اگر موهایتان کم پشت است بخوانید

1
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند.

ما بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم. در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید تا به راه های تقویت موهای کم پشت بپردازیم.

راه های تقویت موهای کم پشت

استفاده از سشوار را محدود کنید

اگر موهای شما خوب، خشک یا مستعد شکستن هستند گرمای بیش از حد می‌تواند موهای شما را ضعیف کند. در نتیجه باعث خشکی مو می‌شود.

برای محدود کردن آسیب ناشی از خشک کردن مو، توصیه می‌شود سشوار را حدود ۶ اینچ (۱۵.۲۴ سانتی متر) از سطح موهای خود دور کنید و سشوار را در حرکت نگه داشته و بر روی یک نقطه‌ خاص متمرکز نکنید.

خشک کردن مو با سشوار یا وسایل گرمایشی دیگر را به دو یا سه بار در هفته محدود کنید تا بین هر جلسه به موهایتان فرصت دهید تا بهبود پیدا کنند.

مصرف ویتامین خود را کنترل شده افزایش دهید

مانند بقیه اعضای بدن، موهای شما برای سالم و قوی بودن به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. اگر به هر دلیلی منابع غذایی و ویتامین‌ها به موها نرسد، ممکن است ریزش موها را تجربه کنیم.

 راه های تقویت مو
راه های تقویت موهای کم پشت

مصرف شامپو را کاهش دهید

تمیز نگه داشتن موهایتان مهم است. بیشتر شامپوها از موادی استفاده می‌کنند که چربی طبیعی موهای شما را از بین می‌برند تا چربی مو را کاهش دهند و کثیفی را از بین ببرند.

مگر اینکه موهای شما به شدت چرب باشد، احتمالاً می‌توانید به جای هر روز دو تا سه بار در هفته شست‌وشو با شامپو را کاهش دهید. البته انتخاب مناسب شامپو میتواند به کنترل چربی پوست سر شما کمک کند. شستن بیش از حد موها ممکن است باعث خشک شدن آن و احتمالا ضعیف شدن ساقه مو شود.

پوست سر خود را ماساژ دهید

تقویت گردش خون در پوست سر ممکن است به تقویت سلامت و وضعیت پوست سر شما کمک کند و همچنین جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش دهد. یک ماساژ چهار دقیقه‌ای بر روی پوست سر نیز می‌تواند افزایش ضخامت و استحکام مو را در طول زمان با خود به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عزت نفس با ۷ راهکار ساده

مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید

پروتئین کافی در رژیم غذایی برای رشد و تقویت موهای نازک ضروری است، زیرا فولیکول‌های مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است به‌طوری که کمبود پروتئین در رژیم غذایی می‌تواند منجر به نازک شدن مو و ریزش آن شود.

تقویت موهای کم پشت

از دوش آب گرم بپرهیزید

دوش گرفتن با آب خیلی داغ ممکن است هم به ریشه و هم به کوتیکول موی شما آسیب وارد کند. بخار در حمام می‌تواند کوتیکول‌های موهای شما را باز کند، که ممکن است منجر به خشکی، وز و مستعد شکستگی شود.

پیراهن نخی را جایگزین حوله کنید

به گفته متخصصان مراقبت از مو، خشک کردن و ماساژ موهای خیس با حوله پس از شستن می‌تواند به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین حوله و مو باعث شکستگی و آسیب دیدن آن شود. می‌توانید یک حوله میکروفایبر انتخاب کنید یا راه حل ساده‌تر و ارزان‌تر استفاده از یک پیراهن ساده نخی است.

روغن‌تراپی را فراموش نکنید

روغن‌تراپی یک انتخاب محبوب برای کمک به بازگرداندن رطوبت به موهای خشک، وز یا آسیب دیده است. می‌توانید از روغن نارگیل یا آووکادو برای کاهش ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کنید. روغن نارگیل و روغن آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضروری و همچنین ویتامین‌های A، B و E هستند.

یک نظر

  1. ناشناس

    11 آذر 1402 در 7:34 ق.ظ

    موها به چه ویتامینی احتیاج دارند عالی آموزندهست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 راهکار مفید برای درمان اهمال کاری

درمان اهمال کاری می‌تواند تغییرات بسیار شگفت انگیزی را در زندگی شما به‌ وجود بیاورد. افراد…