چرا زنان دروغ می‌گویند؟

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دروغ گفتن در زنان و چه در مردان، خصوصیتی است که تفاوتی در جنسیت ندارد و هرشخصی حداقل چندبار در زندگی خود این کار را انجام داده است.
دلایل دروغگویی در زنان

گاهی زنان به دلیل برخی نگرانی‌ها و برای مقابله و فرار از آن‌‌ها، اولین راهی که به ذهنشان می‌رسد دروغ گفتن است. دروغگویی به دلایل کوچک و بزرگی می‌تواند از طرف زنان انجام شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان دلایل دروغگویی در زنان می‌پردازیم.

دلایل دروغگویی در زنان

فرار از سوال‌های پرتکرار اطرافیان

خیلی از مواقع بانوان در معرض سوال‌های اطرافیان قرارمی‌گیرند و این سوالات تا حدودی شخصی هستند که پاسخدهی به هرکدام از آن‌ها باعث عصبانیت و ناراحتی آن‌ها می‌گردد و اگر راستش را بگویند شاید به راحتی خلاص نشوند و سوالات دیگری نیز درادامه از آن‌ها پرسیده شود. پس ترجیح می‌دهند به دروغ پاسخی بدهند که همه چیز همان‌جا تمام شود و دیگر ادامه پیدا نکند.

دلایل دروغگویی در زنان

جلوگیری از دعوا

خیلی از دروغ‌هایی که توسط زنان گفته می‌شود به دلیل این است که می‌خواهند از دعواهای احتمالی در روابطشان با شریک زندگیشان یا حتی اعضای خانواده و دوستان خود جلوگیری کنند. آن‌ها وقتی کاری را انجام داده که مطمئن باشند درصورت متوجه شدن موجب دعوا شده و به بحث کشیده می‌شود، برای جلوگیری از این اتفاق و اتفاقات بدتر دروغ می‌گویند.

برای حفظ خود و انجام فعالیت‌های دلخواه

خیلی از خانواده‌ها برای افراد محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کنند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهند کارهایی را که دوست دارند انجام دهند. این محدودیت بیشتر در رابطه با خانوم‌ها ایجاد می‌شود. هر فردی علایقی دارد و اهدافی را دنبال کرده که برای رسیدن به آن‌ها هرکاری می‌کند. دختران و زنانی که در محدودیت زیادی قرار می‌گیرند دست به دروغ گفتن می‌زنند تا بتوانند کار خودشان را انجام دهند.

دروغ گفتن برای پذیرفته شدن

عموما خانم‌ها به خوب دیده شدن و پذیرفته شدن توسط دیگران اهمیت بسیاری می‌دهند. دوست دارند که توسط اطرافیان تشویق شده و به‌گونه‌ای باشند که بتوانند در دل هرکسی جا باز کنند. این ویژگی که در همه خانم‌ها وجود دارد. در مواردی که فرد چیز زیادی برای ارائه دادن ندارد باعث می‌شود فرد به دروغ گفتن روی آورد و برای پذیرفته شدن، چیزهایی در ذهن مخاطبش ایجاد کند که واقعی نیستند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب باورهای غلط در ازدواج که زندگی شما را نابود می‌کند سر بزنید.

دلایل دروغگویی در زنان

ناراحت نکردن دیگران

زنان ذاتا افرادی هستند که احساسات بقیه برایشان بسیار اهمیت دارد. اگر بدانند با گفتن حقیقت به دیگران مخصوصا کسانی که دوستشان دارند ناراحتشان می‌کنند هیچ وقت آن‌را آشکار نکرده و دست به دروغ گفتن می‌زنند.

پنهان نگه داشتن هویت خود

زنان افرادی هستند که به سختی به افراد دیگر اعتماد می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند که به حریم شخصی و خصوصی آن‌ها وارد شوند مخصوصا اگر این افراد مرد باشند. برای این که هویتشان را پنهان کنند و اجازه ندهند شخص مقابل چیزی از آن‌ها بداند سعی می‌کنند با دروغ گفتن خودشان را پنهان کنند تا درصورتی که قصد جدا شدن از او را داشته باشند، فرد مقابل اطلاعاتی از آن‌ها نداشته باشد.

نمی‌خواهند نگرانتان کنند

برخلاف این که زنان همیشه نگران هستند و برایشان مهم است که اطرافیان چه کاری انجام می‌دهند و چه اتفاقی برایشان افتاده، دوست ندارند که اطرافیان نگران آن‌ها شده و مضطرب شوند. پس اگر در شرایط سختی باشند در رابطه با آن دروغ می‌گویند که ناراحتتان نکنند.

نمی‌خواهند نگرانتان کنند

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا مردان متاهل دوست دختر دارند؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…