سیستم ایمنی بدن‌تان را با این مواد غذایی تقویت کنید

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیستم ایمنی مکانیسم دفاعی بدن شما در برابر عوامل خارجی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها یا سموم است. فرآیندهایی مانند التهاب و بهبود زخم نیز نیاز به عملکرد مناسب سیستم ایمنی دارند.
مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی

با انتخاب غذای مناسب می‌توانید مواد مغذی را برای سیستم ایمنی بدن خود فراهم کنید که برای عملکرد آن بسیار مهم هستند. ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند به مبارزه با نقاط ضعف آن کمک کنند. در این مطلب از مجله دلتا با مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی آشنا می‌شوید.

غذاهایی که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند

رابطه بین غذا و عملکرد سیستم ایمنی بدن موضوع تحقیقات در دهه‌های اخیر بوده است. مشخص‌شده که جذب کافی از مواد مغذی مانند روی، سلنیوم، آهن، مس، ویتامین‌های A، C، E و B-۶ و اسیدفولیک می‌تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد. از سوی دیگر، اجزای برخی غذاها نیز می‌توانند به‌عنوان تعدیل‌کننده ایمنی عمل کنند. بنابراین حفظ یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

هندوانه

هندوانه

هندوانه دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی و ترکیبات زیست فعالی است که به تندرستی ما کمک می‌کند. مصرف آن نه تنها با کاهش نشانگرهای التهابی مرتبط است، بلکه با بهبود پاسخ ایمنی نیز مرتبط است. برای کاهش خطر بیماری آن را بخورید.

ماست

یکی دیگر از مواد غذایی خوشمزه و سالم که به ما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن را در شرایط مطلوب حفظ کنیم، ماست طبیعی است. به لطف محتوای پروبیوتیک، یعنی کشت باکتری‌های زنده میکروبیوتا و اتفاقا مکانیسم‌های دفاعی را تقویت می‌کند.

این باکتری‌ها در روده مستقر می‌شوند و از نفوذ باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کنند. ماست کیفیت رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد، زیرا حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، روی، ویتامین‌های B و پروبیوتیک‌ها است.

سیر

سیر حاوی آلیسین است، ترکیبی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت‌ها و باکتری‌ها تقویت کند. تخمین زده می‌شود که افرادی که به‌طور منظم سیر مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که سیر مصرف نمی‌کنند کمتر در معرض ابتلا به آنفلوانزا هستند.

قارچ خوراکی

قارچ‌های خوراکی به دلیل تطبیق‌پذیری و طعم محبوب شده‌اند. بااین‌حال، فراتر از این، آن‌ها به‌عنوان متحدان افزایش‌دهنده سلامت نیز شناخته شده‌اند.

قارچ‌ها منبعی از ترکیبات فعال زیستی مهم هستند و همچنین به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. آن‌ها دارای خواص ضد باکتریایی، ویتامین‌ها (B۱، B۲، B۱۲، C، D و E)، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به‌سلامتی کمک می‌کنند. آن‌ها حتی به دلیل توانایی خود در کمک به تنظیم کلسترول نیز شناخته شده‌اند.

هویج

هویج یک سبزی مغذی است که می‌توان از آن در بسیاری از دستورالعمل‌ها استفاده کرد. اطلاعات منتشرشده در مجله علوم و فناوری غذایی نشان می‌دهد که مهم‌ترین منبع کاروتنوئیدها در رژیم غذایی کشورهای غربی است. علاوه بر این، مواد زیست فعال دیگری نیز دارد که برای سلامتی مفید هستند.

مصرف منظم هویج عملکردهای سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، هضم غذا را بهبود می‌بخشد، سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌دهد و به‌طور کلی سلامت جسمی و روانی را ارتقا می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم آن را به‌صورت آب‌میوه و سالاد مصرف کنید.

با مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی آشنا شوید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ۷ خوراکی خون خود را رقیق کنید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ق٫ظ

    ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  8. تکتاز

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    بسیار عالی وخوشم اومده ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…