جاذبه‌های دیدنی در این شهر ناشناخته ایران

25
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با مطالعه دقیق جاذبه‌های دیدنی شهر زاهدان دیدتان درباره این شهر و سفر به آن عوض خواهد شد. زاهدان علاوه بر مجموعه‌های دیدنی، مردمانی خونگرم و مهربان نیز دارد که با رفتن به این شهر متوجه مهمان‌نوازی آن‌ها می‌شوید.
شهر زاهدان

آیا تابه‌حال به شهر زیبای زاهدان سفر کرده‌اید؟ جاذبه‌های گردشگری بسیاری در دل این شهر ناشناخته، جای گرفته است. بزرگ‌ترین مسجد اهل سنت ایران در آن قرار دارد. شهر زاهدان، آب‌وهوای گرم و خشکی داشته و اطراف آن را کوه‌ها و تپه‌ها احاطه کرده است. سفر به این استان بی‌تردید لذت‌بخش خواهد بود. با دلتامگ همراه باشید تا جاذبه های دیدنی زاهدان را با هم بشناسیم. علاوه بر آن می‌توانید با جاهای دیدنی هرمزگان نیز آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی استان سیستان و بلوچستان

بیشتر مردم ایران از جاذبه‌های شگفت‌انگیز استان سیستان و بلوچستان بی‌اطلاع هستند و معمولا اشخاص زیادی صرفا برای دیدن مکان‌های توریستی این استان، به سیستان بلوچستان سفر می‌کنند! ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی جاذبه‌های زیبای گردشگری زاهدان، بعد دیگری از این شهر کمتر شناخته شده به شما نشان دهیم.

دریاچه هامون از جاذبه‌های شهر زاهدان

دریاچه هامون، یکی از چشم‌نواز‌ترین جاذبه های دیدنی زاهدان است. باید این را بدانید که تالاب هامون سومین دریاچه بزرگ ایران محسوب می‌شود. یعنی پس از دریاچه خزر و ارومیه، تالاب هامون رتبه سوم لیست بزرگ‌ ترین دریاچه های ایران را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین این تالاب هفتمین تالاب وسیع در جهان هم به‌شمار می‌رود.

زیبایی های زاهدان

چشمه آب معدنی موسی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری زاهدان، چشمه آب معدنی موسی است. مردم روستای تمین از این چشمه آب خود را تهیه می‌کنند. آب، چشمه آب معدنی موسی بسیار زلال و پر املاح است و فواید زیادی برای بدن انسان دارد. فرو رفتن در حوضچه‌های آب معدنی دوای بسیار خوبی برای درد‌های استخوانی است.

رودخانه لادیز از جاذبه‌های دیدنی شهر زاهدان

یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های جاری در زاهدان، رودخانه لادیز است. بازدید و حتی آب‌تنی در این رودخانه زیبا مخصوصا برای فصل تابستان بسیار پیشنهاد می‌شود. میوه‌های تابستانی از جمله هندوانه و طالبی با خود به همراه داشته باشید تا پس از آب بازی برای استراحت آن را میل نمایید.

قلعه لادیز

قلعه لادیز از جذاب‌ترین دیدنی‌های مهیج زاهدان است که هرگز نباید تماشای آن را از دست داد. قلعه تپه لادیز جزء کهن‌ترین قلعه‌های ایران به شمار می‌رود که قدمتی از دوران ساسانی دارد. بازدید از این مکان متنوع و هیجان‌انگیز می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی باشد، به ویژه برای عاشقان تاریخ و هنر وصف‌نشدنی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  از شکم‌گردی تا کوهنوردی در بهترین نقطه تهران

قلعه لادیز

کوه اشتران زاهدان

کوه اشتران از بلندترین رشته‌کوه‌های زاهدان محسوب می‌شود. این کوه با مسیرهای جالب  بسیار مورد استقبال ورزشکاران و صخره‌نوردان قرار می‌گیرد. مسیرهای صعود به این کوه یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی است که علاقه‌مندان به کوهنوردی را مجذوب خود خواهد کرد.

کوه تفتان از مکان‌های دیدنی شهر زاهدان

ورزشکاران و افراد با قوای جسمانی بالا می‌توانند این قله را فتح کنند و از فراز آن تمام شهر را نظاره‌گر باشند. در بالای این کوه چشمه‌هایی وجود دارد که سرشار از مواد معدنی مفید‌ هستند. این کوه یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در زاهدان است که چشم‌انداز بی‌نظیری از زاهدان به شما ارائه می‌دهد.

بازار رسولی زاهدان

یک بازار خوب که بتوان هر چیزی را در آن پیدا کرد مانند رگ‌های آن شهر عمل می‌کند. درست مانند هر بازار دیگری افراد در هر گوشه و کناری بساط کرده‌اند و مردم هم در حال خرید و چانه زدن هستند. بازدید از این مکان در واقع یک تیر و دو نشان است؛ هم خرید‌های خود را انجام می‌دهید و هم از سرگرمی‌های آن بهره می‌برید.

روستای تمین

اگر به دنبال یک مکان آرام و زیبا هستید، روستای تمین منبع آرامش و دوری از هرگونه هیاهو است. آب‌وهوای معتدل این روستا، تابستان‌های دل‌پذیری را هم به همراه دارد. وجود آبشاری زیبا که در قلب این روستا دیده می‌شود توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

روستای زیبای تمین

سخن پایانی

شهر زاهدان شاید شهری پرآوازه در صنعت گردشگری نباشد؛ چراکه خیلی‌ها نام این شهر برای خیلی‌ها تداعی کننده محرومیت و فقر است؛ اما باید بدانید که زاهدان یک چهره درخشان مجذوب کننده دارد که برای خیلی‌ها هنوز ناشناخته مانده است. باور کنید سفر به این شهر زیبای جنوبی می‌تواند یکی از بهترین سفرهای عمر شما به‌خصوص در خنکای فصل پاییز و زمستان باشد.

 

25 دیدگاه

  1. عبدالحمید

    4 مرداد 1401 در 9:18 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 مرداد 1401 در 9:03 ق.ظ

      ممنون از حضور شما🌹

      پاسخ

      • ناشناس

        6 مرداد 1401 در 8:52 ق.ظ

        زاهدان خودش یکشهرستان و مرکز استان هست.شماموارد انگشت شماری که ذکر کردین بیشترشون مال زاهدان نبود. کوه تفتان و روستای تمین حوزه شهرستان خاش.دریاچه هامون شهرستان زابل و….

        پاسخ

        • مونا اصفهانی

          6 مرداد 1401 در 8:55 ق.ظ

          ممنون دوست عزیز که برامون نوشتید. متاسفانه به خاطر محدودیت کلمات متن، ما مجبوریم فقط چند مورد رو اشاره کنیم. کم و کاستی مطلب را به من ببخشید. 🌹🌹

          پاسخ

  2. ناشناس

    4 مرداد 1401 در 9:51 ب.ظ

    • ناشناس

      26 تیر 1402 در 4:50 ق.ظ

      خوب زیر پوستی خواستی مسجد ضرار رو نشون بدی

      پاسخ

  3. علیرضا

    5 مرداد 1401 در 0:01 ق.ظ

    عالی ازهمه داشته ای ایران عزیز

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 مرداد 1401 در 8:58 ق.ظ

      درود بر شما🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      9 مرداد 1401 در 9:46 ب.ظ

      جهت اطلاعتون این موارد در خصوص استان سیستان و بلوچستان است ، دریاچه هامون در زابل است ، کوه تفتان در خاص و بازارچه رسولی در زاهدان و خیلی موارد دیگر ….

      پاسخ

  4. ناشناس

    6 مرداد 1401 در 4:41 ب.ظ

  5. ناشناس

    8 مرداد 1401 در 7:29 ب.ظ

  6. اروج

    9 مرداد 1401 در 1:08 ب.ظ

    جهت اطلاعتون ، متاسفانه دیگر دریاچه هامونی ، وجود نداره 😔

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      9 مرداد 1401 در 1:55 ب.ظ

      😔😔😔

      پاسخ

  7. ناشناس

    10 مرداد 1401 در 10:34 ق.ظ

    دست شما درد نکنه ولی بهتر بود می گفتید آستان سیستان و بلوچستان. چون هامون مربوط به سیستان تفتان مربوط به خاش امین مربوط به می جاوه و … یود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      10 مرداد 1401 در 4:40 ب.ظ

      ممنون از نظر شما🌹

      پاسخ

      • امیر

        24 تیر 1402 در 11:00 ق.ظ

        زاهدان و مسجد مکی و شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

        پاسخ

  8. علی

    13 مرداد 1401 در 11:55 ب.ظ

    سوال..پول این مسجد از کجا آمده؟۹۰درصد مردم اهل سنت استان فقیرند ساخت این مسجد؟؟؟

    پاسخ

    • سام

      22 تیر 1402 در 1:39 ب.ظ

      اکثریت مردم سیستان وبلوچستان فقیر نیستند.محرومیت ناشی ازعدم رسیدگی دولتها وعدم ارائه خدمات رفاهی و شهری ،کمبود آب آشامیدنی،عدم توسعه شبکه گازرسانی ،بی توجهی به خدمات شهری وتخریب آسفالت معابر رانباید به حساب فقرمردم گذاشت.چندسال قبل بالاترین حجم تبادلات بانکی دراستان سیستان وبلوچستان بود.پول مسجدمکی رامردم باسخاوت ودست ودلباز ومتدین زاهدان باطیب خاطر می پردازند.شایدشما از بخشندگی وجود ومهمان نوازی مردم استان نشنیده اید

      پاسخ

    • امیر

      24 تیر 1402 در 11:04 ق.ظ

      مردم فقیر هستن درست اما حان مالشون برای این مسجد دادن و میدن باور نمیکنی بیا ببین اگه از رین حرفت بوی فتنه نیاد میفهمی

      پاسخ

    • ناشناس

      25 تیر 1402 در 0:16 ق.ظ

      حرف تو مزه بکن بعد بگو فقیر پولدار داره که تورو هفت جدو ابادتو میخرن و آزاد میکنن

      پاسخ

  9. ناشناس

    21 مرداد 1401 در 12:32 ب.ظ

  10. سامانی

    20 تیر 1402 در 8:56 ب.ظ

    سلام
    ممنون از اطلاعاتی که دادید، منتها اون مسجد مثل قصر چیه وسط استان به این فقیری؟!
    ما توی منطقه 1تهران هم همچین مسجدی نداریم، واقعا اسراف کردن

    پاسخ

    • امیر

      24 تیر 1402 در 11:02 ق.ظ

      پس تهران خوب نگشتی اگه میگشتی می‌دیدی چه مساجدی و چه مرقد های دولت ساخته با پول میلیاردها میلیارد تومان

      پاسخ

    • خالد بلوچ

      26 تیر 1402 در 1:58 ب.ظ

      سلام آفرین بابت دیدگاه شما ولی لازمه باشه پول این مسجد حین بقیه مساجد اهل سنت از جیب مردم اهل سنت هست حال چه بلوچ باشد و یا بقیه مردم اهل سنت
      ولی اینو بدونید قصری به گفته شما که مسجد باشد دلیل نیست که مردم فقیر را ساپورت کند چرا نمیگی فقر این منطقه از بی تدبیری مسئولان و تنگ نظرانه دولت است مگه قراره مسجد خرج ملت را بده و ساپورت کنه یا دولت یه کم واقع بین باش در کل آدم باشیم

      پاسخ

  11. ناشناس

    23 تیر 1402 در 6:27 ب.ظ

    دیگه آبی در استان وجود ندارد.تالاب هامون و چشمه تمام.مردم برای آب شرب و شستشو مجبورن روزها در صف بایستن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

دسر زعفرانی ؛ دسر ساده پذیرایی

دسر زعفرانی یکی از انواع دسر ایرانی است که طعم خوبی دارد. مواد این دسر ساده همیشه در دسترس…