پوست خود را در خانه فیشیال کنید، مثل آرایشگاه

۱۹
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هر سنی که باشید، مطمئنا داشتن پوستی سالم و باطراوت، باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت شما می‌شود. یکی از مراحل مهم روتین پوستی برای مراقبت از پوست، انجام فیشیال حرفه‌ای صورت است.
فیشیال پوست در خانه

در واقع شما با استفاده از یک روش درمانی و فیشیال صورت خوب و مناسب، باعث پاک شدن عمیق پوست، کاهش اندازه منافذ آن، جلوگیری از جوش‌های صورت، ریلکس شدن پوست و همچنین مانع پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) و درخشش پوستتان خواهید شد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع فیشیال پوست در خانه می‌پردازیم.

مراحل انجام فیشیال پوست در خانه

پاک‌سازی صورت

برای از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست، استفاده از یک روش خوب و مناسب برای فیشیال صورت ضروری است. فراموش نکنید پاک کردن صحیح و دو مرحله‌ای صورت، مواد آرایشی باقی‌مانده و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فقط چربی‌های اضافی پوست را پاک کند، به نحوی که تمام چربی صورت از بین نرود؛ چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی طبیعی روی پوست صورت نیاز دارید.

شما می‌توانید انواع پاک‌کننده‌های پوست چرب مانند ژل یا فوم شست‌وشوی صورت و میسلار واتر مخصوص پوست چرب را امتحان کنید تا مناسب‌ترین محصولات برای پوست خود را بیابید. روش دیگر، استفاده از یک پاک‌کننده طبیعی و خانگی است که تهیه آن نیز بسیار ساده است. برای این منظور یک اسکوپ پودر جو دوسر را با ماست مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیاید، در مرحله بعد کرم به‌دست آمده را روی کل سطح صورت و پوست گردن‌تان بمالید.

با نوک انگشتان‌تان خیلی آرام کرم را با حرکت دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید و سپس با یک پنبه یا پارچه نرم آن را پاک کنید. سپس صورت و گردن‌تان را با آب ولرم بشویید. در انتها با آب خنک آبکشی کنید و خیلی آرام پوست را خشک کنید.

فیشیال پوست

بخور صورت

بخور صورت از روش‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و در نتیجه پوست صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخدوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر از آب کنید. مقداری گیاه خشک‌شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید پوست‌تان به مدت ۵ تا ۸ دقیقه در معرض بخار آب قرار گیرد. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را با چشم‌بند پارچه‌ای بپوشانید و ریلکس کنید.

ماسک صورت پاک‌کننده و روشن‌کننده

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌هایی با پوست چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند. حتما از یک ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید.

تونر صورت

از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی هوا و محیط از روی پوست و باقی‌مانده مواد آرایشی استفاده می‌شود. تونر با یکنواخت و یک‌دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌کند. همچنین با سفت کردن پوست و بازگرداندن منافذ بازشده به سایز طبیعی خود، ظاهری جوان‌تر و زیباتر به صورت‌تان می‌دهد. اگر قبل از کرم مرطوب کننده، از تونر صورت استفاده کنید، اثر مطلوب مرطوب‌کننده را افزایش می‌دهید.

مرطوب کننده صورت

این تصور بسیار اشتباهی است که فقط پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. حتی پوست‌های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب‌کننده خوب و مناسب دارند. درصورتی‌که پوست چرب را آبرسانی و مرطوب نکنید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می‌کند. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

فیشیال در خانه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب اگر موهایتان کم پشت است بخوانید را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  2. نرگس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ق٫ظ

    ممنونم ازتون عالی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

    لطفا طرز تهیه ماسکهای اثر گذار ومدت استفاده از آنها را هم بگوییدیا محصولاتی که واقعا اثر گذار هستند نام کرم یا گیاهان یا ماسک ها را بگید خیلی ممنون

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۱ ب٫ظ

      سلام، حتما در مطالب آینده ماسک‌های مفیدی را برای شما آموزش می‌دهیم.

      پاسخ

  5. فاطمه

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    همه مطالبتون عالین ممنونم از زحمات شما

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…