بهترین شهرهای ایران برای گردش

9
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در ایران جاذبه‌های طبیعی، دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی، گردشگری و کشف مکان‌های شگفت‌انگیز برای کاوش کم نیستند.
بهترین شهرهای ایران برای گردش

اگر در حال تنظیم یک برنامه سفر هستید، ممکن است تصمیم‌گیری در مورد مکان‌هایی که باید در برنامه سفر خود بگنجانید برایتان سخت باشد. خوشبختانه، ما در دلتا بهترین‌ها را برای شما انتخاب و فهرستی از مکان های دیدنی در ایران را گردآوری کرده‌ایم.

جزیره قشم یکی از مکان های دیدنی در ایران

این جزیره معمولا در برنامه‌های سفر مسافران قرار نمی‌گیرد. در قشم دنیایی از زیبایی‌ها وجود دارد؛ از جزیره ناز و جنگل حرا با جزر و مد غیرقابل پیش‌بینی گرفته تا گردنه چاهکوه و دره ستاره‌ها که حس و حال ماورایی دارند. شهر بندری زیبای لافت مملو از بادگیرها، کارخانه کشتی‌سازی و سبک لباس محلی است که فرهنگ منحصربه‌فردی را بر خلاف سایر نقاط ایران منعکس می‌کند.

قشم

خانه ها و پشت‌بام‌های تاریخی کاشان

کاشان در ۲۵۰ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و زیباترین بناهای تاریخی کشور را در خود جای داده است. باغ فین (یک باغ ایرانی در فهرست یونسکو)، خانه بروجردی، خانه عامری‌ها و خانه طباطبایی تنها برخی از ستاره‌هایی هستند که این شهر کویری را درخشان کرده‌اند.

مکان های دیدنی ایران

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک شیراز به گفته برخی زیباترین مسجد ایران است. به دلیل رنگ‌های مختلف کاشی‌های صورتی آن، «مسجد صورتی» نامیده می‌شود. بهتر است صبح‌ها از آن بازدید کنید، زمانی که نور خورشید از پنجره‌های رنگی به داخل می‌تابد و تصویری از رنگ‌ها را روی قالی‌های ایرانی ایجاد می‌کند.

مکان های دیدنی در ایران

غار آبی علیصدر

در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال همدان غار آبی علیصدر قرار دارد. این شبکه گسترده از اتاقک‌های زیرزمینی، گذرگاه‌های آب و دریاچه‌ها که در دهه ۱۹۶۰ توسط حفاری‌های ایرانی دوباره کشف شد، بیش از ۱۲۰۰۰ سال پیش مسکونی بوده است؛ همان‌طور که آثار هنری و سفال‌های موجود در داخل آن نشان می‌دهد. از نظر تاریخی نیز از این غار به عنوان پناهگاه امن لشکر صفوی استفاده می‌شده است.

مطلب پیشنهادی:  جنگل راش، بهشت ناشناخته 40 میلیون ساله ایران!

غار علیصدر

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان احتمالا اصلی‌ترین جاذبه اصفهان است و لقب «نصف جهان» را به آن داده‌اند. مسجد امام با سقف‌های رفیع کاشی‌کاری شده بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند، در حالی که مسجد شیخ لطف الله با گنبد خارج از مرکز خود چشم همه را خیره می‌کند. قبل از قدم زدن در بازار امپراتوری می‌توانید از پله‌های موزاییک عالی قاپو بالا بروید تا بهترین مناظر میدان را ببینید.

دیدنی های ایران

بازار تبریز

می‌توان گفت بازار تبریز زیباترین بازار کشور است. ساختمان‌های آجرنمای قرمز و به هم پیوسته، هر کدام چیزهای متفاوتی را ارائه می‌دهند، از طلا و جواهرات گرفته تا ادویه‌جات و لوازم خانگی. مظفریه، بخش قالی، دیدنی‌ترین بخش آن است که در آن کوچه‌های باریک با گونی‌هایی از نخ‌های رنگ‌آمیزی طبیعی پر می‌شود.

بازار تبریز

 

9 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 مرداد 1401 در 2:44 ب.ظ

  2. ناشناس

    8 مرداد 1401 در 5:11 ب.ظ

  3. ناشناس

    8 مرداد 1401 در 5:52 ب.ظ

  4. ناشناس

    9 مرداد 1401 در 11:07 ق.ظ

  5. محسن

    9 مرداد 1401 در 11:20 ق.ظ

  6. ماد

    16 مرداد 1401 در 8:39 ق.ظ

    کردستان گل ایرانه امن و بکر و افتخار ایران ما‌د

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      22 مرداد 1401 در 3:57 ب.ظ

      سلامت و برقرار باشید دوست عزیز🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    20 مرداد 1401 در 2:52 ب.ظ

  8. ناشناس

    28 مرداد 1401 در 10:03 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین مکان‌های تفریحی اصفهان که همه را مبهوت می‌کند!

مکان‌های دیدنی اصفهان شما را حیرت‌زده خواهند کرد. این شهر یکی از مرکزی‌ترین شهرهای ایران ا…