۷ خاصیت شگفت‌انگیز خندیدن برای سلامت روان

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مطمئنا شما نیز متوجه تاثیرات لبخند زدن بر افزایش زیبایی و شادابی چهره شده‌اید. اکثر آدم‌ها جذب افراد خوشرو و لبخند به لب می‌شوند و ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار می‌کنند.
فواید لبخند زدن

خندیدن یکی از مهم‌ترین اصول برقراری روابط اجتماعی موثر با دیگران تلقی می‌شود. لبخند زدن آستانه‌ تحمل شما را بالا می‌برد و از فشارهای روانی می‌کاهد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان فواید لبخند زدن و تاثیرات بی‌شماری دارد، می‌پردازیم.

فواید لبخند زدن

با آگاهی از فواید لبخند زدن می‌توانید اضطراب و استرس خود را کاهش دهید یا آن‌ها را تحت کنترل خود درآورید.

تاثیرات لبخند زدن بر مغز

امروزه به دلیل مشکلات زیادی که مردم دارند گاهی اوقات لبخند زدن را فراموش می‌کنند. به‌طور متوسط بزرگسالان روزانه ۲۰ مرتبه لبخند می‌زنند در حالی که کودکان روزانه چهار صد مرتبه این کار را انجام می‌دهند. لبخند زدن باعث فعال شدن پیام‌رسان‌های عصبی در مغز و ترشح هورمون اندروفین، سروتونین و دوپامین در مغز می‌شود و فرد احساس شادی می‌کند.

فواید لبخند زدن

ایجاد حس خوشبختی

زمانی که فرد لبخند می‌زند برای لحظه‌ای حس خوشبختی را تجربه می‌کند. در واقع خوشبختی و حس خوب باعث لبخند زدن می‌شود و به این صورت چرخه مثبت در زندگی فرد ادامه می‌یابد. حتی لبخند زدن مصنوعی در هنگام ناراحتی‌ها می‌تواند بر حس و حال شما تاثیر مثبت بگذارد.

جذب کردن دیگران به سمت خود از فواید لبخند زدن

لبخند زدن باعث می‌شود فردی مهربان به‌نظر برسید و دیگران را به سمت خود جذب کنید. بیشتر انسان‌ها به سمت کسی جذب می‌شوند که همیشه لبخند به لب دارد. لبخند زدن سبب انتقال انرژی بین افراد می‌شود و از مهم‌ترین اصول مهارت‌های ارتباط بین فردی است.

افزایش طول عمر

از دیگر تاثیرات لبخند زدن می‌توان به افزایش عمر اشاره کرد. لبخند زدن و شاد بودن به‌طور کلی طول عمر شما را افزایش می‌دهد و از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. محققان دریافته‌اند افرادی که احساس خوشبختی می‌کنند، عمر طولانی‌تری نسبت به بقیه دارند. افرادی که دید مثبتی نسبت به زندگی و اطرافیان دارند نیز عمر طولانی خواهند داشت. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب با افرادی که بدبین هستند چگونه برخورد کنیم؟ سر بزنید.

فواید لبخند زدن

فریب ذهن در جهت مثبت از فواید لبخند زدن

زمانی که لبخند می‌زنید و بدن خود را در حالت خوشحالی قرار می‌دهید، ذهن گمان می‌کند که شما خوشحال هستید و در نتیجه می‌پذیرد که باید پر انرژی و شاد باشد. یکی از تمرین‌هایی که به واسطه‌ آگاهی از این موصوع می‌توان انجام داد این است که در زمان‌های ناراحتی و استرس جلوی آینه بایستید و دستان خود را باز کنید. در آینه نگاه کرده و به مدت سه ثانیه به خود لبخند بزنید. اگر این کار را هر روز انجام دهید به مرور حس بهتری خواهید داشت. لبخند باعث افزایش تمرکز و دقت در طی روز می‌شود و ذهن شما فضای آزادتری را برای حل مشکلات خواهد یافت.

جلب اعتماد دیگران

هنگامی که شما به دیگران لبخند می‌زنید، در عین حال می‌توانید اعتماد آن‌ها را نیز جلب کنید. مردم می‌توانند لبخند از روی اجبار و لبخند واقعی را تشخیص دهند. بنابراین هنگامی که می‌خواهید اعتماد دیگران را جلب نمایید، سعی کنید لبخند واقعی بر لب داشته باشید.

تاثیر لبخند زدن در شروع روابط

یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای زبان بدن لبخند زدن است. لبخند زدن در شروع رابطه این حس را به طرف مقابل می‌دهد که از برقراری ارتباط با او خوشحال هستید. این موضوع باعث ایجاد صمیمیت و علاقه‌مندی طرف مقابل به شما می‌شود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه اولین برخوردها در حافظه می‌مانند. پس بهتر است که در نگاه اول فردی لبخند به لب و خوش‌رو به‌نظر برسید.

تاثیر لبخند زدن در شروع روابط

پیشنهاد مطالعه: مطلب از کجا بفهمیم یک مرد وفادار است؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

    خنده‌ دوای هر درد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      خوشحالیم که مطالب مجله ما رو می‌خونید و همراه ما هستید. 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

    عال…………….‌‌‌‌‌‌‌‌……ییییییییییییی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ق٫ظ

  7. Foruzan

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    دقیقااااا من همیشه میخندم.تو هر شرایطی خنده رو لبامه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      واقعا عالی است

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…