برای تقویت حافظه آب انگور بنوشید

۱
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از مواد باعث بهبود عملکرد مغز و در نتیجه تقویت حافظه می‌شوند.به تازگی مشخص شده است آب انگور حافظه را تقویت می‌کند.
تقویت حافظه

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود نشان داده‎اند که آب انگور می تواند حافظه را تقویت کرده و کاهش قدرت حافظه را ترمیم کند.

محققان دانشگاه سین سیناتی که نتایج بررسی‌های خود را در «کنفرانس بین المللی پلی فنول و سلامت» در هاروگیت انگلیس ارائه کرده‌اند اعلام کرده‎اند که آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست و آب انگور می‌توانند توانایی مغزی را تقویت کرده و آثاری را که باعث کاهش حافظه می شود کم کنند.

 abe angoor برای تقویت حافظه آب انگور بنوشید

محققان تاثیرآب انگور را روی ۱۲ بیمار بین ۷۵ تا ۸۰ سال که از کاهش حافظه کوتاه مدت در رنج بوده‎ بررسی کرده‎اند.

شرکت کنندگان در این تحقیق به دو گروه تقسیم شدند، یکی از این گروه‎ها  مدت ۱۲ هفته آب انگور خالص ۱۰۰ در صد طبیعی مصرف می‎کرده و گروه دوم، گروه کنترل بوده‎اند.

در پایان این دوره، دانشمندان با سنجش توانایی حافظه دو گروه به این نتیجه رسیده‎اند گروهی که آب انگور مصرف می‎کنند  در حفظ حافظه شان موفق تر بوده به طوری که قدرت حافظه این افراد حداکثر به‌میزان ۷۵ درصد بهبود یافته است.

براساس گزارش تلگراف‌، این محققان گفته‎اند: «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی به‌خصوص رژیم غذایی غنی از میوه و سبزی تازه می‌تواند به حفظ حافظه خوب به‌ویژه در افراد با سن بالا کمک کند.»

آب انگور برای افراد مبتلا به آلزایمر نیز بسیار مفید است. پژوهشگران علوم پزشکی تاکید دارند که  داشتن  رژیم غذایی مناسب از ابتلا به امراض قلبی، فشار خون بالا و سرطان پیشگیری و به افزایش حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر کمک می‌کند.

محققان می‌گویند: گرچه هیچ درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد، اما مصرف بعضی مواد غذایی می‌تواند نقشی موثر روی سلامت حافظه داشته باشد.

یکی از این مواد آب انگور است. انگور یکی از بهترین و مفیدترین میوه‌هااست.

زمانی‌که محققان از برخی افراد مسن که با مشکلات کاهش حافظه روبه‌رو بوده‎اند خواستند به مدت سه ماه روزانه یک لیوان آب انگور بخورند، دریافتند داوطلبانی که از این رژیم پیروی می‎کردند به میزانی قابل توجه مهارت‌ها و یادگیری‌شان افزایش یافته است.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

یک نظر

  1. میار(دلتانوشهر)

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در ۸:۳۵ ب٫ظ

    واقعا من اگه میدونستم آب انگور اینقد فواید داره هیچ آبمیوه دیگه ای نمیخوردم…
    تشکر از سایت جامع دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…