یک بار برای همیشه به محل خوابتان نظم دهید

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب همواره مکانی برای به آرامش رسیدن و فرار از استرس‌های روزمره است، از این‌رو تمیزی تختخواب و منظم بودن آن امری ضروری خواهد بود.
راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

تمیزی تختخواب از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظافت کلی اتاق خواب به آن توجه شود تا خوابی آرام به ما هدیه شود. ولی چه کارهایی می‌توان انجام داد که تختخوابی مرتب و به دنبال آن اتاق خواب تمیزی داشته باشیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به راهکارهای نظم دهی اتاق خواب می‌پردازیم.

راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

بی نظمی دشمن آرامش است. وقتی یاد همه چیزهایی که در اطراف شما هستند می‌افتیم، سخت است که به خواب با کیفیت برویم.

از ملحفه‌های بدون چروک استفاده کنید

یکی از دلایلی که تخت خواب هتل‌های مجلل احساس تمیزی را به شما منتقل می‌کنند، صاف و بدون چروک بودن ملحفه‌هاست. اگر بخواهید برای اتو کردن ملحفه‌هایتان وقت بگذارید، زمان‌‌بر و طاقت‌فرسا خواهد بود. بهترین راه برای اینکه ملحفه‌هایی بدون چروک داشته باشید، این است که ملحفه تازه شسته شده را در حالی‌که هنوز کمی نم دارد، از لباسشویی بیرون آورده و روی تخت پهن کنید.

راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

ملحفه‌های یدکی را زیر تشک نگهداری کنید

اگر فضای کمد لباس‌های شما کم است و از قرار دادن روتختی و ملحفه‌های یدکی خود در گوشه‌ و‌ کنار اتاق رختشویی یا هر جای دیگری که مناسب باشد خسته شده‌اید، از این راه‌ حل استفاده کنید. ملحفه‌های تمیز را تا کرده و آنها را به‌صورت لایه‌ لایه زیر تشک قرار دهید. با به کار بردن این روش، فضای زیادی در کمد آزاد می‌شود و زمانی‌که به آنها نیاز داشته باشید، در کوتاه‌ترین زمان آن را پیدا می‌کنید.

نصب دقیق روتختی از راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

نصب ملحفه‌هایی که لبه آن‌ها با کش دوخته شده، راحت‌تر از ملحفه‌های بدون دوخت است. زیرا به راحتی ملحفه‌های صاف، از تخت جدا نمی‌شوند. همان‌طور که می‌دانید نصب روتختی دشوار است، بخصوص اگر تختتان نزدیک به دیوار، میز و غیره باشد. بهترین راه برای تعویض ملحفه این است که همزمان با جدا کردن روتختی کثیف، ملحفه تمیز را نصب کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب زیباترین فرش‌ها در چیدمان منزل سر بزنید.

راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

لحاف و ملحفه‌های اضافی را حذف کنید

استفاده از ملحفه، لحاف، پتو، بالش و کوسن‌های اضافی نه تنها کاربردی ندارد، بلکه تمیزی تختخواب و مرتب کردن آن را دشوار می‌کند. هنگام خرید روتختی و لحاف، مدل‌هایی را انتخاب کنید که در اکثر فصول سال قابل استفاده باشند. حذف کردن این موارد موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما خواهد شد.

ترکیب رنگ‌ها و بافت‌ها از راهکارهای نظم دهی اتاق خواب

داشتن تختی که به خوبی آراسته شده باشد، جلوه زیبایی به اتاق خواب شما می‌بخشد. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با کمکشان تخت خوابتان را تزیین کنید. یکی از موثرترین آن‌ها این است که از کوسن یا روبالشی‌های تزیینی در رنگ‌هایی که با سایر وسایل اتاق خواب مطابقت دارند یا مکمل آن‌ها هستند، استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌ها و بافت‌ها

در اطراف تخت خود از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید

حتی بهترین لباس‌های شما بدون اکسسوری‌های مناسب خاص به‌نظر نمی‌رسند و همین امر در مورد تخت نیز صدق می‌کند. برای اینکه واقعا همه چیز زیبا و چشمگیر باشد، باید چند اکسسوری مناسب اضافه کنید. اطراف تخت را با نقاشی‌های دیواری، گیاهان آویز یا گلدانی و شمعدانی‌های متمایز پر کنید.

اگر در اتاق خواب با کمبود فضا برای نگهداری ملحفه، لباس و غیره مواجه هستید. با قرار دادن یک صندوقچه زیبا به عنوان اکسسوری متفاوت در پایین تخت، این مشکل را رفع کنید.

تختخواب را در جای مناسب نصب کنید

اگر اتاق شما کوچک باشد یا گوشه‌های عجیب‌و‌‌غریب و مبلمان دیگری در مسیر تخت باشد، رفت‌و‌آمد به اتاق دشوار می‌شود. برای رفع این مشکل به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم ساختمانی یا سخت‌افزاری رفته و مجموعه‌ای از چرخ‌های قفل‌دار بخرید که برای نصب روی پایه‌های تخت شما مناسب باشند.

تختخواب را در جای مناسب نصب کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مدل پرده، پذیرایی شما را بی‌نظیر می‌کند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…