میوه‌ای شگفت‌انگیز برای تامین کم آبی بدن

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این میوه تابستانی از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است و خاصیت فراوانی برای سلامتی بدن دارد. اما کدام میوه خوشمزه این فصل این خاصیت را داراست؟
خواص شگفت انگیز هلو

پرورش درخت هلو به پنج هزار سال پیش در چین برمی‌گردد و امروزه ۳۰ نوع از این میوه کشت می‌شود. هلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که بخش زیادی از این ترکیبات در پوست میوه قرار دارد. در این مطلب از مجله دلتا بیشتر با خواص شگفت انگیز هلو آشنا می‌شوید.

خواص شگفت انگیز هلو

یک هلو ۸ تا ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C دارد که می‌تواند حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند. هرچه هلو رنگ زردنارنجی بیشتری داشته ‌باشد، مقدار فلاونوئید بیشتری دارد که عملکرد ویتامین C را تقویت می‌کند. ویتامین C از بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی محافظت می‌کند، در جذب آهن موثر است و عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد. هلو همچنین سرشار از کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است.

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد خوراکی‌های سرشار از کاروتنوئیدها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی‌عروقی همراه است. تاثیر لوتئین و زیگزانتین در برابر بیماری‌های چشم مانند استحاله ماکولای چشم و آب‌مروارید نیز تایید شده ‌است.

تامین آب و مواد معدنی

هلو نزدیک به ۹۰ درصد آب دارد و در روزهای گرم برای تامین نیاز ‌آب بدن و دفع مواد زائد موثر است. با دریافت آب و مایعات کافی عملکرد جریان خون و فعالیت مغز بهبود پیدا می‌کند و ریزمغذی‌ها به سلول‌های اندام‌های مختلف می‌رسند. البته مصرف منظم هلو به تامین موادمعدنی نیز کمک می‌کند زیرا حاوی مقدار فراوان پتاسیم، منیزیوم، فسفر و آهن است.

تاثیر مطلوب بر عملکرد گوارش

هلو میوه‌ای سرشار از فیبرهای حل‌شدنی است که عملکرد هضم را تسهیل می‌کنند. خوراکی‌های سرشار از فیبر علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروق، کنترل دیابت نوع ۲ و اشتها نیز نقش دارد. فیبرها، کلسترول و ترکیبات سمی را جذب می‌کنند و برای پاکسازی بدن ضروری هستند. همچنین به‌ دلیل جذب آب مانند یک عامل ضدگرسنگی عمل می‌کنند.

هلو

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راه درمان خانگی نیش پشه را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. پروین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۵۴ ق٫ظ

    مطالب عالیه عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      درود بر شما 🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…