ایده‌های ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

0
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی یک روش فوق‌العاده جذاب برای استفاده مجدد از لوازم بازیافتی است.
ساخت گلدان

تنها لازم است کمی خلاق باشید و بطری‌ها و لوازم غیر قابل‌استفاده را به گلدان‌هایی زیبا و پرکاربرد تبدیل کنید. در این مطلب از دلتامگ می‌توانید با ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده آشنا شوید.

ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده

برای ساخت گلدون با وسایل دور ریختنی به چه لوازمی نیاز دارید؟ روش ساخت گلدان با وسایل دورریختنی پلاستیکی چگونه است؟

ساخت گلدان با شیشه و قاشق یک بار مصرف

به عنوان آموزش ساخت گلدان با وسایل ساده باید بدانید که هر چیز بلااستفاده‌ای می‌تواند برای اینگونه کارهای هنری کاربردی باشد. گاهی اوقات می‌توانید با لوازمی ساده و به دردنخور یک گلدان فوق‌العاده زیبا و شیک آماده کنید. برای ساخت گلدان با اشیای دورریختنی به این روش شما تنها به یک شیشه مربا و چند عدد قاشق یک بار مصرف و مقداری چسب نیاز دارید.

برای ساخت این گلدان ابتدا باید قسمت بالای قاشق‌ها را با استفاده از یک قیچی تیز از دسته آن جدا کنید. سپس قاشق‌ها را به سمت بالا و از قسمت لبه شیشه به کمک چسب حرارتی روی شیشه بچسبانید. قاشق‌ها را در فاصله نزدیک به هم بچسبانید تا سطح شیشه کاملا پر شود و در انتهای ظاهری شبیه به گل نیلوفر به خود بگیرد.

ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده

ساخت گلدان با بطری آب به‌صورت پایه‌دار

یکی دیگر از روش‌های جذاب و خلاقانه برای ساخت گلدان با اشیا دور ریختنی استفاده از بطری‌های بلااستفاده آب و نوشابه یا روغن مایع است. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید برای درست کردن گلدان‌های تزیینی پایه‌دار با بطری قسمت دهانه دو عدد بطری را برش دهید.

یکی از بطری‌ها را بلندتر بگیرید و به‌عنوان گلدان از آن استفاده کنید. می‌توانید لبه کار را با قیچی به‌صورت چین‌دار یا دالبر برش دهید. سپس قسمت بعدی را کوتاه‌تر ببرید و آن را به‌عنوان پایه در نظر بگیرید. هر دو بخش بطری را با کمک اسپری رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود.

سپس دهانه دو بطری را با کمک چسب حرارتی روی هم بچسبانید. حال می‌توانید داخل این گلدان زیبا گلدان طبیعی زیبایی بکارید و آن را در تراس خانه یا کنار باغچه‌تان قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  با خرید این گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را لوکس کنید

ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده

ساخت گلدان زیبا با قوطی کنسرو از روش‌های ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده

ایده بعدی برای ساخت گلدان تزیینی با وسایل دور ریختنی در منزل استفاده از قوطی کنسرو است. برای این کار باز هم روش‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید قوطی کنسرو را با اسپری رنگ کنید و روی آن نقاشی بکشید. می‌توانید از چوب‌های برش خورده، پارچه، طناب کنفی و سنگ‌های تزیینی برای تزئین این گلدان استفاده کنید.

ساخت گلدان زیبا با قوطی کنسرو

ساخت گلدان با ظروف شکسته

از دیگر روش‌های ساخت گلدان با اشیای دور ریختنی استفاده از ظروف شکسته است. شما می‌توانید از هر ظرف شکسته‌ای به‌عنوان گلدان استفاده کنید. قوری، کتری، لیوان، بطری‌های شیشه‌ای و سرامیکی، کاسه و غیره همه برای ساخت گلدان فوق‌العاده هستند. اگر رنگ آن‌ها رفته یا در بخشی دچار شکستگی شده می‌توانید با چسباندن نگین، گل مصنوعی، سنگ، صدف یا هر چیز دیگری جلوه‌ای نو و خلاقانه به آن‌ها ببخشید.

ساخت گلدان با ظروف شکسته

ساخت گلدان با سطل ماست از روش‌های ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده

اگر خلاق باشید و کمی برای درست کردن کارهای هنری حوصله به خرج دهید، می‌توانید با هر چیزی که ظاهرا به درد نخور به نظر می‌رسد، یک وسیله کاربردی آماده کنید. برای ساخت گلدان خانگی بزرگ می‌توانید از دبه یا سطل ماست نیز استفاده کنید. در صورتی که دهانه سطل بسته است می‌توانید با کاتر بخش بالای سطل را ببرید و سپس آن را برای ساخت گلدان استفاده کنید.

برای تزیین سطل ماست می‌توانید دور تا دور آن را با کاموا یا طناب‌های کنفی بپوشانید. می‌توانید روی سطل ماست سنگ بچسبانید و یا آن را با اسپری رنگ کنید و سپس طرح مورد نظرتان را روی گلدان بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…