۴ گیاهی که قاتل فشار خون بالا هستند

۱۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فشار خون بالا که به آن پرفشاری نیز می‌گویند تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. فشار خون بالا شایع‌ترین فاکتور خطر قابل پیشگیری بیماری‌های قلبی است.
گیاه مخصوص کاهش فشار خون

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب از مجله دلتا با ۴  گیاه مخصوص کاهش فشار خون آشنا می‌شوید.

سیر

سیر سرشار از ترکیباتی است که برای سلامت قلب مفید هستند. به طور خاص، سیر حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که ممکن است به افزایش جریان خون و گشاد شدن عروق خونی کمک کند. در مجموع، این عوامل ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند. یک مطالعه ۲۴ هفته‌ای روی ۳۰ نفر نشان داد که ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم عصاره سیر به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون موثر است.

دارچین

دارچین یک ادویه معطر است که از پوست درخت خانواده دارچین بدست می‌آید. مردم برای قرن‌ها از آن در طب سنتی برای درمان بیماری‌های قلبی از جمله فشار خون بالا استفاده می‌کردند. در افرادی که روزانه ۵۰۰ تا ۲۴۰۰ میلی گرم دارچین را طی ۱۲ هفته مصرف کردند، فشار خون سیستولیک ۳۹/۵ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک ۶/۲ میلی‌متر جیوه به طور متوسط کاهش یافتند. دارچین را می‌توانید به راحتی در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

دارچین

زنجبیل

زنجبیل کاربردهای فراوانی دارد و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم قرن‌هاست که از زنجبیل برای درمان بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، گردش خون، سطح کلسترول و فشار خون استفاده می‌کنند. زنجبیل خوشمزه است و به راحتی می‌توان آن را در رژیم غذایی خود گنجاند. از طرف دیگر، می‌توانید مکمل‌های زنجبیل را خریداری کنید. لازم به ذکر است که غلظت زنجبیل در مکمل‌ها بسیار بیشتر است.

هل

هل یک ادویه خوشمزه با طعمی کمی شیرین و تند است. هل سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است که می‌توانند در کاهش فشار خون موثر باشند. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای بر روی ۲۰ بزرگسال که به تازگی به فشار خون بالا مبتلا شده بودند، نشان داد که مصرف روزانه ۳ گرم پودر هل به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد و آن را به محدوده طبیعی می‌رساند.

هل، گیاه مخصوص کاهش فشار خون

پیشنهاد مطالعه: مطلب آروغ زدن نشان دهنده کدام بیماری‌ها است؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  5. جمشید عابدی 09904517942

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    خیل خوب بوده

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

  6. جمشید عابدی 09904517942

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

    خیل خوب بوده

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…