02 ب.ظ

    برج نامسان در کره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …