سفر رایگان با کاناپه گردی

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از «کوچ سرفینگ» فقط برای پیدا کردن مکانی برای اقامت رایگان و داشتن سفری ارزان نیست، بلکه یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این شبکه اجتماعی آشناکردن مسافران با فرهنگ میزبان و مردمان محلی است.
کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ محلی است که گردشگران علاوه بر پیدا کردن میزبان و سفر رایگان می‌توانند تجربیات خود را با هم در میان بگذارند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند. احتمالا شما که این مطلب را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، نمی‌دانید که کوچ سرفینگ چیست و چه کمکی به سفر شما می‌کند؟ پس در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

کوچ سرفینگ (Couchsurfing) چیست؟

کوچ سرفینگ (couchsurfing) یک شبکه اجتماعی گردشگری است که نزدیک به ۵ میلیون علاقه‌مند به سفر عضو آن هستند. افراد با عضویت در این وب‌سایت می‌توانند میزبانی در مقصد سفر خود پیدا کنند و به جای اقامت در هتل، در منزل ساکنان محلی به‌صورت رایگان مهمان باشند. این روش یک راهکار خوب و مفید برای کم کردن هزینه اقامت در کشوری است که به آن سفر می‌کنید.

کوچ سرفینگ یعنی چه

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ در ایران با کشورهای دیگر خیلی متفاوت است، چون افرادی که به ایران سفر می‌کنند می‌دانند که خیلی چیزها در ایران ممنوع است. افرادی که به ایران سفر می‌کنند به دنبال استراحت، شنا، الکل و خوشگذرانی نیستند، بیشتر آن‌ها می‌دانند که سفر به ایران می‌تواند «چالش‌برانگیز و سخت» باشد.

ایران و سفر

مزایای کوچ سرفینگ

  • این نوع سفر کردن جدا از اینکه هزینه‌های سفرتان را کاهش می‌دهد و اقامتی رایگان برای شما رقم می‌زند، مزایای دیگری هم دارد:
  • می‌توانید با فردی که در یک شهر از کشوری متفاوت با شما زندگی می‌کند تعامل برقرار و از تجربیات و نوع زندگی این مردم استفاده کنید.
  • می‌توانید از طریق این میزبان‌ها بهترین جاذبه‌های و دیدنی‌های هر منطقه را بشناسید و با سنتی‌ترین و اصیل‌ترین غذایی که مردم آن شهر می‌خورند، آشنا شوید.
  • می‌توانید خودتان در درست کردن غذاها شریک باشید و غذای محلی را یاد بگیرید و هزینه‌های رستوران را هم از بودجه سفرتان حذف نمایید.
  • باید بدانید که این نوع سفر کردن فقط مخصوص سفرهای تنهایی نیست و خیلی وقت‌ها خانواده‌ها به همراه بچه‌ها هم از کوچ سرفینگ استفاده می‌کنند.

سفر

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

با بررسی اطلاعات میزبان در سایت، می‌توانید از امنیت محل اقامت مطلع شوید؛ چرا که میزبان‌ها اطلاعات خود را در سایت ثبت و برخی از آن‌ها با پرداخت مبلغی، هویتشان را تایید هم می‌کنند. این میزبان‌ها تیک سبزرنگی در کنار اسمشان دارند و قابل اعتماد هستند.

کوچ سرفینگ در ایران

در انتخاب میزبان دقت کنید

اول از همه اینکه شما خودتان انتخاب می‌کنید که میزبان‌تان مرد باشد یا زن، مجرد باشد یا متاهل و با مطالعه دقیق پروفایل آن فرد و ارتباط بر قرار کردن با آن می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد میزبان‌تان به دست بیاورید.

کوچ سرفینگ چیست

چطور با وب سایت کوچ سرفینگ کار کنیم

برای استفاده از خدمات این سایت باید به‌صورت رایگان در وب‌سایت Couchsurfing ثبت‌نام کنید و بعد از ساختن یک پروفایل، در مورد خودتان، شغلتان و علایق و تجربه‌هایتان کمی توضیح دهید و مسلما این پروفایل باید نشان‌دهنده شخصیت و خود واقعی شما باشد. مطلب بهترین شهرهای ایران برای گردش را بخوانید تا با زیبایی‌های ایران بیشتر آشنا شوید.

کوچ سرفینگ

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب سرای گردشگری مهر و ماه کجاست؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ق٫ظ

  5. علی کریمی 63 ساله

    ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۹ ق٫ظ

    بسیار عالی است بخاطر اینکه هم دوست پیدا میکنی ودانش وتجربه ات ارتقا پیدا میکنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      بله درسته، ممنون از حضور شما🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…